Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Forespørsel om informasjon rundt Kundeapp

Introduksjon
bkk Nett er et av de største nettselskapene i Norge med en kundebase på 250 000 og ca. 22 000 km med nett som foreløpig strekker seg fra Etne i sør til Sunnfjord i nord. For å kunne møte kundenes fremtidige behov og forventninger, har bkk Nett startet en mulighetsstudie for en mobilbasert kundeapp med brukerdetaljer og –tjenester for nettkundene. Vi ønsker å gi kundene et digitalt verktøy for å forbedre kundeopplevelsen med en løsning som i tillegg leverer moderne tjenester for å gi kunden mer kontroll over eget strømforbruk. Prosjektet er sterkt knyttet til våre strategiske mål hvor kunder og bærekraft er i fokus. i første omgang ønsker vi innspill fra markedet for å lære om mulighetene.
Ønsket informasjon
i et svar fra dere ønsker vi å høre litt om selskapet, tidligere erfaringer relevant for energibransjen, kjennskap til forskrifter som nettselskapet er underlagt og hvordan personvernsikkerhet blir ivaretatt i deres appløsning. Ettersom det er applikasjonen som står i fokus, ønsker vi å høre mer om tidligere erfaringer med apputvikling og ta gjerne med suksesshistorier. Hvor lang tid må man beregne for å utvikle en app? Er løsningen dere vil anbefale en white label app, hvorfor/hvorfor ikke? Hvem drifter og vedlikeholder i så fall applikasjonen i etterkant av utviklingen? Legg gjerne ved beskrivelse av arkitektur og sikkerhet for applikasjonen. Hvordan vil dere foreslå å hente ut data fra nettselskapet til appen? Beskriv gjerne tidligere erfaringer med nis eller kis system.
Oppsummering av hva vi ønsker av informasjon:
1. Kort introduksjon av selskapet.
2. Beskrivelse av erfaring relevant til energibransjen, forskrifter knyttet til nettselskap og personvernsikkerhet.
3. Apputvikling:
- Tidligere erfaringer med suksesshistorier. Gjerne innen energibransjen.
- Tidsestimering for utvikling.
- Drift og vedlikehold etter applikasjonen er live.
- Arkitektur og sikkerhet.
- Prismodell.
4. Forslag til funksjonalitet.
- Beskriv gjerne også muligheter for videre utvikling av funksjonalitet.
5. Forslag til markedsføring av applikasjon.
6. Rammeverk for lagring av data og eierskap til applikasjon og kode.
Svar på markedsanalysen
Ettersom dette er i forstadiet, ønsker vi bare skriftlige svar som kan leveres til kontaktperson på epost innen fristen 12. Mars kl. 12. Dette er også kontaktpunkt hvis dere har noen spørsmål. Legg gjerne ved kontaktinformasjon, slik at vi kan ta kontakt i etterkant hvis det er noe mer vi lurer på.
Svarene vi får inn vil brukes som grunnlag for en mulig fremtidig rfp / rfq. Foretrukket språk på svar er norsk eller engelsk. Informasjon angående leverandører eller løsninger vil bli holdt konfidensielt. bkk Nett refunderer ikke kostnader knyttet til denne markedsanalysen. i tillegg vil vi understreke at dette er ikke en invitasjon for bud og er derfor ikke bindende for ytterlige anskaffelsesprosesser fra bkk Nett.
Anbud id:
700691
  • Sted:
    Hele Norge
  • Registrert:
    Fredag 19. Februar 2021

Lignende oppdrag i Oslo

5 anbud