Innsiktsrapport om Aktivitetskortet i Bergen kommune
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Innsiktsrapport om Aktivitetskortet i Bergen kommune
Bergen kommune forvalter i dag ut et analogt Aktivitetskort til barn i lavinntektsfamilier. nav deler ut kortet til barn i familier som mottar sosialstønad. i tillegg deler helsesykepleiere, barnevernskonsulenter, krisesenter og introduksjonssenteret for flyktninger ut kort etter egne kriterier i et pågående prosjekt. Kulturetaten i Bergen kommune ønsker å få gjennomført en analyse av Aktivitetskortet i forkant av utviklingen av et digitalt Aktivitetskort.
Aktivitetskortet ble først innført som prosjekt i 2015, og er nå en del av den faste driften i Kulturetaten i Bergen kommune. Kortet er i kontinuerlig utvikling, og det er behov for en rapport som viser ønsker, behov og holdninger til Aktivitetskortet i 2021.
Om oppdraget
Rapporten skal inneholde en kvalitativ studie av hvordan dagens analoge Aktivitetskort fungerer, og innspill til eventuelle endringer som må vurderes ved overgang til digital løsning. Tilbudet må inneholde en konkret beskrivelse av hvordan personvernlovgivningen skal tas hensyn til i prosjektet. Databehandleravtale skal være en del av kontrakten.
Oppdraget består av følgende:
- En kort kunnskapsbasis om forskning på temaet.
- Relevante analyser og data fra Barnefamiliepanelet må tas med som informasjonsgrunnlag i analysearbeidet til rapporten.
- Kvalitative intervju med innehavere, tilbydere og administrasjon.
Problemstillinger
Det legges primært opp til en kvalitativ undersøkelse av brukeropplevelser med Aktivitetskortet, i tillegg til tilbydernes og ansatte i nav og kommunens opplevelser med kortet.
Det jobbes nasjonalt med en ordning med Fritidskortet. Rapporten må gi en analyse av hvordan denne ordningen kan implementeres i Aktivitetskortet.
Tilbyder må gjerne komme med andre forslag til temaer som de mener vil være en styrke for analysen.
Metode
Vi ønsker innledningsvis en kort kunnskapsstatus.
Videre ser vi for oss en kvalitativ undersøkelse blant innehavere av Aktivitetskortet (ungdommer og foreldre), tilbydere i dagens ordning, relevant administrasjon i Bergen kommune, og helsesykepleiere, barnevernsansatte, nav-ansatte og andre som deler ut Aktivitetskortet.
Leverandør kan foreslå andre/flere datakilder og innsamlingsmetoder i sitt tilbud.
Tidsfrister
Rapporten skal leveres innen 30. 6. 2021.
Arbeidsform
Tilbyder bes foreslå en organisering av prosjektet.
Bergen kommune skal sørge for tilgang til relevante intervjuobjekter. Intervjuguider utarbeides i samarbeid med oppdragsgiver.
Økonomisk ramme
Kr. 100 000.- (info fjernet).
Aktivitetskortet ble først innført som prosjekt i 2015, og er nå en del av den faste driften i Kulturetaten i Bergen kommune. Kortet er i kontinuerlig utvikling, og det er behov for en rapport som viser ønsker, behov og holdninger til Aktivitetskortet i 2021.
Om oppdraget
Rapporten skal inneholde en kvalitativ studie av hvordan dagens analoge Aktivitetskort fungerer, og innspill til eventuelle endringer som må vurderes ved overgang til digital løsning. Tilbudet må inneholde en konkret beskrivelse av hvordan personvernlovgivningen skal tas hensyn til i prosjektet. Databehandleravtale skal være en del av kontrakten.
Oppdraget består av følgende:
- En kort kunnskapsbasis om forskning på temaet.
- Relevante analyser og data fra Barnefamiliepanelet må tas med som informasjonsgrunnlag i analysearbeidet til rapporten.
- Kvalitative intervju med innehavere, tilbydere og administrasjon.
Problemstillinger
Det legges primært opp til en kvalitativ undersøkelse av brukeropplevelser med Aktivitetskortet, i tillegg til tilbydernes og ansatte i nav og kommunens opplevelser med kortet.
Det jobbes nasjonalt med en ordning med Fritidskortet. Rapporten må gi en analyse av hvordan denne ordningen kan implementeres i Aktivitetskortet.
Tilbyder må gjerne komme med andre forslag til temaer som de mener vil være en styrke for analysen.
Metode
Vi ønsker innledningsvis en kort kunnskapsstatus.
Videre ser vi for oss en kvalitativ undersøkelse blant innehavere av Aktivitetskortet (ungdommer og foreldre), tilbydere i dagens ordning, relevant administrasjon i Bergen kommune, og helsesykepleiere, barnevernsansatte, nav-ansatte og andre som deler ut Aktivitetskortet.
Leverandør kan foreslå andre/flere datakilder og innsamlingsmetoder i sitt tilbud.
Tidsfrister
Rapporten skal leveres innen 30. 6. 2021.
Arbeidsform
Tilbyder bes foreslå en organisering av prosjektet.
Bergen kommune skal sørge for tilgang til relevante intervjuobjekter. Intervjuguider utarbeides i samarbeid med oppdragsgiver.
Økonomisk ramme
Kr. 100 000.- (info fjernet).
Anbud id:
705331
-
Sted:
-
Registrert:Friday 12. March 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Servitører til bryllupHei igjen! Vi på utkikk etter servitører og bartender(e) til bryllupet. Det blir ca. 100 gjester, 10 bord og en variant av grillbuffet til hovedrett, så der er det drikkeserving som gjelder. Det gje...
-
Bjørnafjorden
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Monterer dusj kabinettMonterer dusj kabinett, ønsker kjøper og få montert ett dusjkabinett med mål 1 x 1 meter i hjørne. Det er armatur / dusj på rommet.
-
Sola
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Brosjyreproduksjon i fargerBrosjyre 52 sider, farget, stift i rygg.
-
Grimstad
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Flytte en 140 cm bred sengSengen er på en studenthybel i 3 etasje (med heis) og skal til en annen studenthybel i 3. Etasje uten heis.
-
Oslo
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
-
Skifte krane på kjøkkenKjøkkenkranen drypper. Jeg ønsker hjelp til å skifte den
-
Molde
-
Tuesday 4. February 2025
-