Oppfølging av brannsikring og sikringsanlegg i stavkirkene - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Oppfølging av brannsikring og sikringsanlegg i stavkirkene - Med delkontrakter
Oppdraget gjelder teknisk og organisatorisk oppfølging av drift og vedlikehold for tekniske anlegg og organisatoriske ordninger knyttet til brannsikkerheten i stavkirker. Dette oppdraget omtales i dagligtale som dv-avtale, og leverandøren som Riksantikvaren inngår kontrakt med omtales som dv-rådgiver. Riksantikvaren inngår selv driftsavtales som innbefatter kontroll og service av tekniske anlegg for den enkelte stavkirke med ulike firma (heretter omtalt som dv-entreprenører) på de forskjellige anlegg.
Oppdraget gjelder derfor teknisk oppfølging av anlegg for å sikre at driftsavtalenes oppgaver blir gjennomført, og påpeke feil og mangler.
Leverandør (heretter omtalt som dv - rådgiver) vil ha bl. a. Ha oppgaver som følger (ikke uttømmende liste):
- Vakttelefon
- Styre informasjonsflyt mellom dv - rådgiver og tilsynshaver/kirkeeier, og mellom dv - rådgiver og Riksantikvaren
- Opplæring av lokale tilsynshavere ved hver kirke og kontakt med lokale brannvesen
- Utarbeide og oppdatere rutiner for teknisk og organisatorisk sikkerhet slik at disse tilfredsstiller forskriftskrav og krav fra Riksantikvaren
- Kontrollfunksjon ift ekstern drift og vedlikehold og reparasjonsarbeider utført av dv-entreprenører (aktører som har inngått avtaler med Riksantikvaren for servise av alarm, video sprinkler mm), samt årlige tilstandsbefaringer.
- Varsle Riksantikvaren umiddelbart ved svikt i teknisk eller organisatorisk sikkerhet
- Rapportering inn i Riksantikvarens fdv-web
- Forelå «nye» tiltak for å tilfredsstille sikringen iht dagens krav og forskrifter.
- Opsjon: Sikkerhetsplanlegging på konseptnivå/detaljnivå, etter avtale med Riksantikvaren
- Opsjon: Styre evt oppgraderingsarbeider etter avtale med Riksantikvaren
Oppdraget gjelder derfor teknisk oppfølging av anlegg for å sikre at driftsavtalenes oppgaver blir gjennomført, og påpeke feil og mangler.
Leverandør (heretter omtalt som dv - rådgiver) vil ha bl. a. Ha oppgaver som følger (ikke uttømmende liste):
- Vakttelefon
- Styre informasjonsflyt mellom dv - rådgiver og tilsynshaver/kirkeeier, og mellom dv - rådgiver og Riksantikvaren
- Opplæring av lokale tilsynshavere ved hver kirke og kontakt med lokale brannvesen
- Utarbeide og oppdatere rutiner for teknisk og organisatorisk sikkerhet slik at disse tilfredsstiller forskriftskrav og krav fra Riksantikvaren
- Kontrollfunksjon ift ekstern drift og vedlikehold og reparasjonsarbeider utført av dv-entreprenører (aktører som har inngått avtaler med Riksantikvaren for servise av alarm, video sprinkler mm), samt årlige tilstandsbefaringer.
- Varsle Riksantikvaren umiddelbart ved svikt i teknisk eller organisatorisk sikkerhet
- Rapportering inn i Riksantikvarens fdv-web
- Forelå «nye» tiltak for å tilfredsstille sikringen iht dagens krav og forskrifter.
- Opsjon: Sikkerhetsplanlegging på konseptnivå/detaljnivå, etter avtale med Riksantikvaren
- Opsjon: Styre evt oppgraderingsarbeider etter avtale med Riksantikvaren
Anbud id:
577160
-
Sted:
-
Registrert:Saturday 6. April 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Dimmer til taklampe i spisestue.Vil skifte en «vanlig bryter» til dimmer. Lampen er i dag koblet til en vanlig bryter via kontakt m/støpsel.
-
Lier
-
Saturday 25. January 2025
-
-
-
Frakte stolerSkal ha fraktet 6 spisestuestoler fra søgne til volda.
-
Volda
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Frakt av møblerFrakt av spisebord, ileggsplate og 6 stoler fra Oslo til Mosjøen.
-
Oslo
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Frakt av innedør fra Eidsvoll til KvamFrakt av en innedør som er 90cm x 210cm fra Eidsvoll til Kvam
-
Kvam
-
Saturday 25. January 2025
-
-
Delebil Oppegård TrondheimØnsker å få fraktet en delebil uten motor fra Oppegård til Trondheim
-
Nordre Follo
-
Saturday 25. January 2025
-