Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av tunge kjøretøy til Oslo kommune i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av tunge kjøretøy til Oslo kommune

Den dynamiske innkjøpsordningen skal dekke Oslo kommunes virksomheters behov for tunge kjøretøy. Med tunge kjøretøy menes kjøretøy over 3, 5 tonn. Eksempler på tunge kjøretøy som det er aktuelt å anskaffe under den dynamiske innkjøpsordningen er:
• Stor varebil – lastebil med vekt mellom 3, 5 tonn og 5, 5 tonn som i form og utseende ser ut som en varebil.
• Minibuss – har mellom 10 og 17 seter
• Lastebil
- Mellom 3, 5 tonn til 7, 5 tonn
- Over 7, 5 tonn
dps-en skal bidra til at målsetningen om at Oslo kommunes anskaffelser skal gjøre Oslo til en grønnere by, jf. Delmål 2 i Oslo kommunes anskaffelsesstrategi (byrådssak 1104/17) nås. Satsingsområde nr. 5 i Oslo kommunes klimastrategi (byrådssak 214/19) om at all tungtransport i Oslo skal være utslippsfri eller bruke bærekraftige fornybare drivstoff innen 2030, legger også føringer for den dynamiske innkjøpsordningen.
Det skal derfor kun anskaffes tunge kjøretøy basert på nullutslippsteknologi, eller som går på biogass under ordningen.
Med nullutslippsteknologi menes utslippsfrie kjøretøy, og inkluderer batterielektriske kjøretøy (heretter elbil), eller kjøretøy som benytter hydrogen eller annen form for nullutslippsteknologi. Utslippsfrie energibærere avgir ikke noen form for utslipp ved bruk, verken CO2 eller andre gasser som påvirker lokal luftkvalitet (slik som partikkelutslipp og svevestøv). Med biogass menes biodrivstoff i gassform, også omtalt som biometan eller cbg (compressed biogas).
i tillegg til kjøp av tunge kjøretøy, vil også behov som tilleggsutstyr, innrettinger som f. Eks. Tak- og tilhengerfeste og lignende inngå i den dynamiske innkjøpsordningen. i tillegg til kjøretøy av mer standardiserte modeller, vil det i noen tilfeller også være aktuelt med spesialtilpassede kjøretøy. Det vil være behov både for nye kjøretøy og bruktbiler. Service på kjøretøyet i et gitt antall år inngår også i ordningen, og i de tilbudsforespørsler service tas med vil det være tale om som en ikke-eksklusiv opsjon.
Det antas at leveransene under den dynamiske innkjøpsordningen har en total estimert verdi på ca. 20 mnok ekskl. Mva. i løpet av ordningens varighet, jf. Punkt 2. 2. Dette estimatet er basert på omsetningstall for de fire siste årene, og forventet fremtidig bruk etter oppdragsgivers beste skjønn. Estimatet er kun retningsgivende, og innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver.
For kommunens virksomheter som utfører tjenester og oppdrag som stiller særskilte krav til det enkelte kjøretøy, som for eksempel Brann- og redningsetaten, vil ikke slike virksomheter være forpliktet til å gjennomføre kjøp over ordningen når det gjelder denne type kjøretøy.
Anbud id:
689893
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Thursday 31. December 2020
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i Oslo

6 anbud