Alarm og sikkerhet, IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
RFI en-til en møter- kommunikasjonsløsning for kontrollrom
Behov for løsning
i planleggingen av anskaffelsen av ny kommunikasjonsløsning for kontrollrom ønsker dss å innhente informasjon vedrørende tilgjengelige løsninger for integrasjon av telefoni og samband på markedet.
Det er en forutsetning at løsningen må kunne godkjennes av Direktoratet for nødkommunikasjon (dnk) til bruk med tetra radiosamband på nødnett.
Det er ønskelig at leverandørene i sine presentasjoner redegjør for muligheter og begrensninger ved sine løsning, herunder, men ikke begrenset til:
Beskrive fleksibiliteten i løsningen; både funksjonell fleksibilitet og systemteknisk fleksibilitet, herunder om løsningen er tilrettelagt for utvidelser med hensyn til antall operatørposisjoner og ny funksjonalitet.
o Hvilken simultan kapasitet er det på anlegget (antall brukere, antall systemer etc)?
o Er det noen begrensning på antall operatørenheter på anlegget, evt hvor mange per sentralenhet? Kan dette utvides, evt. Hva krever/koster dette?
o Er det behovet for lisenser, eventuelt hvilke, hva de dekker de for hvilke periode og hvem eier/kontrollerer/administrere?
o Hva er fysiske dimensjoneringer for utstyret per operatørpult, per sentralenhet i rack?
o Hvordan ivaretas intern- og eksternsikkerheten i løsningen? (softwareoppdatering, antivirus, brannmurer, kryptering, trådbunnet/trådløst etc.)
o Er det nivådeling i løsningen? (Hvem som får tilgang til hvilke informasjon/hvilke kanaler etc)
Beskrive tilgjengelig funksjonalitet i løsningen.
o Hva er lagring og opptaksmuligheter per lokalenhet/operatør og systemet som helhet?
o Er det mulighet å prioritere innkomne samtaler og anrop, hurtigoppkall, overføring av samtaler, sending av sms og mms, ha flere på samme linje (konferanse)?
o Er det mulig med innlogging per bruker/operatør?
o Innehar løsningen en form for loggfunksjon/administrasjon av hendelser og samtale historikk, med mulighet for uthenting av trafikkdata til statistiske formål?
o Illustrerer løsningens brukervennlighet i et operativt miljø, eksempelvis skjermoppsett og meny valg.
Beskrive hvilke avhengigheter eller forutsetninger løsningen har til annen infrastruktur eller infrastrukturtjenester, og hvordan den er integrert med andre infrastrukturtjenester, herunder eventuelle kapasitetskrav til annen infrastruktur.
o Integrasjon mot andre applikasjoner (talevarsling, telefoni/telefonsentralsystem (ip og analog), samband/nødnett).
Presentere et prisestimat for hva leverandørens løsning koster. Det er her ikke snakk om et tilbud, men kun et estimat for hva løsningen koster.
Eventuell annen relevant informasjon som ikke er nevnt ovenfor, som enten direkte eller indirekte kan påvirke kunden/sluttbruker bes vedlegges.
i planleggingen av anskaffelsen av ny kommunikasjonsløsning for kontrollrom ønsker dss å innhente informasjon vedrørende tilgjengelige løsninger for integrasjon av telefoni og samband på markedet.
Det er en forutsetning at løsningen må kunne godkjennes av Direktoratet for nødkommunikasjon (dnk) til bruk med tetra radiosamband på nødnett.
Det er ønskelig at leverandørene i sine presentasjoner redegjør for muligheter og begrensninger ved sine løsning, herunder, men ikke begrenset til:
Beskrive fleksibiliteten i løsningen; både funksjonell fleksibilitet og systemteknisk fleksibilitet, herunder om løsningen er tilrettelagt for utvidelser med hensyn til antall operatørposisjoner og ny funksjonalitet.
o Hvilken simultan kapasitet er det på anlegget (antall brukere, antall systemer etc)?
o Er det noen begrensning på antall operatørenheter på anlegget, evt hvor mange per sentralenhet? Kan dette utvides, evt. Hva krever/koster dette?
o Er det behovet for lisenser, eventuelt hvilke, hva de dekker de for hvilke periode og hvem eier/kontrollerer/administrere?
o Hva er fysiske dimensjoneringer for utstyret per operatørpult, per sentralenhet i rack?
o Hvordan ivaretas intern- og eksternsikkerheten i løsningen? (softwareoppdatering, antivirus, brannmurer, kryptering, trådbunnet/trådløst etc.)
o Er det nivådeling i løsningen? (Hvem som får tilgang til hvilke informasjon/hvilke kanaler etc)
Beskrive tilgjengelig funksjonalitet i løsningen.
o Hva er lagring og opptaksmuligheter per lokalenhet/operatør og systemet som helhet?
o Er det mulighet å prioritere innkomne samtaler og anrop, hurtigoppkall, overføring av samtaler, sending av sms og mms, ha flere på samme linje (konferanse)?
o Er det mulig med innlogging per bruker/operatør?
o Innehar løsningen en form for loggfunksjon/administrasjon av hendelser og samtale historikk, med mulighet for uthenting av trafikkdata til statistiske formål?
o Illustrerer løsningens brukervennlighet i et operativt miljø, eksempelvis skjermoppsett og meny valg.
Beskrive hvilke avhengigheter eller forutsetninger løsningen har til annen infrastruktur eller infrastrukturtjenester, og hvordan den er integrert med andre infrastrukturtjenester, herunder eventuelle kapasitetskrav til annen infrastruktur.
o Integrasjon mot andre applikasjoner (talevarsling, telefoni/telefonsentralsystem (ip og analog), samband/nødnett).
Presentere et prisestimat for hva leverandørens løsning koster. Det er her ikke snakk om et tilbud, men kun et estimat for hva løsningen koster.
Eventuell annen relevant informasjon som ikke er nevnt ovenfor, som enten direkte eller indirekte kan påvirke kunden/sluttbruker bes vedlegges.
Anbud id:
491373
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Wednesday 11. October 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
4 anbud
-
Bygge kamerasystemVi (forening) har et halv ferdig kamera system i våre lokaler. Vi trenger legging av kabler for å koble sammen kamera system og i tillegg legge internett kabler i samme løype. Kamera system ligger i 1...
-
Oslo
-
Wednesday 22. January 2025
-
-
Hjelp til nettside,Trenger hjelp med å lage rn nettside med Wordpress, da jeg har domene og webhotell, skal ikke ha nettbutikk, bare en enkel å grei nettside om slektsforskning. Noen kan jeg selv
-
Oslo
-
Monday 20. January 2025
-