IT/Web og Support i Rogaland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Rogaland
Avsluttet
Konkurranse med forhandling - utvikling av løsning for tilsetting og gjeninntredelse i DFØs SAP lønnssystem
DfØ er en rådgiver for sentrale myndigheter innen statlig økonomistyring, og utfører forvaltningsoppgaver for alle statlige virksomheter. Hovedoppgavene til dfØ er å forvalte og formidle kunnskap om etterlevelse av økonomiregelverket i staten, å forvalte konsernsystemene for statsregnskapet og statens konsernkontoordning samt levere økonomitjenester, herunder lønn- og regnskapstjenester, til om lag 86 prosent av de statlige virksomhetene. dfØ har også som oppgave å gjennomføre analyser og utredninger som skal danne grunnlag for å utvikle statlig styring. dfØ består av følgende avdelinger: Forvaltnings- og analyseavdeling, lønnsavdeling, regnskapsavdeling og strategi- og fellestjenesteavdeling. Oppdraget er knyttet til lønnsavdelingen i dfØ. lønnsavdelingen består av de fem seksjonene kundesenter, firmaforvaltning, lønnsdata, lønnskjøring og applikasjonsforvaltning. Til sammen utgjør seksjonene andre- og tredjelinje brukerstøtte for sap-systemet. For ytterligere informasjon om dfØ og vår organisasjon vises det til (info fjernet). på lønns- og personalområdet har dfØ utviklet flere elektroniske skjema («e-skjema») til bruk for ansatte, eksterne og fagbrukere (lønnsmedarbeidere/saksbehandlere) hos våre kunder. e-skjemaene erstatter papirblanketter som tidligere er blitt registrert manuelt i lønnssystemet, og er en viktig del av dfØs digitaliseringsarbeid på området. e-skjemaene for ansatte og eksterne er tilgjengelige i dfØs selvbetjeningsportaler, som blant annet har funksjonalitet for tidsregistrering, fraværssøknad og kvoteoversikt, føring av reiseregninger, reisesøknad, innkurv, og tid- reise- og lønnsslipp. i tillegg har vi til nå laget tre e-skjema for bruk av fagbrukere direkte i sap kjernesystem: Hurtigregistrering, stillingsendring og fratredelse. Gjennom denne anskaffelsen ønsker vi å innhente bistand til å utvikle en løsning for bruk av fagbrukere til å tilsette eventuelt gjeninntre ansatte og eksterne i kjernesystemet. Se kravspesifikasjon som beskriver de fire scenarioene. i dag benyttes en manuell blankett (Excel regneark) for dette formålet. løsningen blir i hovedsak utviklet for fagbrukere hos våre fullservicekunder som har begrenset skrivetilgang i lønnssystemet, men skal også kunne benyttes av våre basis og –delservicekunder. Anbudskonkurransen omfatter leveranse av programvare og installasjon (hovedleveransen) samt opsjon for eventuelle fremtidige utvidelser av funksjonalitet og / eller ytelse.
Anbud id:
437486
-
Sted:Stavanger
-
Registrert:Saturday 22. October 2016
Er du interessert i dette oppdraget?