E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
E6 Kvænangsfjellet - Med delkontrakter
E6 gjennom Troms og Finnmark fylke er en viktig transportåre både nasjonalt og regionalt. på strekningen mellom Tromsø og Alta går E6 over Kvænangsfjellet. Dette er en værutsatt høyfjellsovergang. Spesielt på vinteren med rasfare og vind som skaper fokksnø. Problemene blir forsterket ved at veien har sterk stigning og dårlig kurvatur som medfører at større kjøretøyer noen ganger ikke kommer fram og hindrer ferdsel.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Kontraktsomfang er så langt blitt delt opp i 3 delstrekninger:
• Delstrekning 1: Oksfjordhamn – Tverrelva
• Delstrekning 2: Tverrelva – Sandneselva
• Delstrekning 3: Sandneselva – Karvik
Delstrekning 2 er detaljregulert og delstrekning 1 og 3 er områderegulert. En må regne med hele prosjektomfanget må omreguleres som følge av optimalisering. Prosjektets fysiske start- og sluttpunkt skal tilpasses eksisterende E6.
Kontraktsomfanget er til sammen 13 km. Dette som resultat av at deler av dagens E6 skal beholdes som den er.
Totalt består prosjektet av:
• To tunneler, på til sammen ca. 5600 m (inkl. Portalene)
o Mettevolltunnelen, ca 2100 m (vurdere mulig innkorting av tunnel evt. Andre tiltak for rassikring i området).
o Kvænangsfjelltunnelen, ca. 3500
• Vei i dagen på til sammen ca. 7600 m
• Konstruksjon over Suselva
• Utbedring av 2 krappe kurver mellom Rakkeneslia og sørstrømmen.
Konkurransen gjennomføres som totalentreprise med prosjektoptimalisering og målprisbasert vederlag.
Byggherrens budsjettpris (bbp) for prosjektet er 1 070 mnok.
Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelser.
Anbud id:
710090
-
Sted:
-
Registrert:Friday 2. April 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Legge lyddempende plater i 20m2 tak av murDet skal legges 20m2 med dobbelt gipsplater i et tak av mur. Det skal monteres Senor Omega dempeklosser (60 stk.) og lektes med 30x48mm justert furulekte. Det skal listes med standard taklist hele vei...
-
Sandefjord
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Bytte kjøkkenkranHei. Har kjøpt en ny kjøkkenkran som jeg ønsker hjelp til å bytte ut. Slangene som fulgte med var for korte, så trenger evt nytt til dette også. Det jeg har sirkla rundt er delen som er for korte på...
-
Oslo
-
Friday 7. February 2025
-
-
Listing av vegg absorbenter BergenHei Har en jobb på ca 900 m2 veggabsorbenter, som skal listes rundt med 25/25 mm vinkelist. må gjæres i hjørner. Ca 220 stk totalt, med ulike mål Skal startes snarest og beregnet ferdig ila 4 - 5 uk...
-
Osterøy
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Husvask innvendigØnsker vask av leilighet innvendig : tak, vegger, inni skap kjøkken, bad og soverom. Ca 85 kvadrat.
-
Horten
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Lekasje på pinjong/bakakselBilen er en 81 Corvette med 350 motor og kasse
-
Bærum
-
Tuesday 11. February 2025
-
-