Arkitekt, Elektriker, Entreprenør i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Oppfølging av drift og vedlikehold av infrastruktur for ferger med elektrisk drift - FLAKK - RØRVIK OG VALSET - BREKSTAD
Trfk har etablert landbasert infrastruktur for å understøtte elektrisk drift av ferger for sambandene Flakk - Brekstad og Valset - Brekstad. Denne infrastruktur omfatter anlegg for transformering, lagring og overføring av elektrisk energi til ferger i nevnte samband og er montert i tekniske bygg ved fergeleiene. i tillegg inngår ladetårn, automatisk forankringssystem samt et integrert automatiserings-, kontroll og overvåkningssystem ved hver fergekai.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Anbud id:
545032
-
Registrert:Friday 7. September 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Bytte til ut gamle skrusikringer med evihetssikringer, det er 6 kurser + hovedsikring.Skapet er i en yttergang ved siden av inngangsdøren, trenger ikke noe å stå på. Ønsker pris.
-
Trondheim
-
Monday 10. February 2025
-
-
Stikkontakt, ca. 15m fra sikringsskapetBlå cee 32A, 230V stikkontakt; 32A bryter; Kabelstørrelse: ca. 15m, 6mm² eller 8mm²? Send meg tilbud, total kostnad, bare arbeid, også arbeid plus materialer inkludert. Hilsen. zg
-
Trondheim
-
Friday 7. February 2025
-
-
Klargjøring av bolig i forbindelse med salgSøker hjelp til å gjennomføre utbedringer i forbindelse med salg av bolig. Aktuelle utbedringer: - rørleggerarbeider i forbindelse med våtrom - Åpning av pipeluke og evt. Utbedring av pipe utvendig -...
-
Trondheim
-
Friday 7. February 2025
-
-
Bygging av carport, utvendig bod og overbygd inngangspartiBygging av carport, overbygd inngangsparti og utvendig bod 1. Innledning Vi tar over en ny bolig (2mannsbolig) i Trondheim 1. Mars og ønsker å få utført følgende byggearbeider: - Ekstra carport på si...
-
Trondheim
-
Thursday 6. February 2025
-
-
Terrassegulv i impBalkong ca 16m2 Flere balkonger. Har visning om ønskelig Tiller Trondheim
-
Trondheim
-
Monday 3. February 2025
-