Rengjøring i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Leverandørkonferanse - Leie av tøy og vaskeritjenester til helse og velferd
I løpet av høsten 2020 skal det gjennomføres en anbudskonkurranse for vaskeritjenester og leie av tøy til enheter innen helse og omsorg i Trondheim kommune. De største brukerne av denne avtalen er kommunens helse og velferdssenter, helsehus, hjemmetjenesten, produksjonskjøkkenet, enheter for rus-, ergoterapi- og fysioterapitjenester, avlastningsboliger, bo- og aktivitetstilbud, samt andre enheter innenfor helse og omsorg. Det er behov for leie av arbeidstøy, pasienttøy, institusjonstøy og flattøy.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Anbud id:
654532
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Fredag 26. Juni 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
-
Ønsker rengjøring rekkehus ca. 100 kvmØnsker rengjøring rekkehus; 2 etasjer, 3. Hver uke, stue, kjøkken, trapp, bad, wc, 2 soverom, oppholdsrom 1. Et, liten gang.
-
Trondheim
-
Fredag 19. April 2024
-
-
-
FlyttevaskHei, vi skal flytte i juli og lurer på hvor mye dere tar for flyttevask? Det inkluderer vask overalt i hele leiligheten, kjøleskap, ovn, dusj, skap og hyller osv. Leiligheten er 87 kvm.
-
Trondheim
-
Onsdag 17. April 2024
-
-
Vaske leilighet på 47kvm Trondheim sentrumBehov for renhold/vask av leilighet på 47kvm i Trondheim sentrum. Alt fra 2-5 vaskejobber i uken, med muligheter for flere. Ser etter en langsiktig partner.
-
Trondheim
-
Torsdag 11. April 2024
-
-
Vask av kjøkken, bad og soverom og tilhørende 2 vinduerDen personen som har bodd i leiligheten har vært syk, så de siste årene har det vær lite vasking. Bad og kjøkken spesielt skittent
-
Trondheim
-
Onsdag 10. April 2024
-