RFI: 2020-06 Markedsdialog kjøp av arbeidsklær, pasient-tøy og tekstiler til helse i Møre og Romsdal
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Møre og Romsdal
Avsluttet
RFI: 2020-06 Markedsdialog kjøp av arbeidsklær, pasient-tøy og tekstiler til helse
Oppdragsgiver planlegger en konkurranse for rammeavtale for kjøp av arbeidsklær, pasienttøy og tekstiler til helsevirksomheter, primært for Molde kommune. Rammeavtalen vil omfatte både arbeidsklær, pasientklær, tekstiler og kokkeklær til institusjonskjøkken.
Med tekstiler menes dynetrekk, putevar, laken, stikklaken, stretchlaken, vaskekluter, håndklær, sengetepper, pledd, kladder etc. (listen er ikke uttømmende).
Denne avtalen gjelder i hovedsak for Molde kommune, men mindre enheter i kommunene Rauma og Aukra vil også ha anledning til å benytte seg av avtalen.
De andre kommunene i innkjøpssamarbeidet, Rauma og Aukra, har ikke egne vaskeri og leier arbeidsklær, pasient-tøy og tekstiler av vaskeri leverandør, men skal ha muligheten til å benytte seg av denne avtalen ved behov for mindre kjøp.
Avtalen vil også gjelde for kjøp av arbeidsklær til andre mindre enheter innen helse som f. Eks bofellesskap, dette ser vi har økt særlig i forbindelse med korona pandemien. Det er derfor viktig at aktuell leverandør har et sortiment som også passer for disse enhetene.
Vi estimerer et gjennomsnittlig volum per år for denne avtalen til nok 400 000 per år.
Vi ønsker i denne forespørselen innspill fra aktuelle leverandører på hvordan vi kan få til en best mulig konkurranse basert på ovenstående behov. Vi tar gjerne imot innspill til utforming av kravspesifikasjonen, innspill til krav angående kvalitet og gjeldende standarder, prismodell og service- og leveringsløsninger, samt innspill til miljøkrav.
Aktuelle leverandører skal melde sin interesse via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen 21. 09. 2020.
Oppdragsgiver ønsker å invitere interesserte leverandører til et kort dialogmøte. Vi har satt opp en veiledende agenda for møtet:
- Kort presentasjon av leverandør
- Informasjon om produkter, kvalitet og nyheter innenfor arbeidsklær og tekstiler til helsevirksomheter
- Leverandørs profil innen temaet Miljø og samfunnsansvar (herunder lønns og arbeidsvilkår)
- Status i forbindelse med korona:
-- prisutvikling
-- kapasitet
-- lagerbeholdning
-- leveranser
-- Innspill til utforming av kravspesifikasjonen, innspill til krav angående kvalitet og gjeldende standarder, prismodell og service- og leveringsløsninger, samt innspill til miljøkrav.
Oppdragsgiver ønsker å ha muligheten til å be interesserte leverandører om å få tilsendt kataloger i elektronisk format, som inneholder informasjon om leverandørs sortiment innen arbeidsklær og tekstiler til helsevirksomheter.
Oppdragsgiver ønsker også muligheten til å be om vareprøver dersom vi ser et behov for dette i forbindelse med utarbeidelse av konkurransegrunnlaget.
Alle innspill vil bli behandlet iht. Forvaltningsloven § 13.
Med tekstiler menes dynetrekk, putevar, laken, stikklaken, stretchlaken, vaskekluter, håndklær, sengetepper, pledd, kladder etc. (listen er ikke uttømmende).
Denne avtalen gjelder i hovedsak for Molde kommune, men mindre enheter i kommunene Rauma og Aukra vil også ha anledning til å benytte seg av avtalen.
De andre kommunene i innkjøpssamarbeidet, Rauma og Aukra, har ikke egne vaskeri og leier arbeidsklær, pasient-tøy og tekstiler av vaskeri leverandør, men skal ha muligheten til å benytte seg av denne avtalen ved behov for mindre kjøp.
Avtalen vil også gjelde for kjøp av arbeidsklær til andre mindre enheter innen helse som f. Eks bofellesskap, dette ser vi har økt særlig i forbindelse med korona pandemien. Det er derfor viktig at aktuell leverandør har et sortiment som også passer for disse enhetene.
Vi estimerer et gjennomsnittlig volum per år for denne avtalen til nok 400 000 per år.
Vi ønsker i denne forespørselen innspill fra aktuelle leverandører på hvordan vi kan få til en best mulig konkurranse basert på ovenstående behov. Vi tar gjerne imot innspill til utforming av kravspesifikasjonen, innspill til krav angående kvalitet og gjeldende standarder, prismodell og service- og leveringsløsninger, samt innspill til miljøkrav.
Aktuelle leverandører skal melde sin interesse via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen 21. 09. 2020.
Oppdragsgiver ønsker å invitere interesserte leverandører til et kort dialogmøte. Vi har satt opp en veiledende agenda for møtet:
- Kort presentasjon av leverandør
- Informasjon om produkter, kvalitet og nyheter innenfor arbeidsklær og tekstiler til helsevirksomheter
- Leverandørs profil innen temaet Miljø og samfunnsansvar (herunder lønns og arbeidsvilkår)
- Status i forbindelse med korona:
-- prisutvikling
-- kapasitet
-- lagerbeholdning
-- leveranser
-- Innspill til utforming av kravspesifikasjonen, innspill til krav angående kvalitet og gjeldende standarder, prismodell og service- og leveringsløsninger, samt innspill til miljøkrav.
Oppdragsgiver ønsker å ha muligheten til å be interesserte leverandører om å få tilsendt kataloger i elektronisk format, som inneholder informasjon om leverandørs sortiment innen arbeidsklær og tekstiler til helsevirksomheter.
Oppdragsgiver ønsker også muligheten til å be om vareprøver dersom vi ser et behov for dette i forbindelse med utarbeidelse av konkurransegrunnlaget.
Alle innspill vil bli behandlet iht. Forvaltningsloven § 13.
Anbud id:
667030
-
Sted:Molde
-
Registrert:Wednesday 2. September 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Møre og Romsdal
6 anbud
-
Fast rengjøring husØnsker hjelp til rengjøring av hus ca hver 14. Dag. Huset er på 270 kvm, men vi trenger kun vask av rommene som brukes hver dag (3 soverom, 1 bad, stor stue, kjøkken og vaskerom, samt gang og tra...
-
Molde
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Oppussing stueJeg ønsker nye plater på vegg i stue og i gang. Nytt gulv med varme i gulvet.
-
Molde
-
Monday 10. February 2025
-
-
Transport av industri Symaskin fra Rælingen til MoldeTransport av Brother Industri symaskin fra Fjerdingby til Molde. Symaskin med bord.
-
Rælingen
-
Friday 7. February 2025
-
-
Skifte krane på kjøkkenKjøkkenkranen drypper. Jeg ønsker hjelp til å skifte den
-
Molde
-
Tuesday 4. February 2025
-
-
Spisebord 150x90 + 3 ileggsplaterPakke og hente bordet i Molde levere det i Stavanger 4012
-
Stavanger
-
Saturday 1. February 2025
-
-
Nedvask av husVi har behov for nedvask av enebolig før 13. Februar. Det er etter endt leieperiode med leie og vi har nok arbeid med selv flyttingen. Mvh Myrthel
-
Molde
-
Friday 31. January 2025
-