IT/Web og Support i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Kjøp av FDV-programvare for park, idrettsanlegg, friluftsområder og vei - Med delkontrakter
Trondheim bydrift (tb) har intensjon om å inngå kontrakt med Norconsult informasjonssystemer as for levering av fdv-programvare tilpasset park, idrettsanlegg, friluftsområder og vei.
Trondheim Bydrift skal inngå en kontrakt med kontraktsperiode på 2 år, med mulighet for å forlenge kontrakten ved behov.
Beskrivelse av oppgaven:
tb har behov for en fdv - programvare som gir en god oversikt over parker, idrettsanlegg, friluftsområder og vei. i programvaren så skal anleggsobjekter, skjøtselsoppgaver og veivedlikehold struktureres i henhold til Norsk Standard 3420, og det skal være enkelt å oppdatere for nye versjoner av standarden.
Ut fra vår behovskartlegging, ser vi at følgende faktorer må ligge til grunn for anskaffelsen.
- En programvare som tillater Trondheim kommune å bruke egen kartløsning.
- i programvaren må en kunne registrere, fordele og kvittere både engangsoppgaver og periodisk arbeid, i tillegg til vanlige skjøtselsoppgaver, med mulighet for å følge opp status på fordelte arbeidsordre.
- Det må være mulig å innrapportere feil og avvik, som deretter genererer en arbeidsordre som kan løses.
- Programvaren skal ha et treregister, med logisk gruppering/sortering.
- Programvaren skal ha tilgangsstyring på ulike nivåer, sørge for sikker lagring og enkel gjenfinning av dokumenter, bilder og annen viktig informasjon for anlegg og oppgaver.
- Det må være mulig å generere formaterte og dynamiske rapporter.
- Modulen skal gi mulighet for å bruke applikasjon som kan brukes på håndholdt enhet.
- løsningen må i tillegg kunne integreres med andre eksisterende programvarer i kommunen.
Ut fra disse faktorene er det funnet kun en programvare som fyller behovene som er lagt til grunn for anskaffelsen. følgende punkter gjorde at denne programvaren ble valgt:
- Eneste kjente fdv-programvare tilpasset park, idrettsanlegg, friluftsområder og vei.
- Programvaren har en innebygd veileder/oppslagsverk som baseres på ns 3420.
- Den innehar eget kartverk, og tilbyr integrering av eget kartverk.
- Programvaren innehar funksjoner som gjør den i stand til å opprette, fordele og registrere innmeldte feil, avvik og oppgaver.
- Den tilbyr et fullverdig tre-register, som sorterer på sort, angir nødvendig informasjon for å ivareta tilstrekkelig skjøtsel og gir mulighet for å legge inn eksakt plassering.
- Programvaren har utviklet applikasjoner for håndholdt enhet hvor de fleste av aktiviteter i desktop-versjonen kan gjennomføres. Alt som blir registrert på den håndholdte løsningen lagres i den sentrale databasen på samme måte som om man bruker desktop-versjonen på pc.
- i applikasjonen får bruker tildelt arbeidsordrer inkludert vedlagte dokumenter og kartvisning som viser hvor oppgaven skal utføres, se all relevant informasjon om oppgaven som skal utføres. Bruker skal i tillegg kunne kvittere utført arbeid, registrere observerte feil og avvik, hente historikk, ta bilder med håndholdt enhet og legge ved disse som dokumentasjon på arbeid og registrerte feil. Det er viktig at det ligger mulighet for den utførende personell å få varsler gjennom applikasjonen når den får tildelt nye arbeidsordrer.
- løsningen kan i tillegg integreres med andre eksisterende programvarer i kommunen, som blant annet isy prosjektstyring, Unit4 agresso, Bluegarden lønn, ServiceNow og Onix Work uten at det medfører et omfattende utviklingsarbeid.
Det er gjort undersøkelser i markedet på hvorvidt det er flere aktuelle leverandører. Basert på den kunnskap Trondheim Bydrift nå besitter, er det kun en leverandør som kan levere programvare dekkende for våre spesifikasjoner og behov.
Trondheim Bydrift skal inngå en kontrakt med kontraktsperiode på 2 år, med mulighet for å forlenge kontrakten ved behov.
Beskrivelse av oppgaven:
tb har behov for en fdv - programvare som gir en god oversikt over parker, idrettsanlegg, friluftsområder og vei. i programvaren så skal anleggsobjekter, skjøtselsoppgaver og veivedlikehold struktureres i henhold til Norsk Standard 3420, og det skal være enkelt å oppdatere for nye versjoner av standarden.
Ut fra vår behovskartlegging, ser vi at følgende faktorer må ligge til grunn for anskaffelsen.
- En programvare som tillater Trondheim kommune å bruke egen kartløsning.
- i programvaren må en kunne registrere, fordele og kvittere både engangsoppgaver og periodisk arbeid, i tillegg til vanlige skjøtselsoppgaver, med mulighet for å følge opp status på fordelte arbeidsordre.
- Det må være mulig å innrapportere feil og avvik, som deretter genererer en arbeidsordre som kan løses.
- Programvaren skal ha et treregister, med logisk gruppering/sortering.
- Programvaren skal ha tilgangsstyring på ulike nivåer, sørge for sikker lagring og enkel gjenfinning av dokumenter, bilder og annen viktig informasjon for anlegg og oppgaver.
- Det må være mulig å generere formaterte og dynamiske rapporter.
- Modulen skal gi mulighet for å bruke applikasjon som kan brukes på håndholdt enhet.
- løsningen må i tillegg kunne integreres med andre eksisterende programvarer i kommunen.
Ut fra disse faktorene er det funnet kun en programvare som fyller behovene som er lagt til grunn for anskaffelsen. følgende punkter gjorde at denne programvaren ble valgt:
- Eneste kjente fdv-programvare tilpasset park, idrettsanlegg, friluftsområder og vei.
- Programvaren har en innebygd veileder/oppslagsverk som baseres på ns 3420.
- Den innehar eget kartverk, og tilbyr integrering av eget kartverk.
- Programvaren innehar funksjoner som gjør den i stand til å opprette, fordele og registrere innmeldte feil, avvik og oppgaver.
- Den tilbyr et fullverdig tre-register, som sorterer på sort, angir nødvendig informasjon for å ivareta tilstrekkelig skjøtsel og gir mulighet for å legge inn eksakt plassering.
- Programvaren har utviklet applikasjoner for håndholdt enhet hvor de fleste av aktiviteter i desktop-versjonen kan gjennomføres. Alt som blir registrert på den håndholdte løsningen lagres i den sentrale databasen på samme måte som om man bruker desktop-versjonen på pc.
- i applikasjonen får bruker tildelt arbeidsordrer inkludert vedlagte dokumenter og kartvisning som viser hvor oppgaven skal utføres, se all relevant informasjon om oppgaven som skal utføres. Bruker skal i tillegg kunne kvittere utført arbeid, registrere observerte feil og avvik, hente historikk, ta bilder med håndholdt enhet og legge ved disse som dokumentasjon på arbeid og registrerte feil. Det er viktig at det ligger mulighet for den utførende personell å få varsler gjennom applikasjonen når den får tildelt nye arbeidsordrer.
- løsningen kan i tillegg integreres med andre eksisterende programvarer i kommunen, som blant annet isy prosjektstyring, Unit4 agresso, Bluegarden lønn, ServiceNow og Onix Work uten at det medfører et omfattende utviklingsarbeid.
Det er gjort undersøkelser i markedet på hvorvidt det er flere aktuelle leverandører. Basert på den kunnskap Trondheim Bydrift nå besitter, er det kun en leverandør som kan levere programvare dekkende for våre spesifikasjoner og behov.
Anbud id:
556515
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Wednesday 14. November 2018
Er du interessert i dette oppdraget?