Arkitekt, Betong, Entreprenør, Gjerder & Porter, Maskinentreprenør, Prosjektleder, Stålarbeider i Østfold

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

3503 Siste år
2607 Siste 3 mnd
141 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Rekkverkvedlikehold i Oslo og Viken, 2021-2022 (opsjon 2023-2024)

Registrert Dato: Mandag 01. Mars 2021

Statens vegvesen Drift og vedlikehold Øst ønsker å inngå en kontrakt som omfatter utskifting av rekkverk over lengre strekninger og nyoppsetting av rekkverk på europa- og riksveger i området Oslo og Viken i 2021 og 2022.
De geografiske områdene har følgende avgrensninger:
I Buskerud til og med Hønefoss
I Akershus fram til Gjelleråsen, Gjerdrum og til grensen for Innlandet mot øst.
I Østfold fram til grensen til Sverige.
Arbeidet skal utføres langs alle aktuelle strekninger i ovennevnte området.
Kontrakten gjelder for perioden 2021 fra kontraktsignerings dato til 31.12.2022, med opsjon for to års forlengelse.
Arbeidene omfatter:
− Utskifting av eksiterende stålrekkverk og montering av nytt rekkverk inkludert rekkverksoverganger, endeavslutninger og avstivninger.
− Utskifting av eksisterende betongrekkverk og etablering av nytt betongrekkverk,
i mindre omfang.
− Utskifting av eksisterende wirerekkverk og etablering av nytt rekkverk, i mindre omfang.
− Etablering av flere nye katastrofeåpninger/driftsåpninger i midtdeler på enkelte eksisterende strekninger.
− Etablering av «MC-rekkverk» skinne for beskyttelse av motorsyklister.
− Utskifting av brurekkverk, kan bli aktuelt i mindre omfang.
− Detaljprosjektering og detaljert planlegging av ovennevnte oppgaver. Viser til kap. D1 Prosess 78.251 - Detaljprosjektering. Rekkverks type avtales i samråd med byggherre.
− Detaljprosjektering vil kreve gjennomgang
Anslått omfang per år er 50-60 MNOK eks mva. Entreprenøren må selv vurdere nødvendige ressurser/antall arbeidslag for å kunne nå den planlagte omsetningen for kontrakten og løse oppgavene raskt og effektivt på en klimavennlig måte. Gode planer, logistikk og tilstrekkelige ressurser med kompetanse og erfaring er helt avgjørende.
Rekkverksarbeidene foregår i hovedsak på høytrafikkert vegnett, og for storparten av arbeidet må det derfor påregnes nattarbeid. Arbeidsvarsling vil legge tidsbegrensninger og føringer for arbeidet. I arbeidsvarsling, både på nattid og dagtid, må det påregnes bruk av putebil, langsgående og tversgående sikring, forvarsling, i henhold til arbeidsvarslingsplan. I enkelte tilfeller kan det bli behov for manuell dirigering.


Referansenummer:  21/8089