Prosjektleder i Oslo

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

720 Siste år
154 Siste 3 mnd
43 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Studie: kartlagning av kunnskap om sjømatsmarkedet og bruker dreven innovasjon i sjømatssektoren

Registrert Dato: Fredag 13. August 2010

Hovedmålsetning med oppdraget er å få oversikt av hva er gjort og planlagt av analyser og studier innenfor trender og størrelse på sjømatsmarkedet (Studiene og analysene bør ikke være eldre en fra 2005). Samtidlig å få kjennskap om interaksjonen mellom sjømatsbedrifter og brukeren/kunden i strategi utvikling og produkt/konsept utvikling innen sjømatsektoren. Oversikten skal skape grunnlag for aktiviteter i innovasjonsprogrammet som er rettet mot sjømatsektoren. Kartleggingen skal omfatte aktiviteter i de nordiske land og på Nordisk nivå, men også peke på relevante viktige Europeiske og internasjonale studier på sjømatsektoren.
Studien har 4 hovedoppgaver:
? Kartlegge og gi en oversikt av analyser av, og studier på sjømatsmarkedet inkludert hjemmemarkedet (den Nordiske regionen) og det Europeiske og internasjonale sjømatsmarkedet. Kartlagning skal inkludere råvare og foredlet segment, fersk og frosset. I tillegg skal det lages et kort sammendrag om markedsutviklingen for disse segmentene og hvordan finanskrisen har og vil påvirke utviklingen i nærmeste fremtid.
? Kartlegge og gi oversikt av studier som beskriver brukerdreven tilnærming i utvikling av forretningsstrategier og/eller produkter/konsepter/tjenester i sjømatssektoren. Med brukerdreven tilnærming menes samspillet/samarbeidet mellom bedrifter og kunden/konsumenter. Kartleggingen skal dessuten gi oversikt over nasjonale og Nordiske støtteordninger som muliggjører sjømatsbedrifter å bli mer brukerstyrt/orientert i sitt arbeid. Til slutt skal det lages et kort sammendrag som fremhever bl.a. gode eksampler på brukerdreven innovasjon i sjømatsektoren.
? Kartlegge og gi oversikt av studier om Nordisk sjømats omdømme. Det vil si hvordan Nordisk sjømat oppfattes i de ulike markedene, hjemme, i Europa og internasjonalt (ikke studier om konsumer behaviour). Kort summering fra kartlagningen.
? Kartlegge og gi oversikt over studier av prisutviklingen og prissystemet for nordisk sjømat. Kort sammendrag om bl.a. hvor robust prissystemet er i en global kontekst.

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere

Prosjektleder

Bedrifter

Oslo, Oslo

Avsluttet: Onsdag 22. September 2010