Prosjektleder i Buskerud

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

242 Siste år
55 Siste 3 mnd
15 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Evaluering av IKT-samarbeidet Drammensregionens IKT

Registrert Dato: Torsdag 04. April 2013

Kommunene Drammen, Røyken, Sande og Svelvik etablerte et interkommunalt samarbeide om oppgaver knyttet til drift, service og utvikling av informasjons ? og kommunikasjonsteknologi gjennom virksomheten ?Drammensregionen IKT? (D-IKT), Virksomheten er organisert som et interkommunalt samarbeid i henhold til kommunelovens § 27.
D-IKT ble opprettet i 2006 og har siden satt seg som mål å være ledende innen kommunal informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
Etter 6 års drift ønsker eierkommunene å gjennomføre en evaluering av virksomheten og resultatet av samarbeidet. Evalueringen skal dekke alle kommunene, og gjennomføres av et eksternt konsulentmiljø.
Nedre Eiker kommune gikk inn i D-IKT fra 1. januar 2013, og er ikke en del av evalueringen.
Det skal evalueres i hvilken grad synergiene et slikt samarbeid kan forventes å gi, er realisert. Evalueringen skal også inneholde anbefalinger for det videre arbeidet, med å utvikle D-IKT.
Nedenfor er det angitt noen punkter som har særlig interesse. Oppdraget er allikevel ikke begrenset til disse.
? Effekten samarbeidet har gitt kommunene, samlet og hver for seg, når det gjelder kostnader og tjenestekvalitet. Effekten vurdert opp mot den generelle kostnads- og kvalitetsutviklingen og beste praksis innen fagområdet. Kostnadseffektiviteten skal også vurderes opp i mot en eller to andre kommuner som det er relevant å sammenligne med.
? Utviklingen av kommunenes IKT-driftskostnader, sett i forhold til deres IKT- investeringer og beste praksis for denne relasjonen.
? Vurdere om D-IKT leverer tjenester i henhold til kommunenes forventninger om forenkling og effektivitet
? Evaluere den gjeldende tjeneste og leveringsavtale (TLA) mellom D-IKT og eierkommunene opp mot formålet med avtalen og beste praksis.
? Evaluere D-IKTs rolle som tjenesteutvikler for, eller på vegne av, eierkommunene. Dette skal måles mot den enkeltes kommunes forventninger og hensikten med samarbeidet.
Oppdraget leveres i form av en rapport som vil danne grunnlag for videreutvikling av samarbeidet. Det forutsettes at Tilbyder i tilbudet gjør rede for innhold og format, utover ovennevnte punkter. Jf. tildelingskriteriene angitt i punkt 8 og retningslinjer i tilbudsmalen, punkt 5.2.1.
Konsulenten skal rapportere til virksomhetsleder for Service og administrasjon i Drammen kommune. Spørsmål om arbeidet kan rettes til innkjøpssjef Frode Herlung
Evalueringen skal foregå i perioden august-november, 2013 og rapporten skal være levert innen: 01.12.2013.
Tilbud med total kostnad over 500.000 kroner vil bli forkastet.

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere

Prosjektleder

Drift

Drammen, Buskerud

Avsluttet: Fredag 26. April 2013