Snekker i Oslo

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

1503 Siste år
417 Siste 3 mnd
91 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Brannsikringsarbeid utskifting dører, etasjeskiller med mer

Registrert Dato: Tirsdag 22. Februar 2011

Utbedring av brannsikkerhet – Fredrikke Qvams gate 9, 0172 Oslo

Sameiet Fredrikke Qvams gate 9 (FQ9) består av 12 leiligheter i en typisk gård fra ca 1890. Gården ble rehabilitert og oppdelt i selveierseksjoner på 80-tallet.

De siste årene har sameiet pusset opp fasaden, installert sentralt brannvarslingsanlegg i tillegg til vanlig forefallende arbeid. Høsten 2010 ble skorsteinene som er i bruk rehabilitert og utbedret.

Som det fremgår av vedlagte rapport fra Brann – og redningsetaten i Oslo kommune, er det gjenstående arbeid som må utbedres, se særlig punktene C3, C4, D5, D6, E3 og evt E5 (se vedlagte rapport). Dette arbeidet ønsker nå sameiet å ta fatt på.

Kommentarer og innspill til rapporten:
C3
Dette punktet omhandler dørene ned til kjelleren. Her ble det påpekt at det ikke var bra nok brannsikret i hht brannklasse B60. Sameiet ønsker pristilbud for skifte av dører og utbedring av skillet mellom kjeller og trapperom. Prisene skal omfatte alt av materiell og personalkost, samt evt administrasjons- og diverse kostnader.

C4
Sameiet ønsker pristilbud for utbedring av det arbeidet som omhandler sikring av etasjeskillet, i forbindelse med de stedene der avløpsrør i plast som er ført gjennom etasjeskillet mellom kjeller og første etasje. Prisene skal omfatte alt av materiell og personalkost, samt evt administrasjons- og diverse kostnader.

D5
Sameiet ønsker pristilbud for utbedring av det arbeidet som omhandler bod-dørene samt evt rundt dør og vegg, i trappeoppgangen (dørene til de gamle toalettene), samt arbeidet knyttet til å skifte ut leilighetsdører og området rundt dørene og evt veggene. Prisene skal omfatte alt av materiell og personalkost, samt evt administrasjons- og diverse kostnader.

D6
Sameiet ønsker pristilbud for montering av nye dørpumper på trapperomsdører. Prisene skal omfatte alt av materiell og personalkost, samt evt administrasjons- og diverse kostnader.

E3
Sameiet ønsker pristilbud for utbedring av det arbeidet som omhandler dørene (dører, tetting, karmer, utforinger med mer.) til loftene fra begge trapperom. Prisene skal omfatte alt av materiell og personalkost, samt evt administrasjons- og diverse kostnader.

E5
Begge dører til loftsleiligheten er av typen brannklasse B30, og er således trolig tilfredsstillende, her ønskes eventuelt innspill og kommentarer på om det er nødvendig med utbedringer, og eventuell pris på disse utbedringene.

Tilleggsinformasjon:
G1
Det ble installert fullverdig brannvarslingssystem i serie til alle leiligheter samt loft og kjeller av ISS i desember 2008. Punktet er således utbedret og ferdig utført.

For øvrig er det også under overskriften "videre oppfølging av saken" kommentert at man ikke har funnet ferdigattest på loftsleiligheten. Det er ikke tilfelle, slik at man også kan se bort fra denne merknaden.


Innspill til tilbyderne:
Sameiet ønsker at alle forholdende som er omtalt i Brannrapporten (punktene C3, C4, D5, D6, E3 og evt E5) skal utbedres på en tilfredsstillende måte, slik at de tilfredsstiller Oslo Brann- og Redningsetats krav. Vi ønsker først og frest totalløsninger, dvs at en tilbyder kan sørge for utbedringer av samtlige punkter omtalt.

Vi forutsetter at samtlige som avleverer tilbud er godkjente aktører for dette arbeidet (vil bli sjekket i evalueringsprosessen) og at alle har gode egne forsikringer, som dekker deres ansatte, skader på vår eiendom, samt 3. part for øvrig.

Arbeidet ønskes trolig utført i løpet av sommeren 2011, men dette vil bli endelig avgjort etter at alle tilbud har kommet inn, og avstemming på sameiermøte. Fint om dere kan spesifisere hva som trengs av tilgang til eiendommen, oppgangene, leilighetene etc. samt hvor lang tid arbeidet tar.

Eventuelle kostnader knyttet til tilbudsutarbeidelse, befaring og andre kostnader før avtale er signert, er for tilbyders regning. Sameiet forbeholder seg retten til å akseptere eller ikke akseptere noe tilbud, uten å oppgi begrunnelse for dette.

Ønskes mer informasjon eller avtale for befaring, vennligst ta kontakt.


Svarfrist for tilbakemelding med priser: 15. mars 2011

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere