Samhandlingsplattform med økosystem for applikasjoner til bruk i kommunale helse- og omsorgsstjenester - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Samhandlingsplattform med økosystem for applikasjoner til bruk i kommunale helse- og omsorgsstjenester - Med delkontrakter
Løsningen skal understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene innen helse og omsorg. Den skal også understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte. Det skal være mulig å konfigurere opp løsningen for å tilpasse ulike tjenestesteders individuelle behov, uten nedetid og med høy sikkerhet.
løsningen skal eksempelvis benyttes ved både tjenestekontor, døgnbaserte enheter og hjemmebaserte enheter. De forskjellige virksomhetsområdene som er aktuelle for denne anskaffelsen er ulikt organisert innenfor tjenesteområder. Alle fagområder som utfører disse tjenestene, har behov for oversikt over sine pasienter, status på pasientflyt i tilhørende arbeidsprosesser, og tilgang på ulike ressurser og relevant informasjon. Det er særlig innen områder, hvor man har behov for å kommunisere mellom enhetene, samt dele styringsdata for daglig drift, at det største potensialet for effektivisering ligger. Det er ulike behov ved de ulike tjenestedene og på tvers av virksomheter, og det er viktig å ta høyde for at tjenestene alltid vil være i kontinuerlig utvikling. Informasjonen som fremstilles må kunne begrenses mest mulig for å ha mest mulig relevant informasjonsinnhold ut fra den ansattes behov. løsningen skal være i henhold til enhver tid gjeldende personvernlovgivning. Der det er relevant, skal også tilgang til informasjonsinnholdet kunne være tidsbestemt basert på pasientoverganger
løsningens fleksibilitet for dette og fremtidig utvikling av tjenester er derfor sentralt. Systemet må derfor ha høy grad av fleksibilitet, og være enkelt å administrere for bydelens systemadministrator.
De viktigste behovene som skal dekkes av anskaffelsen er:
-Risikokartlegging og presentasjon av sluttskår
-Understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene
-Understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte.
-Registrere og konsumere informasjon
-Sanntids Dashboard tilpasset hvert enkelt tjenestested, men mulighet for konfigurering uten nedetid
-håndtere meldinger/beskjeder innenfor og mellom tjenestesteder. Inkludert plo
-Tilpassede brukerflater for behov
-Rapporter som danner grunnlag for
-Ressursplanlegging (bemanning- og turnusplanlegging)
-Beslutningstøtte
-Oppfølging av tjenesten
-Rapporteringsbehov til ledelse
-Oversikt på trender og utvikling
-Styringsdata/nøkkeltall
-Samhandling om tilgang til informasjon om pasienter
-Kunne dele informasjon internt, mellom tjenester i Oslo kommune og med samarbeidende foretak
-Varsling om nye innsjekk i en tjeneste
-Støtte for tverrfaglig samarbeid og samarbeid med eksterne samhandlingsaktører
-Melding/varsling/oppdatering innenfor hver enkelt prosess, både innenfor og mellom tjenestesteder med visuell framstilling og kvittering. Gjelder også direkte fra en pasientrecord
-Sjekklister med pakkeforløp og kobling mot ansvarlig person
-Regelbaserte handlinger
-Tilpasset pakkeforløp
løsningen skal eksempelvis benyttes ved både tjenestekontor, døgnbaserte enheter og hjemmebaserte enheter. De forskjellige virksomhetsområdene som er aktuelle for denne anskaffelsen er ulikt organisert innenfor tjenesteområder. Alle fagområder som utfører disse tjenestene, har behov for oversikt over sine pasienter, status på pasientflyt i tilhørende arbeidsprosesser, og tilgang på ulike ressurser og relevant informasjon. Det er særlig innen områder, hvor man har behov for å kommunisere mellom enhetene, samt dele styringsdata for daglig drift, at det største potensialet for effektivisering ligger. Det er ulike behov ved de ulike tjenestedene og på tvers av virksomheter, og det er viktig å ta høyde for at tjenestene alltid vil være i kontinuerlig utvikling. Informasjonen som fremstilles må kunne begrenses mest mulig for å ha mest mulig relevant informasjonsinnhold ut fra den ansattes behov. løsningen skal være i henhold til enhver tid gjeldende personvernlovgivning. Der det er relevant, skal også tilgang til informasjonsinnholdet kunne være tidsbestemt basert på pasientoverganger
løsningens fleksibilitet for dette og fremtidig utvikling av tjenester er derfor sentralt. Systemet må derfor ha høy grad av fleksibilitet, og være enkelt å administrere for bydelens systemadministrator.
De viktigste behovene som skal dekkes av anskaffelsen er:
-Risikokartlegging og presentasjon av sluttskår
-Understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene
-Understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte.
-Registrere og konsumere informasjon
-Sanntids Dashboard tilpasset hvert enkelt tjenestested, men mulighet for konfigurering uten nedetid
-håndtere meldinger/beskjeder innenfor og mellom tjenestesteder. Inkludert plo
-Tilpassede brukerflater for behov
-Rapporter som danner grunnlag for
-Ressursplanlegging (bemanning- og turnusplanlegging)
-Beslutningstøtte
-Oppfølging av tjenesten
-Rapporteringsbehov til ledelse
-Oversikt på trender og utvikling
-Styringsdata/nøkkeltall
-Samhandling om tilgang til informasjon om pasienter
-Kunne dele informasjon internt, mellom tjenester i Oslo kommune og med samarbeidende foretak
-Varsling om nye innsjekk i en tjeneste
-Støtte for tverrfaglig samarbeid og samarbeid med eksterne samhandlingsaktører
-Melding/varsling/oppdatering innenfor hver enkelt prosess, både innenfor og mellom tjenestesteder med visuell framstilling og kvittering. Gjelder også direkte fra en pasientrecord
-Sjekklister med pakkeforløp og kobling mot ansvarlig person
-Regelbaserte handlinger
-Tilpasset pakkeforløp
Anbud id:
712800
-
Sted:
-
Registrert:Wednesday 14. April 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Legge lyddempende plater i 20m2 tak av murDet skal legges 20m2 med dobbelt gipsplater i et tak av mur. Det skal monteres Senor Omega dempeklosser (60 stk.) og lektes med 30x48mm justert furulekte. Det skal listes med standard taklist hele vei...
-
Sandefjord
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Bytte kjøkkenkranHei. Har kjøpt en ny kjøkkenkran som jeg ønsker hjelp til å bytte ut. Slangene som fulgte med var for korte, så trenger evt nytt til dette også. Det jeg har sirkla rundt er delen som er for korte på...
-
Oslo
-
Friday 7. February 2025
-
-
Listing av vegg absorbenter BergenHei Har en jobb på ca 900 m2 veggabsorbenter, som skal listes rundt med 25/25 mm vinkelist. må gjæres i hjørner. Ca 220 stk totalt, med ulike mål Skal startes snarest og beregnet ferdig ila 4 - 5 uk...
-
Osterøy
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Husvask innvendigØnsker vask av leilighet innvendig : tak, vegger, inni skap kjøkken, bad og soverom. Ca 85 kvadrat.
-
Horten
-
Tuesday 11. February 2025
-
-
Lekasje på pinjong/bakakselBilen er en 81 Corvette med 350 motor og kasse
-
Bærum
-
Tuesday 11. February 2025
-
-