Webutvikling i Oslo

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

587 Siste år
148 Siste 3 mnd
42 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Rammeavtale for kjøp av tjenester relatert til IKT-sikkerhet som tiltrodd tredjepart for AutoPASS

Registrert Dato: Torsdag 31. Januar 2013

Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av tjenester relatert til IKT-sikkerhet som tiltrodd tredjepart (TTP-tjenester) til bruk i systemer for elektronisk bompengebetaling. Kontrakten omfatter anskaffelse av tjenester til AutoPASS-systemet, dvs. samordnet betaling av bompenger.
Formålet med anskaffelsen er å sørge for en forsvarlig administrasjon av sikkerhet knyttet til bompengebrikker.
Hovedtjenestene er:
Rammeavtale - Konkurransegrunnlag for tjenestekjøp - del B
Side 4 av 22
? Håndtering av brikkenøkler (kryptografiske nøkler).
? Registre informasjon om bl.a. sikkerhetsrelatert utstyr benyttet i norske bompengeanlegg (utførelsen av registratorrollen).
? Kvalitetsoppfølging av sikkerheten.
¿ Revisjon/sertifisering av tilknyttede aktører.
Leverandøren skal etablere teknisk infrastruktur (rom i bygning, utstyr og programvare) og applikasjoner/brukergrensesnitt for å kunne levere tjenestene. Statens vegvesen vil stille til rådighet et IKT-system for nøkkelhåndteringssystem KMS (Key Management System) som TTP-tjenesteyteren skal benytte for å utføre sine tjenester. Teknisk drift og vedlikehold på dette IKT-systemet er en del av leveransen.
Fra kontrakten signeres og frem til 3.september 2013 er det en oppstartsperiode, deretter skal selve tjenesten utføres i perioden 3.september 2013 til 3.september 2015. Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med 1 + 1 år slik at avtalen maksimalt kan vare frem til 3.september 2017.
Tidsplan er beskrevet nærmere i TTP-Krav til Driftsavtalen kapittel 2.4.3.
Kontrakten er en rammeavtale som inngås med én leverandør. Kontraktens pris har en fast del i tillegg til enhetspriser for utførte tjenester.
Nærmere beskrivelse av anskaffelsen fremgår av Konkurransegrunnlagets del D ?Beskrivelse/Kravspesifikasjon?.

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere

Webutvikling

Drift, Pris, Vedlikehold, Utstyr, Leverandør, Anskaffelse, Rammeavtale, Bygning, Elektronisk

Oslo, Oslo

Avsluttet: Fredag 15. Mars 2013