Catering i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Rammeavtale på Næringsmidler
Anskaffelsen gjelder levering av næringsmidler til Restaurant / matfag og kantiner i Vestfold og Telemark fylkeskommune.
Anskaffelsens formål
Vestfold og Telemark fylkeskommune skal inngå ny rammeavtale med en eller flere leverandører for innkjøp av næringsmidler. Formålet med rammeavtalen er å sikre levering av sunne og gode produkter som er prisgunstige for fylkeskommunale virksomheter.
Anskaffelsens verdi, omfang og varighet
Anskaffelsens totale verdi anslås til: nok 68 000 000-, Volumet er estimert ut i fra statistikk og regnskapstall for anskaffelse av tilsvarende produkter for samme kjøpergruppe fra tidligere år, samt fremtidige budsjett. Volumet må derfor betraktes som anslag og er ikke bindende for Oppdragsgiver.
Anskaffelsen er delt opp i 6 produktgrupper. Anslagsvis verdi pr. Gruppe:
Gruppe 1 - Kolonialvarer m/frosne fiskeprodukter grønnsaker, frukt, egg, m. m (Estimert årlig volum i kr. 8 200 000, -)
Gruppe 2 - Fersk og bearbeidet frukt, bær, grønnsaker og poteter (Estimert årlig volum i kr. 2 000 000, -)
Gruppe 3 - Fersk og frosne Fjørfeprodukter (Estimert årlig volum i kr. 1 000 000, -)
Gruppe 4 - Fersk og frosne Kjøttprodukter (Estimert årlig volum i kr. 1 000 000, -)
Gruppe 5 - Meieriprodukter - flytende og faste (Estimert årlig volum i kr. 4 000 000, -)
Gruppe 6 - Mineralvann og vann (Estimert årlig volum kr. 800 000, -
For tilfeller der leverandørene ikke kan dekke oppdragsgivers behov ift hasteleveranser, eller der bestilte varer ikke leveres som forutsatt, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å bestille utenfor rammeavtalen.
Det kan skje endringer i antall virksomheter som deltar på denne rammeavtalen i løpet av avtaleperioden, men det skal ikke ha noen innvirkning på de vilkår som fremgår av konkurransebetingelsen i denne konkurransen.
Konkurransen lyses ut i en periode som har vist seg utfordrende. For denne rammeavtalen settes varigheten til 1 år, med opsjon på rammeavtalen med ytterligere 3 år med e1 år av gangen. Total varighet på anskaffelsen vil være 4 år.
Årsaken for denne formen for varighet er på grunn av de fordyrende elementene på varer som vi opplever i dag. De fordyrende elementene er valutaendringen, fordyrende transportkostnader, myndighetenes tiltak i forbindelse med koronasituasjonen og andre lignende fordyrende elementer.
Anskaffelsesprosedyre og kunngjøring
Denne anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. Juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (loa) og forskrift 12. August 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (foa).
Anskaffelsen gjennomføres som en åpen anbudskonkurranse i henhold til foa del i og iii. Denne prosedyren gir alle interesserte leverandører mulighet til å levere tilbud.
i denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
Tilbyder oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter. Spørsmål eller uklarheter sendes skriftlig gjennom "spørsmål og svar" i Visma Tendsign.
Anskaffelsen er kunngjort i doffin- og ted- databasene
Anskaffelsens formål
Vestfold og Telemark fylkeskommune skal inngå ny rammeavtale med en eller flere leverandører for innkjøp av næringsmidler. Formålet med rammeavtalen er å sikre levering av sunne og gode produkter som er prisgunstige for fylkeskommunale virksomheter.
Anskaffelsens verdi, omfang og varighet
Anskaffelsens totale verdi anslås til: nok 68 000 000-, Volumet er estimert ut i fra statistikk og regnskapstall for anskaffelse av tilsvarende produkter for samme kjøpergruppe fra tidligere år, samt fremtidige budsjett. Volumet må derfor betraktes som anslag og er ikke bindende for Oppdragsgiver.
Anskaffelsen er delt opp i 6 produktgrupper. Anslagsvis verdi pr. Gruppe:
Gruppe 1 - Kolonialvarer m/frosne fiskeprodukter grønnsaker, frukt, egg, m. m (Estimert årlig volum i kr. 8 200 000, -)
Gruppe 2 - Fersk og bearbeidet frukt, bær, grønnsaker og poteter (Estimert årlig volum i kr. 2 000 000, -)
Gruppe 3 - Fersk og frosne Fjørfeprodukter (Estimert årlig volum i kr. 1 000 000, -)
Gruppe 4 - Fersk og frosne Kjøttprodukter (Estimert årlig volum i kr. 1 000 000, -)
Gruppe 5 - Meieriprodukter - flytende og faste (Estimert årlig volum i kr. 4 000 000, -)
Gruppe 6 - Mineralvann og vann (Estimert årlig volum kr. 800 000, -
For tilfeller der leverandørene ikke kan dekke oppdragsgivers behov ift hasteleveranser, eller der bestilte varer ikke leveres som forutsatt, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å bestille utenfor rammeavtalen.
Det kan skje endringer i antall virksomheter som deltar på denne rammeavtalen i løpet av avtaleperioden, men det skal ikke ha noen innvirkning på de vilkår som fremgår av konkurransebetingelsen i denne konkurransen.
Konkurransen lyses ut i en periode som har vist seg utfordrende. For denne rammeavtalen settes varigheten til 1 år, med opsjon på rammeavtalen med ytterligere 3 år med e1 år av gangen. Total varighet på anskaffelsen vil være 4 år.
Årsaken for denne formen for varighet er på grunn av de fordyrende elementene på varer som vi opplever i dag. De fordyrende elementene er valutaendringen, fordyrende transportkostnader, myndighetenes tiltak i forbindelse med koronasituasjonen og andre lignende fordyrende elementer.
Anskaffelsesprosedyre og kunngjøring
Denne anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. Juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (loa) og forskrift 12. August 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (foa).
Anskaffelsen gjennomføres som en åpen anbudskonkurranse i henhold til foa del i og iii. Denne prosedyren gir alle interesserte leverandører mulighet til å levere tilbud.
i denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp.
Tilbyder oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter. Spørsmål eller uklarheter sendes skriftlig gjennom "spørsmål og svar" i Visma Tendsign.
Anskaffelsen er kunngjort i doffin- og ted- databasene
Anbud id:
641248
-
Registrert:Monday 4. May 2020
Er du interessert i dette oppdraget?