Arkitekt, IT/Web og Support i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Leverandørkonferanse FDVU system (bygg/eiendom)
LeverandØrkonferanse fdvu
Per i dag benytter de enkelte helseforetakene i Helse Vest ulike systemløsninger knyttet til forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling (fdvu) av eiendomsmassen. Dette gjør det vanskelig å standardisere arbeidsprosessene i Helse Vest, og begrenser også mulighetene for kompetanseoverføring på tvers av foretakene. Enkelte av helseforetakene mangler også vesentlig funksjonalitet i dagens systemløsninger. Som et ledd i å etablere mer helhetlige og effektive løsninger for eiendomsområdet skal Helse Vest derfor anskaffe et nytt fdvu system. Et moderne, felles fdvu-system i Helse Vest skal bidra til å sikre en mer hensiktsmessig planlegging, dokumentering, utnyttelse og ivaretagelse av eiendomsmassen gjennom effektiv forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling.
Helse Vest har lagt til grunn i sin teknologiplan at foretaksgruppen skal ha et tett samarbeid med systemleverandører, spesielt når det gjelder systemer som er virksomhetskritiske og støtter de viktigste arbeidsprosessene.
Helse Vest ønsker å etablere gode løsninger som kan dekke behovene både på kort og lang sikt, og tett samarbeid og dialog med leverandørene er et viktig virkemiddel i denne sammenheng. Med dette som bakgrunn ønsker Helse Vest å invitere potensielle systemleverandører til en fdvu leverandørkonferanse.
Formålet med konferansen er å gi aktuelle leverandører innblikk i Helse Vests strategier og behov knyttet til eiendomsområdet, samt teknologi/it i et totalperspektiv for Helse Vest. Systemleverandørene vil også få mulighet til å presentere seg selv og sine løsninger for Helse Vest, sett i forhold til Helse Vests strategier og behov.
Leverandørkonferansen vil bli avholdt mandag 30. September 2013. Konferansen blir arrangert i Bergen, på hotell Scandic Bergen City (håkonsgaten 2).
Programmet starter kl. 09. 45 (med enkel servering og registrering fra kl. 09. 00) og vil vare til kl. 17. 30.
Helse Vest legger til grunn at presentasjoner som holdes under konferansen skal være på norsk. Helse Vest legger ellers til grunn følgende overordnede behov og forventninger til et nytt fdvu-system:
? Norsk brukergrensesnitt
? Funksjonalitet for kalender og tilstandsbaserte vedlikeholdsaktiviteter med muligheter for internkontroll og håndtering av arbeidsordre, inkludert oppretting, arbeidsflyt og arkivering
? Funksjonalitet for renhold (alternativt at systemleverandør har erfaring med integrasjon mot renholdsystemer)
? Funksjonalitet for kundesenter, med arbeidsflyt for oppretting og håndtering av bestillinger/oppdrag
? Funksjonalitet for leie (både innleie og utleie) samt håndtering av leietakere
? Funksjonalitet for innkjøp, samt tilrettelagt for registering av regnskapsrelatert informasjon
? Funksjonalitet for budsjettering og oppfølgning av kostnader
? Modul for tegningshåndtering, basert på etablerte standarder som eksempelvis AutoCad
? Integrasjon mot Microsoft Outlook
? God funksjonalitet for rapportering, analyse og oppfølgning av nøkkeltall
? Støtte for mobile enheter
? Støtte for å kjøre løsningen som webklient/i en nettleser
i tillegg forventes det at leverandører og deltagere på konferansen har etablerte planer for fremtidig håndtering av bim (BygningsInformasjonsModell/Modellering).
Per i dag benytter de enkelte helseforetakene i Helse Vest ulike systemløsninger knyttet til forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling (fdvu) av eiendomsmassen. Dette gjør det vanskelig å standardisere arbeidsprosessene i Helse Vest, og begrenser også mulighetene for kompetanseoverføring på tvers av foretakene. Enkelte av helseforetakene mangler også vesentlig funksjonalitet i dagens systemløsninger. Som et ledd i å etablere mer helhetlige og effektive løsninger for eiendomsområdet skal Helse Vest derfor anskaffe et nytt fdvu system. Et moderne, felles fdvu-system i Helse Vest skal bidra til å sikre en mer hensiktsmessig planlegging, dokumentering, utnyttelse og ivaretagelse av eiendomsmassen gjennom effektiv forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling.
Helse Vest har lagt til grunn i sin teknologiplan at foretaksgruppen skal ha et tett samarbeid med systemleverandører, spesielt når det gjelder systemer som er virksomhetskritiske og støtter de viktigste arbeidsprosessene.
Helse Vest ønsker å etablere gode løsninger som kan dekke behovene både på kort og lang sikt, og tett samarbeid og dialog med leverandørene er et viktig virkemiddel i denne sammenheng. Med dette som bakgrunn ønsker Helse Vest å invitere potensielle systemleverandører til en fdvu leverandørkonferanse.
Formålet med konferansen er å gi aktuelle leverandører innblikk i Helse Vests strategier og behov knyttet til eiendomsområdet, samt teknologi/it i et totalperspektiv for Helse Vest. Systemleverandørene vil også få mulighet til å presentere seg selv og sine løsninger for Helse Vest, sett i forhold til Helse Vests strategier og behov.
Leverandørkonferansen vil bli avholdt mandag 30. September 2013. Konferansen blir arrangert i Bergen, på hotell Scandic Bergen City (håkonsgaten 2).
Programmet starter kl. 09. 45 (med enkel servering og registrering fra kl. 09. 00) og vil vare til kl. 17. 30.
Helse Vest legger til grunn at presentasjoner som holdes under konferansen skal være på norsk. Helse Vest legger ellers til grunn følgende overordnede behov og forventninger til et nytt fdvu-system:
? Norsk brukergrensesnitt
? Funksjonalitet for kalender og tilstandsbaserte vedlikeholdsaktiviteter med muligheter for internkontroll og håndtering av arbeidsordre, inkludert oppretting, arbeidsflyt og arkivering
? Funksjonalitet for renhold (alternativt at systemleverandør har erfaring med integrasjon mot renholdsystemer)
? Funksjonalitet for kundesenter, med arbeidsflyt for oppretting og håndtering av bestillinger/oppdrag
? Funksjonalitet for leie (både innleie og utleie) samt håndtering av leietakere
? Funksjonalitet for innkjøp, samt tilrettelagt for registering av regnskapsrelatert informasjon
? Funksjonalitet for budsjettering og oppfølgning av kostnader
? Modul for tegningshåndtering, basert på etablerte standarder som eksempelvis AutoCad
? Integrasjon mot Microsoft Outlook
? God funksjonalitet for rapportering, analyse og oppfølgning av nøkkeltall
? Støtte for mobile enheter
? Støtte for å kjøre løsningen som webklient/i en nettleser
i tillegg forventes det at leverandører og deltagere på konferansen har etablerte planer for fremtidig håndtering av bim (BygningsInformasjonsModell/Modellering).
Anbud id:
267863
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Wednesday 11. September 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Vestland
1 anbud
-
Befaring på stort renoveringsobjektØnsker prisanslag på totalrenovering av en stk 90 m2 leilighet og etablering av en 65-90 m2 kjellerleilighet. Eiendommen ligger ikke på det åpne markedet og dette gjøres ifm privatvisning. Det må grav...
-
Bergen
-
Sunday 15. December 2024
-