Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Markedsundersøkelse lånesystem - svarfrist 14.5.2021

Spk forvalter boliglånsordningen på vegne av staten. Dette er en avtale for statsansatte som er knyttet opp mot Hovedtariffavtalen. SPKs medlemmer og pensjonister kan søke om boliglån på inntil 2 300 000 kroner med sikkerhet i egen bolig. Vi gir lån til kjøp av bolig, refinansiering og lån til oppussing av egen bolig. i tillegg forvalter spk låneordninger for både medlemmer i pensjonsordningen for apotekvirksomhet og Jernbanens pensjonskassefond. For disse ordningene gjelder egne vilkår.
spk har ca. 300 000 yrkesaktive medlemmer og 300 000 medlemmer som mottar en pensjon fra oss. Per i dag har ca. 39 000 benyttet seg av låneordningen og den totale utlånsporteføljen er på ca. 40 mrd. Kroner. Antall nye lånesøknader som behandles ligger normalt hvert år mellom 5 000 til 15 000.
låneseksjonen består i dag av 17 ansatte som jobber både med søknadsbehandling og låneforvaltning. i tillegg jobber seksjonen tett med andre avdelinger som kundesentret, økonomi og regnskap.
spk sitt lånesystem består i dag av en del for søknadsbehandling og en del for forvaltning av låneporteføljen, herunder løpende endringer på lån, inn- og utbetalinger og avstemming mot vår regnskapsavdeling.
i tillegg til lånesystemet benytter låneseksjonen flere andre systemer spesielt knyttet til lånesøknad. Dette er i stor grad eksterne systemer innenfor kredittopplysninger, tinglysning, fakturering og betaling, eiendomsverdiestimering, eiendomsinformasjon, elektronisk signering og arkivering, offentlig kontaktregister, inkasso og spk sitt eget pensjonssystem.
Behovsbeskrivelse
lånesystemet skal ivareta behovene til brukerne på en god måte. Brukerne er her definert som låntakere/medlemmer, men også interne saksbehandlere og forvaltere, ledelse og økonomi/regnskap. lånesystemet bør som et minimum dekke følgende funksjoner:
1. Elektronisk lånesøknad eller grensesnitt mot løsning for elektronisk lånesøknad
2. Automatisk innhenting av relevant data for vurdering
3. Beslutningsstøtte for saksbehandlere
4. Manuell behandling av søknader hvor dette kreves
5. Elektronisk dokumenthåndtering og signering
6. Elektronisk tinglysning
7. låneforvaltning inkludert inn- og utbetalinger
8. Avstemming og rapportering
lånesystemet må ha mulighet for grensesnitt til relevante eksterne og interne systemer. Det er videre et ønske om mest mulig automatiserte prosesser for å unngå unødig manuelt arbeid og redusere risiko for feil. Dette inkluderer samtykkebaserte løsninger.
spk benytter vanlige og moderne hyllevareapplikasjoner for felles- og støttetjenester på tvers av virksomheten, og følger leverandørenes anbefalte oppdateringsplan for disse. Vi har et generelt høyt fokus på sikkerhet, og et strengt tilgangsregime. Vi velger gjerne skytjenester. Installasjoner på lokale klienter er styrt ved automatisert sentraldistribusjon. Vi stiller krav til velfungerende og lett tilgjengelig brukerstøtte fra alle leverandører av eksterne applikasjoner.
Som en statlig forvaltningsbedrift har spk klart definerte krav til kostnadseffektivitet. spk skal sikre sine medlemmer et konkurransedyktige låneprodukt uten å påføre verken dem eller oss unødige kostnader. i våre vurderinger av kost-/nytte for it systemstøtte inngår størrelsen på midler til forvaltning og antall ansatte i låneseksjonen også som viktige momenter.
Krav til besvarelse
Vi ønsker at leverandører som kan levere it-støttetjenester i tråd med våre behov gir respons på denne markedsundersøkelsen. Dette gjelder både om leverandøren kan levere en løsning som dekker hele den beskrevne prosessen, eller kun deler av den. Vi ber om at leverandøren beskriver sine løsninger relatert til de behovene vi beskriver og gjerne angir erfaring fra sammenlignbare leveranser. Videre ønsker vi at leverandøren angir et grovt kostnadsnivå for anbefalt løsning (ikke bindende). Vi vil behandle alle besvarelser og kostnadsestimater konfidensielt. Besvarelsen må være på norsk eller engelsk. Leverandøren står ellers fritt til å utforme sitt svar.
Vi ønsker svar innen 14. 5. 2021.
Anbud id:
719294
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Onsdag 5. Mai 2021

Lignende oppdrag i Oslo

3 anbud
  • Flytte webside
    Ønsker hjelp til å flytte webside, har filene på Dropbox. De skal installeres på fastname web hotell
    • Oslo
    • Tirsdag 2. April 2024
    • IT/Web og Support
  • Sette opp enkel nettside med WordPress
    Ønsker hjelp fra Web-designer til å sette opp enkel nettside med WordPress. Gjerne med litt opplæring, så jeg har mulighet til å oppdatere den selv.
    • Oslo
    • Onsdag 20. Mars 2024
    • IT/Web og Support
  • Servise
    KLassen skal ha en siste klassefest med foreldre. Vi håper å ikke bruke så mye penger slik at flest mulig kan bli med på festen. i den anledning trenger vi kopper, tallerkner, glass og bestikk. Er d...
    • Oslo
    • Mandag 18. Mars 2024
    • Arkitekt
    • Prosjektleder
    • Bedriftsrådgivning
    • Catering
    • Entreprenør
    • Event og opplevelse
    • Overnatting
    • IT/Web og Support
    • Grafisk design
    • Regnskap
    • Revisjon
    • Vis mer