Bedriftsrådgivning, Bemanning, Regnskap i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Midlertidig innleie av økonomidirektør
Oppdragsgivers Økonomidirektør har sagt opp sin stilling og slutter ca 1. Mai 2020. Det vil settes i gang en prosess for å besette stillingen som økonomidirektør, men i perioden frem til dette er avklart er det behov for å leie inn en ekstern ressurs som skal fungere i rollen som økonomidirektør.
Innleid konsulent skal fungere som Økonomidirektør for Økonomiavdelingen. Dette innebærer å lede avdelingen med personal-, budsjett og resultatansvar. i tillegg til det operative lederansvaret for Økonomiavdelingen skal konsulenten ha ansvar for gjennomføring av prosesser som Oppdragsgiver har planlagt igangsatt:
- Innføring av nytt faktureringssystem
Det er ønskelig å leie inn en konsulent som besitter gode lederegenskaper, er faglig dyktig og som har erfaring tilpasset oppdragets art og omfang. Kandidaten skal lede økonomiavdelingen og sørge for at avdelingen overholder eksterne og interne retningslinjer, lover og regler, samt interne og eksterne rapporteringsfrister.
Økonomiavdelingen har ansvar for regnskap, lønn, controlling og fakturering hos Oppdragsgiver samt i datterselskapene. Oppdragiver har årsomsetning på mer enn 1 mrd kr.
Oppdragsgiver as planlegger i løpet av oppdragsperioden å gå live med et nyutviklet faktureringssystem. Det er kritisk for selskapet at dette prosjektet lykkes. Det er avgjørende at innleid kandidat tar overordnet ansvar for økonomiavdelingens forpliktelse i dette prosjektet. i tillegg jobbes det kontinuerlig med effektivisering av økonomiavdelingen, det er også viktig innleid kandidat tar ansvar for å fortsette å drive denne utviklingen.
Forventet arbeidsbelastning vil være ca. 100 % i avtaleperioden. Dette avtales fortløpende mellom partene. Arbeidssted i kundens lokaler.
Innleid konsulent skal fungere som Økonomidirektør for Økonomiavdelingen. Dette innebærer å lede avdelingen med personal-, budsjett og resultatansvar. i tillegg til det operative lederansvaret for Økonomiavdelingen skal konsulenten ha ansvar for gjennomføring av prosesser som Oppdragsgiver har planlagt igangsatt:
- Innføring av nytt faktureringssystem
Det er ønskelig å leie inn en konsulent som besitter gode lederegenskaper, er faglig dyktig og som har erfaring tilpasset oppdragets art og omfang. Kandidaten skal lede økonomiavdelingen og sørge for at avdelingen overholder eksterne og interne retningslinjer, lover og regler, samt interne og eksterne rapporteringsfrister.
Økonomiavdelingen har ansvar for regnskap, lønn, controlling og fakturering hos Oppdragsgiver samt i datterselskapene. Oppdragiver har årsomsetning på mer enn 1 mrd kr.
Oppdragsgiver as planlegger i løpet av oppdragsperioden å gå live med et nyutviklet faktureringssystem. Det er kritisk for selskapet at dette prosjektet lykkes. Det er avgjørende at innleid kandidat tar overordnet ansvar for økonomiavdelingens forpliktelse i dette prosjektet. i tillegg jobbes det kontinuerlig med effektivisering av økonomiavdelingen, det er også viktig innleid kandidat tar ansvar for å fortsette å drive denne utviklingen.
Forventet arbeidsbelastning vil være ca. 100 % i avtaleperioden. Dette avtales fortløpende mellom partene. Arbeidssted i kundens lokaler.
Anbud id:
633728
-
Registrert:Monday 16. March 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
2 anbud
-
Utarbeidelse av årsregnskap og skattemeldingVi fører alt selv i Tripletex og genererer alle nødvendige rapporter. Det vi ønsker tilbud på, er utarbeidelse av årsoppgjør og skattemelding. Under 300 bilag årlig.
-
Drammen
-
Friday 13. December 2024
-