Arkitekt i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
P-182410 Rammeavtale Arkitekt
For faget Arkitekt (ark) vil det bli inngått tre parallelle rammeavtaler. Rammeavtalene skal gjelde for 2 år med opsjon på forlengelse 1 + 1 år.
Oppdrag fordeles mellom de tre firmaene ved bruk av mini konkurranse. For oppdrag utover antatt verdi på nok 500. 000, - vil osl kontrahere via separate tilbudskonkurranser.
De siste 4 år er det prosjektert arkitekttjenester for ca. 19 mill. Kr. Det er ikke mulig å angi prosjekteringsvolumet i den nye rammeavtales gyldighetsperiode, men prognosene viser at det mest sannsynlig vil bli prosjektering for omtrent det samme beløpet som i forrige periode.
Prosjekteringsgruppe
Det vil bli nedsatt prosjekteringsgruppe for hvert enkelt prosjekteringsoppdrag. Ut fra oppdragenes omfang, vil osl velge hvilke fagfelt, og hvilket firma som skal inngå i hver enkelt prosjekteringsgruppe.
Dersom et firma får rammeavtaler innen flere fagfelt kan det ikke påregnes at det aktuelle firmaet automatisk får alle sine fagfelt benyttet i sammensatt prosjekteringsgruppe.
Prosjekteringsledelse
i rammeavtalen vil det bli lagt opp til fleksibel utnevnelse av prosjekteringsleder etter hvilket fag som naturlig bør få denne oppgaven. osl vil velge hvilken rådgiver som skal tildeles rollen som leder av prosjekteringsgruppen. i de fleste tilfeller vil dette være arkitekten.
Leveransene vil i all hovedsak tilsvare ytelser i henhold til NPAs arkitektfaglige ytelsesbeskrivelse Prosjektadministrasjon, kapittel for prosjekteringsledelse.
Arkitektfaglig bistand
Oppdraget innebærer både rådgivning, bistand til premissgiving, skissearbeid samt generelle arkitektarbeider rettet mot byggeprosjekter.
Prosjektering knyttet til ombygginger i våre terminalbygninger og publikumsområder innenfor flyplassområdet kan utgjøre en stor del av oppdraget.
Oppdrag innen arkitektfaget vil typisk være bistand til utredninger og prosjektering for ombygginger av delområder og mindre tilbygg i terminalene og i pirene. i tillegg vil det være aktuelt å benytte rammeavtalen for ombygginger, tilbygg og mindre nybygg ved lufthavnen.
Leveransene vil i all hovedsak tilsvare ytelser i henhold til NPAs arkitektfaglige ytelsesbeskrivelse Prosjektering, med unntak av kapittel 11. For ytelser etter kapittel 11, utvendige anlegg, vil det bli inngått egen rammeavtale med Landskapsarkitektfirma.
rådgiverne vil bli underlagt uavhengig kontroll i henhold til krav i sak. Firmaene kan også bli brukt til å gjennomføre uavhengig kontroll på oppdrag som gjennomføres av firmaer i parallelle rammeavtaler.
osl vil kreve at de prosjekterende skal benytte 3D-modellering ved utarbeidelse av tegninger. i rammekontraktsperioden vil også dRofus og Tida bli innført. bim-prosjektering kan kreves for de ulike oppdragene. OSLs bim prosjekteringsverktøy er revit.
Oslo Lufthavn har en egen Design håndbok som del av sine styrende dokumenter.
ca 19. Mill
Oppdrag fordeles mellom de tre firmaene ved bruk av mini konkurranse. For oppdrag utover antatt verdi på nok 500. 000, - vil osl kontrahere via separate tilbudskonkurranser.
De siste 4 år er det prosjektert arkitekttjenester for ca. 19 mill. Kr. Det er ikke mulig å angi prosjekteringsvolumet i den nye rammeavtales gyldighetsperiode, men prognosene viser at det mest sannsynlig vil bli prosjektering for omtrent det samme beløpet som i forrige periode.
Prosjekteringsgruppe
Det vil bli nedsatt prosjekteringsgruppe for hvert enkelt prosjekteringsoppdrag. Ut fra oppdragenes omfang, vil osl velge hvilke fagfelt, og hvilket firma som skal inngå i hver enkelt prosjekteringsgruppe.
Dersom et firma får rammeavtaler innen flere fagfelt kan det ikke påregnes at det aktuelle firmaet automatisk får alle sine fagfelt benyttet i sammensatt prosjekteringsgruppe.
Prosjekteringsledelse
i rammeavtalen vil det bli lagt opp til fleksibel utnevnelse av prosjekteringsleder etter hvilket fag som naturlig bør få denne oppgaven. osl vil velge hvilken rådgiver som skal tildeles rollen som leder av prosjekteringsgruppen. i de fleste tilfeller vil dette være arkitekten.
Leveransene vil i all hovedsak tilsvare ytelser i henhold til NPAs arkitektfaglige ytelsesbeskrivelse Prosjektadministrasjon, kapittel for prosjekteringsledelse.
Arkitektfaglig bistand
Oppdraget innebærer både rådgivning, bistand til premissgiving, skissearbeid samt generelle arkitektarbeider rettet mot byggeprosjekter.
Prosjektering knyttet til ombygginger i våre terminalbygninger og publikumsområder innenfor flyplassområdet kan utgjøre en stor del av oppdraget.
Oppdrag innen arkitektfaget vil typisk være bistand til utredninger og prosjektering for ombygginger av delområder og mindre tilbygg i terminalene og i pirene. i tillegg vil det være aktuelt å benytte rammeavtalen for ombygginger, tilbygg og mindre nybygg ved lufthavnen.
Leveransene vil i all hovedsak tilsvare ytelser i henhold til NPAs arkitektfaglige ytelsesbeskrivelse Prosjektering, med unntak av kapittel 11. For ytelser etter kapittel 11, utvendige anlegg, vil det bli inngått egen rammeavtale med Landskapsarkitektfirma.
rådgiverne vil bli underlagt uavhengig kontroll i henhold til krav i sak. Firmaene kan også bli brukt til å gjennomføre uavhengig kontroll på oppdrag som gjennomføres av firmaer i parallelle rammeavtaler.
osl vil kreve at de prosjekterende skal benytte 3D-modellering ved utarbeidelse av tegninger. i rammekontraktsperioden vil også dRofus og Tida bli innført. bim-prosjektering kan kreves for de ulike oppdragene. OSLs bim prosjekteringsverktøy er revit.
Oslo Lufthavn har en egen Design håndbok som del av sine styrende dokumenter.
ca 19. Mill
Anbud id:
247277
-
Sted:Ullensaker, Nannestad
-
Registrert:Friday 26. April 2013
Er du interessert i dette oppdraget?