Transport i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Anbudskonkerranse for drift av riksvegferjesambandet riksveg 19 Moss - Horten, 2017 - 2026
Statens vegvesen, som er ansvarlig for riksvegferjene, skal i løpet av 1. Kvartal 2014 lyse ut anbudskonkurranse for ferjeforbindelsen riksveg 19 Moss? Horten. Det ble i 2012 foretatt en veiledende kunngjøring for anbudskonkurransen. Det har tatt lengre tid enn forutsatt å avklare hvilken innvirkning kravene i Nasjonal Transportplan har på utlysningen av ferjeforbindelsen Moss? Horten.
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Kontraktsperiode vil strekke seg over 10 år, med driftsoppstart 1. 1. 2017 til ut 2026. Kontraktsformen vil være nettokontrakt uten statlig tilskudd, hvor rederiet har ansvaret for inntekter og utgifter. Statens vegvesen vil velge det økonomisk mest fordelaktige tilbudet. Kriteriene for valg av tilbud, vil være en vektet kombinasjon av laveste billettpris som vektes med 85%, og energi- og miljøeffektivitet som vektes 15%. Ingen av ferjene kan ha NOx-utslipp over Tier iii-krav i marpol, annex vi. Det stilles ikke spesielle krav til fremdriftsteknologi for ferjene. Åpningstiden for ferjeforbindelsen skal være fra kl 05 -24. Ved oppstart av kontraktsperioden i 2017 skal det være fem ferjer i trafikk, samt reserveferje. Det vil videre bli krevet opsjon knyttet til trafikkutviklingen, på ytterligere 2 ferjer. Alle ferjene skal ha en minimumskapasitet på 200 personbilenheter(pbe).
Riksvegferjen Moss - Horten transporterte i 2012, 1, 7 millioner kjøretøy og 1, 6 millioner passasjerer(eksklusiv sjåfør), og er med dette en av landets mest trafikkerte. nærmere data om ferjeforbindelsen og trafikkutviklingen kan hentes ut fra ferjedatabanken, (info fjernet)
Anbud id:
274347
-
Sted:Moss, Horten
-
Registrert:Wednesday 23. October 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
6 anbud
-
Innrammet bilde 160x110, ca 10 kgØnske pris på transport av et bilde verdi 60,000, - fra Moss til Stord.
-
Stord
-
Monday 3. February 2025
-
-
Frakte 7,5 tonn med taksteinHei. Vi ser etter et firma som kan frakte ca. 7, 5 tonn med takstein i tegl fra Moss til Andebu utenfor tønsberg. Det er 7 paller totalt. Ideelt med kranbil for å sette pallene nært husvegg.
-
Sandefjord
-
Friday 31. January 2025
-
-
Henting av SoffaHei. Mye koster frakt: 1. Hente soffa på 212 cm i kråkerøy Østfold og frakte til horten vestfold. Eller alternativ 2. Soffa 215 cm fra vollen Asker til horten vestfold. Med vennlig hilsen Nina
-
Horten
-
Wednesday 29. January 2025
-
-
Moss 1530 - Svolvær 8310 150x100x100 (125kg)Industrisymaskin integrert i bord. Fraktes fra Moss 1530 til Svolvær 8310. Bord har hjul og kan trilles. Vekt ca 130kg
-
Vågan
-
Tuesday 28. January 2025
-
-
Levere pakke fra moss til TrondheimØnsker å sende en pakke fra moss til Trondheim. Pakken er mindre enn en pall og veier 38kg
-
Moss
-
Friday 24. January 2025
-