IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Felles administrasjonssystem for forvaltning av medisinsk teknisk utstyr
Kjøp av utstyrsdatabase for forvaltning drift og vedlikehold av medisinsk teknisk utstyr.
Medisinsk teknisk avdeling i Vestre Viken hf består av medisinsk tekniske enheter ved bærum sykehus, Ringerike sykehus, Drammen sykehus og Kongsberg sykehus, samt Behandlingshjelpemiddel enheten. Antall utstyrsenheter samlet i Vestre Viken er pr i dag ca 8. 600 enheter med en akkumulert anskaffelseskost på kr 790 000 000. Behandlingshjelpemiddel enheten har pr i dag over 14. 000 enheter og ca 12. 000 registrerte brukere. Dagens utstyrsforvaltning og vedlikeholdsoppfølging gjøres ved hjelp av programvaren Merida. Det finnes én database for hver av lokasjonene, samt at Behandlingshjelpemiddel enheten har sin egen.
Dagens løsning med selvstendige databaser for hver enhet gir ingen god samordning av data og vedlikeholdsinformasjon i vvhf. Intensjonen ved anskaffelse av ny databaseløsning er å migrere data fra de 4 medisinsk tekniske enhetene inn i en felles database. Det vurderes å ha en separat database for Behandlingshjelpemiddel enheten da dette anses som den mest praktiske løsningen.
Intensjonen med den nye løsningen er å samordne vedlikeholdsplaner og forvalte oppgavefordeling ut fra en samlet kompetansehåndtering på tvers av sykehusene. Videre er det ønske om integrering mot sykehusets nettverk med de mulighetene dette gir for informasjonsdeling til brukeravdelingene og innmelding av oppgave- og feilmelding via web/klientprogramvare.
Medisinsk teknisk avdeling i Vestre Viken hf består av medisinsk tekniske enheter ved bærum sykehus, Ringerike sykehus, Drammen sykehus og Kongsberg sykehus, samt Behandlingshjelpemiddel enheten. Antall utstyrsenheter samlet i Vestre Viken er pr i dag ca 8. 600 enheter med en akkumulert anskaffelseskost på kr 790 000 000. Behandlingshjelpemiddel enheten har pr i dag over 14. 000 enheter og ca 12. 000 registrerte brukere. Dagens utstyrsforvaltning og vedlikeholdsoppfølging gjøres ved hjelp av programvaren Merida. Det finnes én database for hver av lokasjonene, samt at Behandlingshjelpemiddel enheten har sin egen.
Dagens løsning med selvstendige databaser for hver enhet gir ingen god samordning av data og vedlikeholdsinformasjon i vvhf. Intensjonen ved anskaffelse av ny databaseløsning er å migrere data fra de 4 medisinsk tekniske enhetene inn i en felles database. Det vurderes å ha en separat database for Behandlingshjelpemiddel enheten da dette anses som den mest praktiske løsningen.
Intensjonen med den nye løsningen er å samordne vedlikeholdsplaner og forvalte oppgavefordeling ut fra en samlet kompetansehåndtering på tvers av sykehusene. Videre er det ønske om integrering mot sykehusets nettverk med de mulighetene dette gir for informasjonsdeling til brukeravdelingene og innmelding av oppgave- og feilmelding via web/klientprogramvare.
Anbud id:
237200
-
Registrert:Wednesday 20. February 2013
Er du interessert i dette oppdraget?