Anleggsgartner, Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Snekker i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
MetroBuss Strindheimkrysset omstigningspunkt
Utbygning av Metro Buss stasjoner ligger i 3 forskjellige strekninger. Metro Buss er et høystandard kollektivsystem med høy frekvens og kvalitet på materiell og infrastruktur.
Prosjekt avklarer også håndtering av sykkelveger/fortau/gang- og sykkelveger som benyttes ved alle Metro Buss linjene. Noen steder er det kombinert gang- og sykkelveg, andre steder sykkelveg med fortau, og de stedlige forhold varierer fra bynære gater til mellomlandet og boligområdene. De tre Metro Buss linjene går på både riksveger, fylkesveger og kommunale veger.
Det er lagt stor vekt på at Metro Buss stasjoner skal være funksjonelle og attraktive for alle. Stasjonene skal være lagt til rette uten fysiske hindringer eller nivåforskjeller og skal være lette å finne og komme til og fra. Stasjonene skal utformes med like prinsipper slik at det er lett å kjenne seg igjen fra stasjon.
Plattformkant er høy og kantstein er glatt slik at bussens gulv kan komme helt inntil uten trinn eller gap. Alt utstyr, informasjon og sanntidsskjermer skal være plassert, tilpasset og belyst slik at det er tilgjengelig, brukbart og godt synlig. For blinde og svaksynte er innganger og ferdselsareal markert med tydelig kontrast i belegning og utstyr. Inngang til bussens første dør er markert med egen ledelinje. i tillegg er det tilrettelagt for taleinformasjon i leskuret og langs plattformkanten er det varselindikatorsone som sikkerhet mot bussens oppstilling.
Prosjektet omfatter bygging av 4 nye metrobussholdeplasser. De er:
Innherredsveien til sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Innherredsveien fra sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Bromstadveien til sentrum, plattformlengde 55 meter, leskurlengde 21 meter
Bromstadveien fra sentrum, plattformlengde 45 meter, leskurlengde 21 meter
Alle stasjonene i entreprisen skal ha varmekabler (snøsmelteanlegg) på plattformen.
Plattformbredde min 3, 5 m. Bredde tilpasset uu-krav til fri ferdselsbredde.
Tilrettelegging for sykling bak leskur
Tilrettelegging for gange bak leskur dersom gjennomgående gangtrafikk
Solid materialbruk, tilpasset stor slitasje og hyppig vedlikehold. Betongheller og ledelinjer av støpejern.
Solide prefabrikkerte leskur-seksjoner a ca. 3m. Takbredde min 1. 8m.
høy vedlikeholdsstandard: Universell utforming hele året.
Sanntidsskjermer, taleinfo, billett/valideringsautomat og informasjonsmateriale
Sitteplasser, sykkelstativ og søppelkasser
Prosjekt avklarer også håndtering av sykkelveger/fortau/gang- og sykkelveger som benyttes ved alle Metro Buss linjene. Noen steder er det kombinert gang- og sykkelveg, andre steder sykkelveg med fortau, og de stedlige forhold varierer fra bynære gater til mellomlandet og boligområdene. De tre Metro Buss linjene går på både riksveger, fylkesveger og kommunale veger.
Det er lagt stor vekt på at Metro Buss stasjoner skal være funksjonelle og attraktive for alle. Stasjonene skal være lagt til rette uten fysiske hindringer eller nivåforskjeller og skal være lette å finne og komme til og fra. Stasjonene skal utformes med like prinsipper slik at det er lett å kjenne seg igjen fra stasjon.
Plattformkant er høy og kantstein er glatt slik at bussens gulv kan komme helt inntil uten trinn eller gap. Alt utstyr, informasjon og sanntidsskjermer skal være plassert, tilpasset og belyst slik at det er tilgjengelig, brukbart og godt synlig. For blinde og svaksynte er innganger og ferdselsareal markert med tydelig kontrast i belegning og utstyr. Inngang til bussens første dør er markert med egen ledelinje. i tillegg er det tilrettelagt for taleinformasjon i leskuret og langs plattformkanten er det varselindikatorsone som sikkerhet mot bussens oppstilling.
Prosjektet omfatter bygging av 4 nye metrobussholdeplasser. De er:
Innherredsveien til sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Innherredsveien fra sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Bromstadveien til sentrum, plattformlengde 55 meter, leskurlengde 21 meter
Bromstadveien fra sentrum, plattformlengde 45 meter, leskurlengde 21 meter
Alle stasjonene i entreprisen skal ha varmekabler (snøsmelteanlegg) på plattformen.
Plattformbredde min 3, 5 m. Bredde tilpasset uu-krav til fri ferdselsbredde.
Tilrettelegging for sykling bak leskur
Tilrettelegging for gange bak leskur dersom gjennomgående gangtrafikk
Solid materialbruk, tilpasset stor slitasje og hyppig vedlikehold. Betongheller og ledelinjer av støpejern.
Solide prefabrikkerte leskur-seksjoner a ca. 3m. Takbredde min 1. 8m.
høy vedlikeholdsstandard: Universell utforming hele året.
Sanntidsskjermer, taleinfo, billett/valideringsautomat og informasjonsmateriale
Sitteplasser, sykkelstativ og søppelkasser
Anbud id:
534284
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Friday 6. July 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Oppbygging av altanØnsker pris og gratis befaring på følgende oppdrag. 1. Taket på altanen ved inngangspartiet må gjøres vanntett. i dag lekker taket og vannet renner ned langs veggen. må settes opp drenering av takrenn...
-
Trondheim
-
Thursday 23. January 2025
-
-
Skifte benkeplate og fliser kjøkkenVeldig lite kjøkken. Ønsker å skifte benkeplate og flisene til en plate. Marmor lignende benkeplate og plate over eller ligende i marmor som er samme. Relativt lite kjøkken. må kunne dra å kjøpe dette...
-
Trondheim
-
Friday 24. January 2025
-
-
Strøm i ny utleiedelMontere nytt sikringsskap, legge opp strøm til kjøkken og flere soverom i utleiedel. Noen andre småting i resten av huset
-
Trondheim
-
Wednesday 22. January 2025
-
-
Tegning av carportTegning av carport plassert mellom huset og tomtegrensa. Eventuelt bod integrert i carport eller frittstående bod 6-8 kvm på baksiden av huset.
-
Trondheim
-
Tuesday 21. January 2025
-
-
Drenere 1,5 hus.Jeg skal drenere deler av en enebolig på Stubban
-
Trondheim
-
Tuesday 21. January 2025
-
-
Trenger spesialtilpasset løsning til kjøkkenet!Jeg har byttet ut en vanlig komfyr med en induksjonstopp, noe som har etterlatt et åpent rom under koketoppen. Jeg ønsker å få laget en spesialtilpasset løsning som matcher det eksisterende kjøkkenet...
-
Trondheim
-
Tuesday 21. January 2025
-