Bilverksted i Rogaland

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

461 Siste år
286 Siste 3 mnd
34 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

AC til bil

Registrert Dato: Onsdag 27. November 2019

Jeg viser til min AC som ikke kjøler, og som også har vært inne på verkstedet hos dere: Sommeren 2018 sluttet mitt AC system å kjøle. Den 03.08.2018 var jeg på et lokalt AC verksted, de fylte på AC gass, inklusiv lekkasjestopper og sportstoff. Dette hadde ingen effekt, jeg fikk fortsatt ikke kjøling. De prøvde der å manuelt starte AC kompressor (satt strøm direkte på denne), men fikk ikke start på den. De mente derfor at AC kompressor måtte byttes. De sa at AC gass ville holde seg i systemet, og kunne tappes av ved bytte av kompressor, og så på igjen (slik at utgiften som sådan ikke ble fånyttes) . Etter dette måtte jeg prioritere å få fikset en oljelekkasje fra girkasse osv., men 12. Mars 2019 fikk jeg omsider byttet til ny AC kompressor. Det var tomt for gass, så det ble fylt på gass med sporstoff. Det er vanskelig å få testet klimaanlegget vinterstid, men i en tunnel med mye dugg følte jeg at det ikke var effekt av AC anlegget slik jeg var vant med, og meldte fra om dette til verksted. Jeg ble forsikret om at det var montert ny kompressor, ikke brukt, og at alt var i orden da jeg forlot verkstedet. (Jeg har ingen grunn til å tvile på at dette er riktig) Da våren kom, og utetemperaturen steg, fikk jeg bekreftet at AC system fortsatt ikke gir kald luft inn i kupeen. Ved km-service 22.08.2019 ble det utført AC service, med rens. Det ble fylt ny gass og tilført limpatron. Ved test inne på verkstedet, kunne det tyde på at rør i motorrommet var noe kaldere enn lufttemperatur, men det var vanskelig for meg å si eksakt. Det var 15-16 grader og regn. Ved kjøring hjem steg utetemperaturen, og jeg kunne igjen slå fast at det ikke kom kjøling til kupeen. I hvilken grad AC kompressor starter eller ikke, eller om den nå holder på gassen, vet jeg ikke. Verkstedet mener at systemet er tett og rør er kalde i motor. Jeg har ingen grunn til å betvile dette, men tenker at det kanskje er merkelig at gass har forsvunnet 3 ganger nå. 24.09.2019 Ber jeg et annet verksted i Haugesund sjekke AC. De finner følgende: Da bil blir startet kjøler den ned til 10 grader og stopper og stiger igjen. Fikk ikke startet kompressor etter dette. Kontrollert mengde gass - ok (mangler evt 30 gram) . De bemerker at det henger en ledning løst fra det originale ledningsnettet. Diagnose, aktuell feilkode P064515 magnetclutcju klimaanlegg - brudd i plusskontakt. Mistenker at AC kompressor som er montert av annet verksted er feil. Mangler plusskontakt til clutsj på ac kompressor. Kontrollert kompressor, men finner ikke noen løse stikk. Compressor er kjøpt inn til bilnummer / motor. Den er fra Nissens (*** Linken er fjernet *** og har item Number 89039. Produksjonsdato 2017w19, code b e 7184. Internett side viser at denne er korrekt til bilen, men det finnes også en annen, 890552? På nett har de også video med instrukser. Kan/vil du gi en pris på å se på dette, evt bytte kompressor?

Er du interessert i slike oppdrag? Registrer Din Bedrift