IT/Web og Support i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Informasjonsinnhenting (RFI) for løsning for håndtering av avvik og hendelser
Domstoladministrasjonen (da) er den administrative overbygningen for Domstolene i Norge med i alt 101 domstoler og om lag 1900 ansatte.
Domstolene er uavhengige og skal sikre og fremme rettssikkerheten og verne om rettssamfunnet. Domstolene arbeider kontinuerlig for til enhver tid å ha høy tillit i samfunnet. Som et ledd i dette er god håndtering av uønskede hendelser og avvik viktig.
Vi ønsker i denne omgang å innhente informasjon om løsninger for innmelding og oppfølging/håndtering av hendelser og avvik for Domstolene i Norge.
løsningen skal, som ledd i arbeidet med kontinuerlig forbedring innenfor flere fagområder, være et hjelpmiddel i arbeidet med å følge opp uønskede hendelser og avvik, og sikre etterlevelse av krav til blant annet hms, personvern, informasjonssikkerhet, sikkerhet og beredskap og økonomistyring.
på overordnet nivå er det behov for en løsning som sikrer:
• Effektiv og enhetlig rapportering/registrering av avvik og hendelser
• Tilpasning i forhold til dagens og fremtidens arbeidsprosesser
• Effektiv håndtering og oppfølging av saker, herunder sporbarhet knyttet til innmeldte saker og status på behandlingen
• Bidrag til styrking av erfaringsoverføring og læring
• Tilrettelegging av styringsinformasjon og nøkkeltall både for hele virksomheten (akkummulert for domstolene og da), og hver enkel enhet
løsningen må være fleksibel i forhold til endring og tilpasning av ny funksjonalitet, og skalerbar med tanke på lokasjoner.
For å kunne ivareta nødvendig grad av sikkerhet, skal all behandling og lagring av data gjøres fra datasenter med lokasjon i Norge. Arbeid knyttet til vedlikehold og administrasjon av løsningen skal kun utføres av personell lokalisert i Norge.
Alle ansatte i domstolene og Domstoladministrasjonen skal ha tilgang til felles hendelses- og avviksløsning på pc, mobil og nettbrett.
Eksempler på ulike oppgaver i løsningen vil kunne være:
• Innmelding av saker
• Fordeling av saker via avklarte roller
• Analyse av årsak og identifikasjon av behov for tiltak
• Gjennomføring av tiltak
• Godkjenning, lukking og oppfølging av tiltak
• Erfaringsoverføring og læring
• Drift og forvaltning av systemet
• Utrekk av statistikk og rapporter
Vi ønsker en beskrivelse av anbefalt løsning, og ber om at interesserte leverandører laster denne opp i konkurranseportalen innen 20. November 2020 klokken 1200. Besvarelsen bes begrenset til 10 sider.
Oppdragsgiver vil på bakgrunn av det innsendte materiale vurdere å invitere inntil 4 leverandører til en presentasjon av sin løsning.
All kommunikasjon i tilknytning til denne forespørselen skal merkes med «20/2979» og foregå i konkurranseportalen.
Domstolene er uavhengige og skal sikre og fremme rettssikkerheten og verne om rettssamfunnet. Domstolene arbeider kontinuerlig for til enhver tid å ha høy tillit i samfunnet. Som et ledd i dette er god håndtering av uønskede hendelser og avvik viktig.
Vi ønsker i denne omgang å innhente informasjon om løsninger for innmelding og oppfølging/håndtering av hendelser og avvik for Domstolene i Norge.
løsningen skal, som ledd i arbeidet med kontinuerlig forbedring innenfor flere fagområder, være et hjelpmiddel i arbeidet med å følge opp uønskede hendelser og avvik, og sikre etterlevelse av krav til blant annet hms, personvern, informasjonssikkerhet, sikkerhet og beredskap og økonomistyring.
på overordnet nivå er det behov for en løsning som sikrer:
• Effektiv og enhetlig rapportering/registrering av avvik og hendelser
• Tilpasning i forhold til dagens og fremtidens arbeidsprosesser
• Effektiv håndtering og oppfølging av saker, herunder sporbarhet knyttet til innmeldte saker og status på behandlingen
• Bidrag til styrking av erfaringsoverføring og læring
• Tilrettelegging av styringsinformasjon og nøkkeltall både for hele virksomheten (akkummulert for domstolene og da), og hver enkel enhet
løsningen må være fleksibel i forhold til endring og tilpasning av ny funksjonalitet, og skalerbar med tanke på lokasjoner.
For å kunne ivareta nødvendig grad av sikkerhet, skal all behandling og lagring av data gjøres fra datasenter med lokasjon i Norge. Arbeid knyttet til vedlikehold og administrasjon av løsningen skal kun utføres av personell lokalisert i Norge.
Alle ansatte i domstolene og Domstoladministrasjonen skal ha tilgang til felles hendelses- og avviksløsning på pc, mobil og nettbrett.
Eksempler på ulike oppgaver i løsningen vil kunne være:
• Innmelding av saker
• Fordeling av saker via avklarte roller
• Analyse av årsak og identifikasjon av behov for tiltak
• Gjennomføring av tiltak
• Godkjenning, lukking og oppfølging av tiltak
• Erfaringsoverføring og læring
• Drift og forvaltning av systemet
• Utrekk av statistikk og rapporter
Vi ønsker en beskrivelse av anbefalt løsning, og ber om at interesserte leverandører laster denne opp i konkurranseportalen innen 20. November 2020 klokken 1200. Besvarelsen bes begrenset til 10 sider.
Oppdragsgiver vil på bakgrunn av det innsendte materiale vurdere å invitere inntil 4 leverandører til en presentasjon av sin løsning.
All kommunikasjon i tilknytning til denne forespørselen skal merkes med «20/2979» og foregå i konkurranseportalen.
Anbud id:
680024
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Wednesday 4. November 2020
Er du interessert i dette oppdraget?