Elektriker, Entreprenør, Mekaniske verksteder, Stålarbeider i Rogaland

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

1510 Siste år
438 Siste 3 mnd
105 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Konkurransegrunnlag Strømsund bru - elektroarbeider

Registrert Dato: Tirsdag 19. Mars 2013

Strømsund bru er en enarmet klaffebru med spennvidde på 29 meter. På sørsiden er det et betongplatespenn på 17 meter. Total brulengde inkludert motvektshus er på 52 meter. Brua har 2 fortau med føring på 2,5 meter samt kjørebane med føringsbredde på 6,5 meter som får en breddeutvidelse ved søndre opplager. Seilløpet under brua er på 2,7 x 25 meter.
Klaffespennet består av stålbjelker med orthotropt ståldekke og med slitelag av støpeasfalt. Motvekten i betong er fast koblet til stålklaffen og har en vekt på ca. 260 tonn. Bruas åpningsmekanisme består av tannsegmenter montert på klaffen som ruller av på rullebaner montert i motvektshuset. Åpningsmaskineriet består av to hydrauliske sylindere over hverandre som virker sammen mellom motvektshus og motvekt. Når brua er i lukket posisjon, dvs er åpen for veitrafikk, er motvekten understøttet av en hydraulisk drevet pendelstøtte i bakkant. Pendelstøtten er opplagret på 4 fjærpakker av tallerkenfjærer.
Styringen av Strømsund bru er en tradisjonell manuell styring med betjeningsbrytere, releer og kontaktorer. Disse styrer motorer, hydrauliske ventiler, bommer, lys og andre signaler. Ventilene styrer hydraulikkoljen til de respektive sylinderene, som betjener bruklaffen. All styring av bruas signaler og funksjon utføres manuelt fra en styrepult i brutårnet.
Brua sto ferdig bygd i 1978 og står i dag på nasjonal verneplan for bruer siden den er den første klaffebrua i Norge med hydraulisk drift.
Vedlikeholdsarbeidene omfatter følgende:
HMS:
? HMS tiltak med etablering av leidere til lysarmaturer for seilingsløpet.
Elektro:
? Utskifting av samtlige komponenter i nåværende styringssystem med endebrytere, ledninger og styringsskap. Nåværende operatørpanel beholdes slik at bruoperatørene i fremtiden betjener brua som de gjør i dag.
? Nye sperrebommer og trafikklys med forbedret sikkerhet for trafikanter
? Oppgradering av bygningstekniske installasjoner
? Etablering av vannstandsmåler
? Ny opplysning av seilingsløpet
? Montere oljeutskiller ut fra pumpesump

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere