Rengjøring i Hordaland

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

459 Siste år
90 Siste 3 mnd
21 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

EØS 056-2011 Rammeavtale renholdstjenester

Registrert Dato: Tirsdag 20. Desember 2011

Bergen kommune inngår rammeavtaler for kjøp av renhold for kommunale enheter, f eks. skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg og andre enheter. Avtalen skal ha en varighet på 2 år, med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten i inntil ytterligere 2 år, totalt maksimalt 4 år. Avtalene omfatter kjøp av regelmessig renhold (fast renhold), vedlikehold av gulv (boning/polering av gulv), hovedrenhold og byggvask. Samtidig inngås det en egen rammeavtale for vindusvask. Avtalene gjelder enheter i Bergen kommune som ikke har ansatt egne renholdere eller ikke dekker sine behov internt. Kommunen ønsker å inngå to rammeavtaler, hvorav rammeavtalen for vindusvask skal inngås med ett selskap, mens rammeavtaler for øvrig renhold inkludert hovedrenhold og byggvask skal inngås bydelsvis. Bergen kommune har 8 bydeler: Arna bydel, Bergenhus bydel, Fana bydel, Fyllingsdalen bydel, Laksevåg bydel, Ytrebygda bydel, Årstad bydel og Åsane bydel. Kart over bydelene er tilgjengelig på *** Linken er fjernet *** For alt renhold bortsett fra vindusvask inngås det rammeavtale med èn leverandør per bydel. For vindusvask inngås det rammeavtale med kun èn leverandør for hele Bergen kommune. Antall enheter som forventes å avrope på rammeavtalen, og antall avrop vil variere mellom bydelene. Antall rom pr enhet varierer fra 8 til 170 rom pr enhet. Arealet på områder som skal rengjøres varierer fra 130 kvm til 12000 kvm pr enhet. Enhetene har variert bygningsmasse med hensyn til antall etasje, bruksområde og utforming. Ved oppstart av avtalen forventes at kun ca. 20 enheter vil ha behov for daglig renholdstjenester i tillegg til andre renholdstjenester og ca. 10 enheter har behov for vindusvask, hovedrenhold og byggevask. Antall enheter forventes å stige markant i avtaleperioden. Det estimeres at oppdraget vil utgjøre ca. 20 årsverk 1. år, ca. 30 årsverk 2. år, og ca. 40 årsverk 3. år. Disse estimatene er usikre, og en eventuell opsjonsinnløsing etter to års drift av kontrakten vil bl.a. være avhengig hvor stort faktiske avrop avviker fra oppgitte estimater
For denne anbudsprosessen benytter oppdragsgiver Mercell Sourcing Service. For å melde din interesse på dette anbudet samt få tilgang til dokumenter, skal du klikke på lenken nedenfor eller kopiere og lime inn lenken i din nettleser. *** Linken er fjernet *** Følg deretter instruksjoner på nettsiden.
Anskaffelsen omfang estimeres grovt til gjennomsnittlig ca. 5 - 7.5 mill. NOK per år. Omsetningen forventes til å være lavere enn gjennomsnittlige årstall for det første avtaleåret. Antall kommunale enheter som slutter seg til avtalen og avroper på den forventes å stige i avtaleperioden.
Ved oppstart av avtalen forventes at kun ca. 20 enheter vil ha behov for daglig renholdstjenester i tillegg til andre renholdstjenester og ca. 10 enheter har behov for vindusvask, hovedrenhold og byggevask. Antall enheter forventes å stige markant i avtaleperioden. Det estimeres at oppdraget vil utgjøre ca. 20 årsverk 1. år, ca. 30 årsverk 2. år, og ca. 40 årsverk 3. år. Disse estimatene er usikre, og en eventuell opsjonsinnløsing etter to års drift av kontrakten vil bl.a. være avhengig hvor stort faktiske avrop avviker fra oppgitte estimater.
Antall rom pr enhet varierer fra 8 til 170 rom pr enhet. Arealet på områder som skal rengjøres varierer fra 130 kvm til 12000 kvm pr enhet. Enhetene har variert bygningsmasse med hensyn til antall etasje, bruksområde og utforming.

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere