Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av allmenne skytjenester (Public Cloud) - Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) og relaterte supporttjenester - Med delkontrakter
Nbim har inngått ikke eksklusive parallelle rammeavtaler med 2 leverandører som representerer 4 forskjellige skytjenesteleverandører (Public cloud, IaaS og PaaS). nbim har også tildelt det første avropet og valgt en primærleverandør for disse tjenestene under rammeavtalen.
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
NBIMs strategi er en overgang til bruk av skytjenester for å oppnå skalerbarhet og effektivitet. nbim er et globalt foretak med ca 500 ansatte fordelt på 5 kontorer; Oslo, London, New York, Singapore og Shanghai. på grunn av fondsforvaltningens natur, inkludert kjøp/salg og oppgjør ved investeringer, er det høye krav til tilgjengelighet, sikkerhet og tjenestenivå på infrastrukturen. Rammeavtalene gjelder kjøp av allmenne skytjenester («public cloud») - i form av infrastruktur som en tjeneste (IaaS) og plattform som en tjeneste (PaaS) samt relaterte supporttjenester og andre nært tilknyttede skytjenester, programvare (f. Eks. Lisenser) for monitorering, og andre tjenester for å levere skytjenestene effektivt, inkludert Software as a Service (SaaS). Lukkede skytjenester (Private cloud) og administrerte hybridskytjenester (Managed hybrid cloud Services) er ikke en del av denne anskaffelsen. De PaaS og IaaS som nbim skal anskaffe omfatter, men er ikke begrenset til, følgende kategorier:
- Kapasitet (Compute) f. Eks virtuelle servere, pakker etc.
- Lagring (Storage)
- Nettverk (Network)
- Datasenter (Data centre)
- Administrerte tjenester (Managed Services)
- Administrering og Utvikling og programvare operasjon (Management and DevOps)
- Sikkerhet og kontroll (Security and controls)
- Fakturering (Billing)
Support og tekniske rådgivningstjenester relatert til PaaS og IaaS, inkludert men ikke begrenset til:
- 24/7 Faktureringssupport
- 24/7 Teknisk support
- Support for kritiske tjenester, arbeidsprosesser (Mission critical workload support (e. g. Rapid response))
- Dedikert kundeansvarlig
- Tekniske rådgivningstjenester (f. Eks gjennomg av arkitektur, kode, tilnærming til migrering, utvikling og optimalisering)
- Proaktive tjenester (Proactive services)
- på stedet support (Onsite support)
- Hendelseshåndtering (Incident management)
- Opplæring og e- læring (Training and e-learning)
Anbud id:
561788
-
Sted:
-
Registrert:Saturday 22. December 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Bytte støpsel og stikkontaktStøpsel og stikkontakt til varmtvannsbereder er brent, og ble stengt under elektrisk kontroll. Begge må byttes. Haster!
-
Oslo
-
Wednesday 5. February 2025
-
-
Renhold trappeoppgang på VossØnsker pris på fast oppdrag om ukentlig trappevask/ oppgang på Vossevangen
-
Voss
-
Wednesday 5. February 2025
-
-
Prisforespørsel på PKK for kjøretøy med 90000 kmPris på pkk for EV54935, km(info fjernet)stand 90000km.
-
Skaun
-
Wednesday 5. February 2025
-
-
Skifte bremseklosserTrenger hjelp til å skifte bremseklosser foran på en Toyota Corolla. Har allerede kjøpt klossene. Gjerne før helgen.
-
Trondheim
-
Wednesday 5. February 2025
-
-
Oppussing av boligVi tenkte å pusse opp boligen. Trenger noen som har enkeltmannsforetak som kan bistå meg. Hele huset skal pusses opp.
-
Lunner
-
Wednesday 5. February 2025
-