Rengjøring i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Leverandørkonferanse - Leie av tøy og vaskeritjenester til helse og velferd
I løpet av høsten 2020 skal det gjennomføres en anbudskonkurranse for vaskeritjenester og leie av tøy til enheter innen helse og omsorg i Trondheim kommune. De største brukerne av denne avtalen er kommunens helse og velferdssenter, helsehus, hjemmetjenesten, produksjonskjøkkenet, enheter for rus-, ergoterapi- og fysioterapitjenester, avlastningsboliger, bo- og aktivitetstilbud, samt andre enheter innenfor helse og omsorg. Det er behov for leie av arbeidstøy, pasienttøy, institusjonstøy og flattøy.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Anbud id:
654532
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Friday 26. June 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
4 anbud
-
Husvask 100 kvadrat leilighet på ett planØnsker å komme i kontakt med en som kan gjennomføre vask hos oss. Dette inkluderer -vask av bad og toalett -tørking av støv mm. Anslått tid: ca 2 timer
-
Trondheim
-
Sunday 12. January 2025
-
-
Renhold eneboligHei! Vi ønsker renholdsarbeider til ukentlig helgevask av enebolig på ca 250 kvm, der det er ca. 200 kvm. Som skal vaskes.
-
Trondheim
-
Thursday 9. January 2025
-
-
Trenger 2 personer til ryddehjelp og oppvaskSkal arrangere bursdag lørdag 25. Januar for ca 70 pers. Trenger hjelp med å ta av bord, ta oppvask og rydde litt. Ønsker helst 2 personer.
-
Trondheim
-
Sunday 5. January 2025
-
-
FlyttevaskTrenger noen som kan ta et flyttevask oppdrag 75 kvm 3 soverom Toalett Kjøkken Trenger ikke å vaske taken eller veggene, kjøkken er vasket. Trenger å vaske idag helst.
-
Trondheim
-
Tuesday 31. December 2024
-