Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Anleggsgartner, Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Snekker, Stålarbeider i Østfold

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Østfold
Avsluttet

Nytt dobbeltspor for jernbane Venjar-Eidsvoll Nord.

Entreprisen er en flerfaglig utførelsesentreprise på strekningen fra Venjar på Gardermobanen og til Eidsvoll Nord på Dovrebanen. Entreprisen omfatter fagene:
• underbygning
• spor
• kontaktledning
• elkraft
• tele
• banestrømforsyning / koblingshus
i det nye koblingshuset på Eidsvoll stasjon, skal entreprenøren prosjektere det innvendige koblingsanlegget.
Det er en egen entreprise for signal for strekningen. i tillegg vil deler av teleanlegget leveres av Bane Nors rammeavtale leverandører. Total lengde på strekningen er ca 9 km, der det skal bygges nytt dobbeltspor.
Mellom Venjar og Eidsvoll stasjon etableres ett nytt spor øst for det eksisterende sporet. Det etableres fire nye enkeltsporede jernbanebruer parallelt med de eksisterende jernbanebruene. Disse er:
• Nessa, spennlengde 145 m
• Kvisldalen, spennlengde 224, 5 m
• Mork, spennlengde 181 m
• Ålborgveien 126, 5 m
Ved de to eksisterende kulvertene dønnumryggen og Bjerkegutua driftsundergang bygges det nye betongkulverter med lengde henholdsvis 108 m og 7 m for det nye sporet paralellt med de eksisterende kulvertene.
Like syd for Eidsvoll stasjon etableres en løsmassetunnel, Wergelandstunnelen. Tunnelen får en lengde på 380 meter og blir liggende parallelt med tunnelen som er der i dag. Tunnelen bygges som en «cut and cover» løsning.
Traséen utvides og det blir nye skjæringer og fyllinger på strekningen.
Det gjøres ingenting med bygningene på Eidsvoll stasjon med untak for invendige tilpasninger til ny bruk i Eidsvoll koblingshus / HK22. Stasjonsbygning og plattformer beholdes, men sporarrangementet endres/bygges om. Eksisterende signalanlegg (Simis c anlegg fra Siemens) beholdes på strekningen Venjar – Eidsvoll, men det tilpasses det nye sporarrangementet på Eidsvoll stasjon.
Fra Eidsvoll stasjon følger ny bane eksisterende trase på ny fylling langs Vorma forbi Julsruddalsevja til km 72, 0. Det blir skjæringer og fyllinger langs Vorma, bruer for driftsvei og jernbane ved utløpet av Doknesevja, og to kulverter ved henholdsvis Komisrud og Doknes.
Kontrakten omfatter blant annet:
Grunnarbeider:
• løsmassetunnel ved Eidsvoll (Wergelandstunnelen)
• Flere under- og overganger (kulverter og jernbanebruer)
• Utvidelse av sportraseen (skjæringer, fyllinger, inklusive utfylling i Vorma)
• Fra Venjar til Eidsvoll utvides Gardermobanetraséen fra enkeltspor til dobbeltspor
• Nytt dobbeltspor fra Eidsvoll stasjon til grensesnitt km 72, 0
• Tekniske bygg (bygningsarbeider og tekniske arbeider)
• Driftsveger
• Midlertidige og permanente deponier
Jernbaneteknikk:
• Jernbaneteknikk innebefatter fagene spor, kontaktledning, banestrømforsyning, elkraftsanlegg og tele
• Jernbanetekniske endringer på Eidsvoll stasjon
Kontrakten forutsetter en del byggherrelevert materiell for jernbaneteknikk. Dette omfatter blant annet:
Skinner, sviller, sporveksler, og en del annet materiell.
Det nye dobbeltsporet er planlagt tatt i bruk 2023. Under hele byggeperioden, vil det være togtrafikk på strekningen.
Denne kontrakten har grensesnitt mot signalalentreprenør (Siemens) innenfor entrepriseområdet, den flerfaglige entreprisen «Eidsvoll nord – Langset» og signalentreprenør (Thales) på strekningen Eidsvoll Nord – Langset. i tilegg kan det bli behov for koordinering mot Bane Nors driftsorganisasjon og andre mindre aktører.
Kontraktens anslåtte hovedmengder er:
• Skjæring ca. 100 000 pfm3 (løsmasse)
• Fylling ca. 115 000 pam3 (steinmasse)
• Armering ca. 5000 tonn
• Betong ca. 26 000 pfm3
• Ca. 14 km spor
• 23 nye sporveksler
• Ca. 30, 8 km kontaktledning
• 4 eltekniske hus
Anbud id:
497431
  • Sted:
    Eidsvoll
  • Registrert:
    Lørdag 18. November 2017

Lignende oppdrag i Østfold

4 anbud