IT/Web og Support i Oslo

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

1223 Siste år
824 Siste 3 mnd
89 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Anskaffelse av IT service management-løsning til Lånekassen

Registrert Dato: Onsdag 27. Desember 2017

Lånekassen har en intern IT-avdeling som blant annet håndterer IT brukerstøtte og kontakt med driftsleverandører, herunder endringshåndtering og lisensadministrasjon.
Lånekassen skal inngå avtale med en leverandør som tilbyr en skybasert ITSM eller lignende løsning for servicehåndtering. Lånekassen ønsker å ta i bruk offentlige skytjenester i størst mulig grad. Bruk av offentlig sky underbygges av Digitaliseringsrundskrivet, Nasjonal strategi for bruk av skytjenester og Lånekassens sourcing-strategi.
Ved bytte til en annen løsning enn den Lånekassen har avtale om i dag, vil Lånekassen ha behov for konsulenter til implementering av løsningen, slik at den kan erstatte den eksisterende. I tillegg er det ønskelig at leverandøren har konsulenter som kan gi rådgivning om eventuelle tilpasninger eller konfigureringer eller lignende av løsningen underveis i avtaleperioden, , når Lånekassen har behov for dette.
Løsningen som tilbys må understøtte behovet for selvbetjent løsning og automatisering, og de fleste tilpasninger må kunne utføres av Lånekassen. Løsningen må kunne importere eksisterende funksjonalitet og innhold fra dagens løsning, samt kunne integreres med leverandører, skytjenester og andre samarbeidspartneres ITSM-verktøy. Ved valg av annen tjeneste enn dagens, skal funksjoner som er etablert i eksisterende tjeneste kunne videreføres i ny løsning og være en del av implementasjonen. Lånekassen benytter i dag ServiceNow og dagens oppsett er nærmere beskrevet i vedlegg 1 til Konkurransegrunnlaget.


Referansenummer:  201701459

Er du interessert i slike oppdrag? Registrer Din Bedrift