Kirurgiske instrumenter, flergangs med serviceavtale og engangs, til Helse Vest RHF i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Kirurgiske instrumenter, flergangs med serviceavtale og engangs, til Helse Vest RHF
Produktgrupper
Per i dag tenker vi å inngå avtaler på følgende områder:
1) Generelle kirurgiske instrumenter, grunnleggende kvalitet, flergangs
Instrumenter som brukes på avdelinger som gjør enkle inngrep, for eksempel poliklinikker, trenger ikke å være av høyeste kvalitet da de ikke utsettes for stor slitasje.
2) Generelle kirurgiske instrumenter, høy kvalitet, flergangs
Instrumenter som brukes på operasjonsavdelinger, og må tåle mer slitasje, for eksempel klipping av suturer og ståltråder. Her ønsker i tilbud på instrumenter av høy kvalitet som tåler slik bruk (f. Eks. Produsert i hardmetall). For disse instrumentene må leverandører også tilby en serviceordning for instrumentene for sliping, reparasjoner og vedlikehold.
3) Fagspesifikke instrumenter, flergangs
Instrumenter til fagspesifikk bruk. Områder som er aktuelle er ortopedi, gynekologi/obstetrikk, gastro, Ønh og hjerte/kar/thorax.
4) Generelle kirurgiske instrumenter, engangs
For enkelte avdelinger er det hensiktsmessig å benytte engangsinstrumenter.
Varighet på avtaler
Vi vurderer å inngå avtaler med lengre varighet enn vanlig, f. Eks. på 6 år med opsjon på forlengelse i 2 + 2 år. Dette tenker vi å gjøre av følgende grunner:
- Kirurgiske instrumenter har ofte levetid som overgår de vanlige anbudsperiodene på 4 år
- Anbudskonkurranser på kirurgiske instrumenter er komplekse og ressurskrevende å håndtere, både for oppdragsgiver og leverandører. Dette gjør det vanskelig å holde en ny konkurranse hvert 4. år.
- Det skaper ringvirkninger på sykehusene når man skifter leverandør av instrumenter. Spesielt for sterilsentralen, som skifter ut og sender instrumenter til service, er det en fordel at instrumentristene ikke inneholder instrumenter av for mange forskjellige fabrikater
Minstekrav til konkurransen
Kirurgiske instrumenter anses for å være i et høyrisikosegment når det kommer til fare for brudd på menneskerettigheter i leverandørkjeden. Vi kommer derfor til å bruke de samme minstekravene til dette som Helse sør-Øst stiller når de anskaffer kirurgiske instrumenter. Dette inkluderer:
- Krav til ivaretakelse av menneskerettigheter i leverandørkjeden
- Krav til sporbarhet i leverandørkjeden for å ha kontroll på instrumenters opprinnelse
Kravene Helse sør-Øst stiller til dette er strenge. Leverandører som i løpet av de siste årene har tilbudt instrumenter til Helse sør-Øst vil sannsynligvis være godt kjent med hvordan disse kravene dokumenteres, og være klare til å dokumentere dem på nytt. Leverandører som ikke har tilbudt instrumenter til Helse sør-Øst tidligere bør så snart som mulig gjøre seg kjent med kravene og få dem vurdert av sin produsent av kirurgiske instrumenter da det tar tid å utbedre mangler knyttet til dette.
Vi har under dokumenter lastet opp Helse sør-Østs kontraktsvilkår for ivaretakelse av menneskerettigheter, samt svarskjemaet som mest sannsynligvis vil benyttes for å dokumentere at man tilfredsstiller kravene som stilles. Svarskjemaet er lastet opp i både norsk og engelsk utgave slik at det kan videreformidles til produsent.
Ønske om produktinformasjon
Dersom dere er interessert i å tilby kirurgiske instrumenter ønsker vi oss følgende fra dere:
- Informasjon om sortimentet som kan tilbys, samt komplett digital katalog (helst tilsendt i pdf-format, eventuelt henvisning til katalog online dersom den ikke finnes i pdf-format)
- Informasjon om eventuelle serviceordninger som tilbys for instrumenter
- Informasjon om muligheter innenfor merking av instrumenter for sporing av dem
Det er mulig å ha et møte med rådgiver for å presentere produktportefølje og løsninger for service på kirurgiske instrumenter. Dette kan avtales her i Mercell. møter vil holdes i august eller september 2020.
Frister
Frist for å melde interesse: Ingen
Frist for å sende produktinformasjon i Mercell og avtale møte med rådgiver: 21. August 2020
Per i dag tenker vi å inngå avtaler på følgende områder:
1) Generelle kirurgiske instrumenter, grunnleggende kvalitet, flergangs
Instrumenter som brukes på avdelinger som gjør enkle inngrep, for eksempel poliklinikker, trenger ikke å være av høyeste kvalitet da de ikke utsettes for stor slitasje.
2) Generelle kirurgiske instrumenter, høy kvalitet, flergangs
Instrumenter som brukes på operasjonsavdelinger, og må tåle mer slitasje, for eksempel klipping av suturer og ståltråder. Her ønsker i tilbud på instrumenter av høy kvalitet som tåler slik bruk (f. Eks. Produsert i hardmetall). For disse instrumentene må leverandører også tilby en serviceordning for instrumentene for sliping, reparasjoner og vedlikehold.
3) Fagspesifikke instrumenter, flergangs
Instrumenter til fagspesifikk bruk. Områder som er aktuelle er ortopedi, gynekologi/obstetrikk, gastro, Ønh og hjerte/kar/thorax.
4) Generelle kirurgiske instrumenter, engangs
For enkelte avdelinger er det hensiktsmessig å benytte engangsinstrumenter.
Varighet på avtaler
Vi vurderer å inngå avtaler med lengre varighet enn vanlig, f. Eks. på 6 år med opsjon på forlengelse i 2 + 2 år. Dette tenker vi å gjøre av følgende grunner:
- Kirurgiske instrumenter har ofte levetid som overgår de vanlige anbudsperiodene på 4 år
- Anbudskonkurranser på kirurgiske instrumenter er komplekse og ressurskrevende å håndtere, både for oppdragsgiver og leverandører. Dette gjør det vanskelig å holde en ny konkurranse hvert 4. år.
- Det skaper ringvirkninger på sykehusene når man skifter leverandør av instrumenter. Spesielt for sterilsentralen, som skifter ut og sender instrumenter til service, er det en fordel at instrumentristene ikke inneholder instrumenter av for mange forskjellige fabrikater
Minstekrav til konkurransen
Kirurgiske instrumenter anses for å være i et høyrisikosegment når det kommer til fare for brudd på menneskerettigheter i leverandørkjeden. Vi kommer derfor til å bruke de samme minstekravene til dette som Helse sør-Øst stiller når de anskaffer kirurgiske instrumenter. Dette inkluderer:
- Krav til ivaretakelse av menneskerettigheter i leverandørkjeden
- Krav til sporbarhet i leverandørkjeden for å ha kontroll på instrumenters opprinnelse
Kravene Helse sør-Øst stiller til dette er strenge. Leverandører som i løpet av de siste årene har tilbudt instrumenter til Helse sør-Øst vil sannsynligvis være godt kjent med hvordan disse kravene dokumenteres, og være klare til å dokumentere dem på nytt. Leverandører som ikke har tilbudt instrumenter til Helse sør-Øst tidligere bør så snart som mulig gjøre seg kjent med kravene og få dem vurdert av sin produsent av kirurgiske instrumenter da det tar tid å utbedre mangler knyttet til dette.
Vi har under dokumenter lastet opp Helse sør-Østs kontraktsvilkår for ivaretakelse av menneskerettigheter, samt svarskjemaet som mest sannsynligvis vil benyttes for å dokumentere at man tilfredsstiller kravene som stilles. Svarskjemaet er lastet opp i både norsk og engelsk utgave slik at det kan videreformidles til produsent.
Ønske om produktinformasjon
Dersom dere er interessert i å tilby kirurgiske instrumenter ønsker vi oss følgende fra dere:
- Informasjon om sortimentet som kan tilbys, samt komplett digital katalog (helst tilsendt i pdf-format, eventuelt henvisning til katalog online dersom den ikke finnes i pdf-format)
- Informasjon om eventuelle serviceordninger som tilbys for instrumenter
- Informasjon om muligheter innenfor merking av instrumenter for sporing av dem
Det er mulig å ha et møte med rådgiver for å presentere produktportefølje og løsninger for service på kirurgiske instrumenter. Dette kan avtales her i Mercell. møter vil holdes i august eller september 2020.
Frister
Frist for å melde interesse: Ingen
Frist for å sende produktinformasjon i Mercell og avtale møte med rådgiver: 21. August 2020
Anbud id:
653557
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Monday 22. June 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
6 anbud
-
Frakt av Ford Transit fra 1409 Skotbu til BergenTrenger og få fraktet Transit til bergen fra Skotbu. Bilen starter ikke men ruller. Egenvekt 2396 kilo Lengde 5, 53 m Bredde 2, 10 m. høyde 2, 5 m må leveres på Nesttun.
-
Bergen
-
Monday 27. January 2025
-
-
Biltransport Bodø-BergenHei. Ønsker pristilbud på frakt av en Hyundai Ioniq fra Bergen til Bodø.
-
Bergen
-
Monday 27. January 2025
-
-
Henge opp belysning i leilighetHar behov for hjelp til å henge opp belysning i leiligheten min. Jeg ønsker å henge opp en lysskinne og en lampe på stuen. Det er en enkel stikkontakt i taket som må byttes til en dobbel. Ønsker å kun...
-
Bergen
-
Monday 27. January 2025
-