Rammeavtale for planlegging og prosjektering av vei, gate- og byromsprosjekter for Bymiljøetaten - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Rammeavtale for planlegging og prosjektering av vei, gate- og byromsprosjekter for Bymiljøetaten - Med delkontrakter
Ny rammeavtale vil omfatte oppdrag som utarbeidelse av konseptvalgutredning (kvu), detalj- og reguleringsplaner inkludert konsekvensutredning, samt byggeplaner og funksjonsbeskrivelser i forbindelse med totalentrepriser, for konkrete vei, gate- og byromprosjekter.
Eksempler på oppdrag kan være utredninger i tidlig fase, områdeplanlegging i byutviklingsområder, forprosjekt, reguleringsplan og prosjektering av veier, gater, gang- og sykkelveier, turveier, torg og møteplasser, grøntarealer, fortau, støttemurer, bruer, kryssutforming, rundkjøringer og diverse trafikksikkerhetstiltak.
Rammeavtalen vil også inkludere støyutredninger og prosjektering/rådgiving for støyskjerm og fasadetiltak. Beplantning, og grøntanlegg, landskapsutforming og estetikk, belysning, overvannsproblematikk og teknisk infrastruktur vil ofte være del av oppdragene. Det kan også være aktuelt med trafikkanalyser, trafikkmodeller og kapasitetsberegninger i forbindelse med vei- og gateprosjekter.
rådgiver skal ha god kompetanse innenfor byggherreforskriften og bidra inn i utarbeidelse av Byggherrens sha, hvor rådgiver normalt har rollen som «koordinator prosjektering» (kp). rådgiver må normalt være ansvarlig søker i forbindelse med byggesøknad. Det kan også være aktuelt med bestilling av uavhengig kontroll som del av rammeavtalen.
Oppdragsgiveren har som intensjon å inngå en rammeavtale med 4 - 6 leverandører. Det stilles krav til at leverandøren tilbyr personell fra alle fagdisipliner som er nødvendig for å levere komplette vei, gate- og byromsprosjekter, enten i eget firma eller gjennom underleverandør
Omfanget av avrop på rammeavtalen antas årlig å beløpe seg til ca. 75 millioner kroner.
Summen er kun et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Det presiseres at tallene kun er anslag og at faktisk volum vil kunne variere fra år til år.
Leverandørene må være oppmerksom på at endringer i økonomiske – og/eller politiske rammebetingelser kan medføre at estimerte oppdrag kan økes eller reduseres.
Bymiljøetaten har egne rammeavtaler for innleie av prosjektledelse og byggeledere og slike oppdrag faller dermed utenfor denne rammeavtalen.
Bymiljøetaten har en egen rammeavtale for Prosjektering og rådgivning på byroms-, idretts-, park- og friområdeprosjekter og slike oppdrag faller normalt utenfor denne rammeavtale.
For byromsprosjekter kan man benytte begge rammeavtalene og det er opp til Bymiljøetaten å bestemme hvilken rammeavtale som skal benyttes.
Eksempler på oppdrag kan være utredninger i tidlig fase, områdeplanlegging i byutviklingsområder, forprosjekt, reguleringsplan og prosjektering av veier, gater, gang- og sykkelveier, turveier, torg og møteplasser, grøntarealer, fortau, støttemurer, bruer, kryssutforming, rundkjøringer og diverse trafikksikkerhetstiltak.
Rammeavtalen vil også inkludere støyutredninger og prosjektering/rådgiving for støyskjerm og fasadetiltak. Beplantning, og grøntanlegg, landskapsutforming og estetikk, belysning, overvannsproblematikk og teknisk infrastruktur vil ofte være del av oppdragene. Det kan også være aktuelt med trafikkanalyser, trafikkmodeller og kapasitetsberegninger i forbindelse med vei- og gateprosjekter.
rådgiver skal ha god kompetanse innenfor byggherreforskriften og bidra inn i utarbeidelse av Byggherrens sha, hvor rådgiver normalt har rollen som «koordinator prosjektering» (kp). rådgiver må normalt være ansvarlig søker i forbindelse med byggesøknad. Det kan også være aktuelt med bestilling av uavhengig kontroll som del av rammeavtalen.
Oppdragsgiveren har som intensjon å inngå en rammeavtale med 4 - 6 leverandører. Det stilles krav til at leverandøren tilbyr personell fra alle fagdisipliner som er nødvendig for å levere komplette vei, gate- og byromsprosjekter, enten i eget firma eller gjennom underleverandør
Omfanget av avrop på rammeavtalen antas årlig å beløpe seg til ca. 75 millioner kroner.
Summen er kun et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Det presiseres at tallene kun er anslag og at faktisk volum vil kunne variere fra år til år.
Leverandørene må være oppmerksom på at endringer i økonomiske – og/eller politiske rammebetingelser kan medføre at estimerte oppdrag kan økes eller reduseres.
Bymiljøetaten har egne rammeavtaler for innleie av prosjektledelse og byggeledere og slike oppdrag faller dermed utenfor denne rammeavtalen.
Bymiljøetaten har en egen rammeavtale for Prosjektering og rådgivning på byroms-, idretts-, park- og friområdeprosjekter og slike oppdrag faller normalt utenfor denne rammeavtale.
For byromsprosjekter kan man benytte begge rammeavtalene og det er opp til Bymiljøetaten å bestemme hvilken rammeavtale som skal benyttes.
Anbud id:
584824
-
Sted:
-
Registrert:Saturday 18. May 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Ikke godkjent EU-kontroll - trenger å få fikset feil og ny kontrollKontrollseddel er vedlagt. Manglene fremkommer av bildet. Trenger å få utbedret nevnte feil, og ny kontroll.
-
Oslo
-
Wednesday 29. January 2025
-
-
-
Ønsker tilbud på resepsjonHei! Vi ønsker oss en respesjon i lokalene våre, og i den anledning er dette noe jeg lurer på om dere kan bistå med? En nokså enkel respesjon, men med nordisk design i eik farge. Typ lignende denne...
-
Drammen
-
Wednesday 29. January 2025
-
-
Flyttevask 79m2Flyttevask - 79m2 - på 28. 02. 2025 Beskrivelse • Boligtype: Leilighet • Antall etasjer: 1 • Skal hele boligen vaskes? Ja • Areal: 79 m² • Antall rom: • Soverom: 3 • Bad: 1 • Kjøkken: 1 • Stue: 1 Adre...
-
Trondheim
-
Wednesday 29. January 2025
-
-
Bytte svinghjul dsg vw Passat Alltrack 2016Pristilbud på å bytte svinghjul på bilen. ZT50712
-
Tromsø
-
Wednesday 29. January 2025
-
-
Frakt av kontorstol fra oslo til sandsli.Det er en kontorstol som skal sendes fra Oslo til sandsli. målene er 120x80x70 og veier 28, 5kg. Den er pakket inn
-
Oslo
-
Wednesday 29. January 2025
-