IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Samhandlingsløsning for eksterne brukere, sakkyndige og medarbeidere
Det innbys herved til å delta i konkurranse om å bli NOKUTs leverandør med et helhetlig leveranseansvar for en løsning for elektronisk samhandling internt i nokut og for sakkyndige og eksterne brukere.
nokut har de siste årene fått et bredere mandat og flere oppgaver, samtidig som etterspørselen til tjenestene og antall søknader har økt. Til tross for økning i antall medarbeidere, er det ikke kapasitet til å behandle alle henvendelser innen oppsatte frister. Det er klare ønsker fra NOKUTs ansatte og ledere samt brukere eksternt om endring og effektivisering av søknadsprosessene.
Dagens ikt-verktøy kjennetegnes ved:
- Mange måter å samhandle på (elektronisk, telefonisk og papirbasert)
- Uavhengige systemer og lite harmonisering av informasjon
- Mangelfull prosesstøtte
- Informasjon lagres både elektronisk og på papir (dobbeltarbeid, skanning og lite gjenbruk)
- Manglende oversikt og styringsinformasjon
Det er vedtatt en ikt-strategi for perioden 2012-2015 som gir rammer for å anskaffe og realisere en samhandlingsløsning for medarbeidere, samarbeidsparter og eksterne brukere.
nokut skal i løpet av 2013 velge en leverandør av en samhandlingsløsning, som skal støtte at søknadsprosesser fornyes ved at eksterne brukere, sakkyndige og medarbeidere skal jobbe smartere i en felles samhandlingsløsning.
Samhandlingsløsningen skal bygge på selvbetjening, stor grad av automatisering og effektiv samhandling som også er i tråd med Regjeringens ambisjoner om digital forvaltning (Digitaliseringsprogrammet).
målet med anskaffelsen er å velge en leverandør som tilbyr en plattform for samhandling som kan videreutvikles ift de mål som er beskrevet og løpende prioriteringer.
Kostnader til vedlikehold kommer i tillegg til anslått verdi.
nokut har de siste årene fått et bredere mandat og flere oppgaver, samtidig som etterspørselen til tjenestene og antall søknader har økt. Til tross for økning i antall medarbeidere, er det ikke kapasitet til å behandle alle henvendelser innen oppsatte frister. Det er klare ønsker fra NOKUTs ansatte og ledere samt brukere eksternt om endring og effektivisering av søknadsprosessene.
Dagens ikt-verktøy kjennetegnes ved:
- Mange måter å samhandle på (elektronisk, telefonisk og papirbasert)
- Uavhengige systemer og lite harmonisering av informasjon
- Mangelfull prosesstøtte
- Informasjon lagres både elektronisk og på papir (dobbeltarbeid, skanning og lite gjenbruk)
- Manglende oversikt og styringsinformasjon
Det er vedtatt en ikt-strategi for perioden 2012-2015 som gir rammer for å anskaffe og realisere en samhandlingsløsning for medarbeidere, samarbeidsparter og eksterne brukere.
nokut skal i løpet av 2013 velge en leverandør av en samhandlingsløsning, som skal støtte at søknadsprosesser fornyes ved at eksterne brukere, sakkyndige og medarbeidere skal jobbe smartere i en felles samhandlingsløsning.
Samhandlingsløsningen skal bygge på selvbetjening, stor grad av automatisering og effektiv samhandling som også er i tråd med Regjeringens ambisjoner om digital forvaltning (Digitaliseringsprogrammet).
målet med anskaffelsen er å velge en leverandør som tilbyr en plattform for samhandling som kan videreutvikles ift de mål som er beskrevet og løpende prioriteringer.
Kostnader til vedlikehold kommer i tillegg til anslått verdi.
Anbud id:
249803
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Friday 10. May 2013
Er du interessert i dette oppdraget?