IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
LEVERANDØRDIALOG 1-1 MØTER MED TILBYDERE, NY LEVERANSEPLATTFORM - SOURCINGSTRATEGI FOR ANSKAFFELSE EKSTERNE DRIFTSTJENESTER, DIGITALE GARDERMOEN IS (DGI)
Dgi har kommet til at ny anskaffelse om eksterne driftstjenester (ny leveranseplattform) best realiseres ved en komponent-/modulbasert tilnærming/løsning hvor integratorrollen vil være (info fjernet) integratorrollen skal ivaretas av dgi eller en hovedleverandør til dgi er ikke besluttet pr i dag. Valgt tilnærming er vurdert til å redusere risiko for både dgi og leverandørene til dgi, og slik tilnærming vil gi dgi nødvendig og ønsket fleksibilitet og skalerbarhet. Videre ser dgi anskaffelse av leveranseplattformen i sammenheng med en sky-først trend.
Konkurransen som kunngjøres sommeren 2019 vil gjelde de første komponentene eller tjenestene for anskaffelse av eksterne driftstjenester som vil utgjøre hele eller deler av ny leveranseplattform for dgi.
Leverandør-/markedsdialogen i form av dialogmøter i mai 2019 gjennomføres innenfor rammene i anskaffelsesregelverket, jf. Anskaffelses-loven (loa) § 4 Grunnleggende prinsipper og anskaffelses-forskriften (foa) kapittel 12. dgi ønsker å invitere potensielle tilbydere til dialogmøter. dgi vil gjennomføre markedsundersøkelser gjennom slike dialogmøter med leverandørene for å forberede anskaffelsen og gi informasjon til leverandørene om sine planer og behov. rådene kan benyttes av dgi i planleggingen og gjennomføringen av anskaffelsen som kunngjøres senere. Etter foa § 12-1 kan dgi motta råd i forkant av en slik anskaffelse og ha dialog med markedet for å skape den mest effektive konkurransen. dgi mener slike dialogmøter vil bidra til bedre prosesser, bedre innkjøp, bedre kontrakter og bedre ivaretagelse av både oppdragsgivers og leverandørenes interesser. dgi vil i henhold til foa § 12-2 sørge for at alle leverandører som deltar i konkurransen mottar de samme relevante opplysninger som er utvekslet i dialogen med leverandørene i planleggingen av konkurransen.
Alle møter blir gjennomført etter følgende agenda:
- Kort presentasjon av møtedeltakerne.
- dgi gir en kort innledning om hensikten med møtet, rammebetingelser for møtet, bakgrunnen for planlagt anskaffelse og tentativ fremdriftsplan. Samme presentasjon fra dgi blir gitt til alle tilbyderne i slikt dialogmøte.
- Hvert dialogmøte gjennomføres med en leverandør om gangen med varighet inntil 2 timer. Det blir trolig bare ett møte med hver leverandør.
- Diskusjon i slikt dialogmøte omkring følgende punkter:
Del i
-- Sourcingstrategi og sourcing modell
-- Leveransemodeller som fremmer kvalitet, effektivitet, fleksibilitet og lave kostnader
Del ii - konkurransemessige forhold som eks.:
-- Hva som setter tilbyderne i stand til å levere sitt beste tilbud
-- Hva som skaper en god, effektiv og rettferdig konkurranse.
-- Valg av kontrakt (ssa-d og/eller andre standardavtaler)
-- Ulike tilnærminger til tjenestenivå/ sla
-- Ulike prismodeller
-- Hvilken informasjon tilbyder trenger i et konkurransegrunnlag for å settes i stand til å gi sitt beste tilbud i konkurranse med andre tilbydere.
dgi presiserer at hensikten med dialogmøtet er å:
- Motta innspill til DGIs sourcingstrategi og -modell
- Motta innspill til dgi om konkurransemessig forhold
- Forberede leverandørene på den/de kommende konkurransene
dgi ønsker ingen presentasjoner fra tilbyderne, men setter pris på en åpen dialog
Tentativ framdriftsplan for konkurransen:
- Kunngjøring av konkurranse om eksterne driftstjenester før sommeren 2019.
- Tilbudsfrist etter sommeren.
- Tilbudsvurdering og forhandlinger i gjennomføres i september/oktober.
- Etter kontraktstildeling (valg av vinnende tilbud) løper en forskriftsbestemt karensperiode før kontrakt kan signeres.
- Kontraktsinngåelse fjerde kvartal 2019.
Denne møteserien avholdes i en innledende fase ifm. DGIs arbeid med å utarbeide konkurransegrunnlaget.
Konkurransen som kunngjøres sommeren 2019 vil gjelde de første komponentene eller tjenestene for anskaffelse av eksterne driftstjenester som vil utgjøre hele eller deler av ny leveranseplattform for dgi.
Leverandør-/markedsdialogen i form av dialogmøter i mai 2019 gjennomføres innenfor rammene i anskaffelsesregelverket, jf. Anskaffelses-loven (loa) § 4 Grunnleggende prinsipper og anskaffelses-forskriften (foa) kapittel 12. dgi ønsker å invitere potensielle tilbydere til dialogmøter. dgi vil gjennomføre markedsundersøkelser gjennom slike dialogmøter med leverandørene for å forberede anskaffelsen og gi informasjon til leverandørene om sine planer og behov. rådene kan benyttes av dgi i planleggingen og gjennomføringen av anskaffelsen som kunngjøres senere. Etter foa § 12-1 kan dgi motta råd i forkant av en slik anskaffelse og ha dialog med markedet for å skape den mest effektive konkurransen. dgi mener slike dialogmøter vil bidra til bedre prosesser, bedre innkjøp, bedre kontrakter og bedre ivaretagelse av både oppdragsgivers og leverandørenes interesser. dgi vil i henhold til foa § 12-2 sørge for at alle leverandører som deltar i konkurransen mottar de samme relevante opplysninger som er utvekslet i dialogen med leverandørene i planleggingen av konkurransen.
Alle møter blir gjennomført etter følgende agenda:
- Kort presentasjon av møtedeltakerne.
- dgi gir en kort innledning om hensikten med møtet, rammebetingelser for møtet, bakgrunnen for planlagt anskaffelse og tentativ fremdriftsplan. Samme presentasjon fra dgi blir gitt til alle tilbyderne i slikt dialogmøte.
- Hvert dialogmøte gjennomføres med en leverandør om gangen med varighet inntil 2 timer. Det blir trolig bare ett møte med hver leverandør.
- Diskusjon i slikt dialogmøte omkring følgende punkter:
Del i
-- Sourcingstrategi og sourcing modell
-- Leveransemodeller som fremmer kvalitet, effektivitet, fleksibilitet og lave kostnader
Del ii - konkurransemessige forhold som eks.:
-- Hva som setter tilbyderne i stand til å levere sitt beste tilbud
-- Hva som skaper en god, effektiv og rettferdig konkurranse.
-- Valg av kontrakt (ssa-d og/eller andre standardavtaler)
-- Ulike tilnærminger til tjenestenivå/ sla
-- Ulike prismodeller
-- Hvilken informasjon tilbyder trenger i et konkurransegrunnlag for å settes i stand til å gi sitt beste tilbud i konkurranse med andre tilbydere.
dgi presiserer at hensikten med dialogmøtet er å:
- Motta innspill til DGIs sourcingstrategi og -modell
- Motta innspill til dgi om konkurransemessig forhold
- Forberede leverandørene på den/de kommende konkurransene
dgi ønsker ingen presentasjoner fra tilbyderne, men setter pris på en åpen dialog
Tentativ framdriftsplan for konkurransen:
- Kunngjøring av konkurranse om eksterne driftstjenester før sommeren 2019.
- Tilbudsfrist etter sommeren.
- Tilbudsvurdering og forhandlinger i gjennomføres i september/oktober.
- Etter kontraktstildeling (valg av vinnende tilbud) løper en forskriftsbestemt karensperiode før kontrakt kan signeres.
- Kontraktsinngåelse fjerde kvartal 2019.
Denne møteserien avholdes i en innledende fase ifm. DGIs arbeid med å utarbeide konkurransegrunnlaget.
Anbud id:
581469
-
Registrert:Wednesday 1. May 2019
Er du interessert i dette oppdraget?