Alarm & sikkerhet i Buskerud

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

70 Siste år
26 Siste 3 mnd
8 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Rammeavtale for teknisk drift av trygghetsalarmer og nøkkelbokser

Registrert Dato: Onsdag 14. Desember 2011

Oppdraget
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale om teknisk drift av trygghetsalarmer med tilhørende utstyr, samt nøkkelboksordning.
Oppdraget omfatter alle deler av den tekniske driften trygghetsalarm- og nøkkelboksordningen, jf. punkt 2.3 nedenfor.
Utrykningene til brukere utføres av oppdragsgivers eget personell i hjemmetjenesten.
Alarmer med tilhørende utstyr skal kunne brukes sammen med eksisterende utstyr. Alternativt skal ny operatør selv bære kostnaden med utskifting av eksisterende alarmer med tilhørende utstyr.
Bakgrunn
I Drammen kommune benyttes trygghetsalarmer som ett av flere lavterskeltilbud til alle over 80 år, og som ønsker dette tilbudet. Dvs. at alle i denne aldersgruppen blir innvilget tjenesten uavhengig av funksjonsnivå.
For brukere under 80 år kan trygghetsalarm innvilges etter følgende kriterier:
? Sykdom eller tilstand som medfører akutt behov for hjelp
? Reell fare for fall
? Problemer knyttet til utrygghet og engstelse. Trygghetsalarm forutsetter at fasttelefon er installert, samt at hjemmesykepleien må få nøkkel til boligen. Tjenesten tildeles av Drammen kommunes kontor for tjenestetildeling.
Hjemmesykepleien i Drammen er organisert i 9 avdelinger. Det vil normalt være minst 4 ansatte i hver avdeling på vakt.
Kommunen har for noen brukere installert fallalarm knyttet til trygghetsalarmer. Det er også i enkelte tilfeller knyttet røykvarslere til trygghetsalarmer.
Røykvarslere skal styres direkte til 110 sentralen.
Alarmmottak ligger i hjemmesykepleien hos oppdragsgiver, men den tekniske driften av alarmtjenesten utføres av tjenesteleverandør (operatør).
Oppdragets omfang
? Drift av alarmsentral som mottar, og automatisk viderebefordrer, alarmoppkall fra brukere til hjemmetjenesten.
? Innkjøp, service og lagerhold av utstyr på oppdragsivers vegne.
? Installere og avinstallere alarmer, nøkkelbokser, røykvarslere og eventuelle fallalarmer som er knyttet til trygghetsalarmene eller trygghetsalarmtjenesten, samt utdeling av bærbare alarmsendere.
? Opplæring av bruker og eventuelt pårørende i bruken av utstyret.
? Funksjonskontroll og vedlikehold av teknisk utstyr knyttet til tjenesten
? Nøkkeladministrasjon
? Registrering og rapportering av statistisk informasjon

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere

Alarm & sikkerhet

Alarmer, Drift, Funksjonskontroll, Innkjøp, Kontor, Rammeavtale, Utstyr, Vedlikehold

Drammen, Buskerud

Avsluttet: Mandag 30. April 2012