Anskaffelse av rapporterings- og visningsverktøy med tilhørende tjenester
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Anskaffelse av rapporterings- og visningsverktøy med tilhørende tjenester
Arbeids- og velferdsdirektoratet v/nav ikt skal anskaffe en avtale for nav om rapporterings- og visningsløsning med tilhørende tjenester hvor tidsriktige løsninger, brukervennlighet, fleksibilitet, kostnadseffektivitet, god tilgjengelighet og kvalitet er sentralt. Arbeids- og velferdsetaten har i dag et omfattende datavarehus med data tilrettelagt i stjerneskjemaer. Det skal anskaffes rapporteringsverktøy med funksjonalitet for å sammenstille og strukturere informasjon fra datavarehus og andre kilder, inkludert et semantisk lag. Videre skal det anskaffes visningsverktøy som skal benyttes til presentasjonen av tallmateriale i ulike formater, medier og strukturer. Verktøyet/-ene skal benyttes til produksjon av nasjonal statistikk, analyse, produksjonsstyring og virksomhetsstyring. Leveransen kan bestå av ett eller flere verktøy bestående av en eller flere moduler. Arbeids- og velferdsetaten har i samarbeid med den enkelte kommune kontor i alle landets kommuner, og alle ansatte er potensielle brukere. Den samlede arbeids- og velferdsforvaltningen består av omtrent 14. 000 statlig ansatte og 5. 000 kommunalt ansatte. løsningen skal benyttes til ledelsesinformasjon til omtrent 2. 000 ledere, styring, rapportering og presentasjon av statistikk på NAVs interne og offentlige nettsider. Det er vesentlig at løsningen er kompatibel med NAVs strategisk valgte infrastrukturløsninger og databasevalg, som er beskrevet i vedlegg 1 til kvalifikasjonsgrunnlaget. Avtalen om rapporterings- og visningsverktøy skal dekke kjøp/leie av lisenser. i tillegg skal avtalen i hovedsak omfatte følgende tjenestekjøp: •Installasjon inkludert testing •Konfigurering •Migrering •Årlig vedlikehold av lisenser inkl. Oppgradering til ny versjoner •Opplæring •Oppsett av Operativ styring på nav kontor versjon 1. 0 i visningsverktøyet •Konsulenttjenester bl. a. Til support Det vil bli stilt krav om at sluttbrukerløsningene benytter norsk språk. Oppdragsgiver vil gjennomføre forhandlinger ved bruk av norsk språk. Leverandører kan evt. Benytte svensk eller dansk i forhandlingene.
Anbud id:
386261
-
Sted:
-
Registrert:Tuesday 24. November 2015
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Servitører til bryllupHei igjen! Vi på utkikk etter servitører og bartender(e) til bryllupet. Det blir ca. 100 gjester, 10 bord og en variant av grillbuffet til hovedrett, så der er det drikkeserving som gjelder. Det gje...
-
Bjørnafjorden
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Monterer dusj kabinettMonterer dusj kabinett, ønsker kjøper og få montert ett dusjkabinett med mål 1 x 1 meter i hjørne. Det er armatur / dusj på rommet.
-
Sola
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Brosjyreproduksjon i fargerBrosjyre 52 sider, farget, stift i rygg.
-
Grimstad
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
-
Skifte krane på kjøkkenKjøkkenkranen drypper. Jeg ønsker hjelp til å skifte den
-
Molde
-
Tuesday 4. February 2025
-