E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
E6 gjennom Troms og Finnmark fylke er en viktig transportåre både nasjonalt og regionalt. på strekningen mellom Tromsø og Alta går E6 over Kvænangsfjellet. Dette er en værutsatt høyfjellsovergang. Spesielt på vinteren med rasfare og vind som skaper fokksnø. Problemene blir forsterket ved at veien har sterk stigning og dårlig kurvatur som medfører at større kjøretøyer noen ganger ikke kommer fram og hindrer ferdsel.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Anbud id:
710090
-
Sted:
-
Registrert:Friday 2. April 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Dimmer til taklampe i spisestue.Vil skifte en «vanlig bryter» til dimmer. Lampen er i dag koblet til en vanlig bryter via kontakt m/støpsel.
-
Lier
-
Saturday 25. January 2025
-
-
-
Frakte stolerSkal ha fraktet 6 spisestuestoler fra søgne til volda.
-
Volda
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Frakt av møblerFrakt av spisebord, ileggsplate og 6 stoler fra Oslo til Mosjøen.
-
Oslo
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Frakt av innedør fra Eidsvoll til KvamFrakt av en innedør som er 90cm x 210cm fra Eidsvoll til Kvam
-
Kvam
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Delebil Oppegård TrondheimØnsker å få fraktet en delebil uten motor fra Oppegård til Trondheim
-
Nordre Follo
-
Saturday 25. January 2025
-