Entreprenør, Maskinentreprenør, Stålarbeider i Nordland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nordland
Avsluttet
Stålarbeider Hålogalandsbrua 2013/035078
Denne entreprisen omfatter levering, produksjon og montering av stålarbeider for hålogalandsbrua.
hålogalandsbrua med tilførselsveger vil erstatte deler av dagens E6 som er en vegstrekning med stor rasfare og lav vegstandard, og vil gjøre E6 mellom Narvik og Bjerkvik 18 km kortere.
Prosjektet starter nord for Narvik sentrum og går nedenfor Ofotbanen via en 220 meter lang tunnel til Karistranda ved Rombaken. Veg-/tunnelparsellen her er totalt 1, 4 km.
Herfra bygges ny bru over munningen av Rombaken, hålogalandsbrua, til Øyjord. Vegen fortsetter over Øyjordhalvøya via en ny tunnel på ca. 300 meter til Stormyra på Øyjord hvor den tilknyttes dagens e 6/E10, en parsell på til sammen 3, 5 km.
hålogalandsbrua er en hengebru med et hengespenn på 1 145 meter. Hengespennet bygges som en lukket stålkasse og seilingshøyden under brua er 40 meter. Begge hovedtårnene bygges i sjø på kote? 31 og? 22. Et søylefundament for sidespenn bygges også i sjøen, på kote -17. Topp av betong i tårn blir på hhv. Kote 172 og 175 m. Brua forankres på begge sider av fjorden i en tradisjonell bergforankring.
Sidespennene bygges i betong, på Karistranda (sørsiden) er viadukten 250 m, på Øyjordsia blir viadukten 148 m.
Total brulengde 1 533 meter og bygges med to kjørebaner samt gang- og sykkelveg.
Rigg for kabel- og stålarbeider med catwalk og kabelspinneutstyr
tårn- og spredesadler ca. 150 tonn
Kabelforankringer ca. 150 tonn
bærekabler ca. 4200 tonn
Hengestenger og fester ca. 220 tonn
Avstivningsbærer ca. 7150 tonn
Avfuktingsanlegg
Diverse utstyr og tilbehør, kabelvikling og elastomervikling
hålogalandsbrua med tilførselsveger vil erstatte deler av dagens E6 som er en vegstrekning med stor rasfare og lav vegstandard, og vil gjøre E6 mellom Narvik og Bjerkvik 18 km kortere.
Prosjektet starter nord for Narvik sentrum og går nedenfor Ofotbanen via en 220 meter lang tunnel til Karistranda ved Rombaken. Veg-/tunnelparsellen her er totalt 1, 4 km.
Herfra bygges ny bru over munningen av Rombaken, hålogalandsbrua, til Øyjord. Vegen fortsetter over Øyjordhalvøya via en ny tunnel på ca. 300 meter til Stormyra på Øyjord hvor den tilknyttes dagens e 6/E10, en parsell på til sammen 3, 5 km.
hålogalandsbrua er en hengebru med et hengespenn på 1 145 meter. Hengespennet bygges som en lukket stålkasse og seilingshøyden under brua er 40 meter. Begge hovedtårnene bygges i sjø på kote? 31 og? 22. Et søylefundament for sidespenn bygges også i sjøen, på kote -17. Topp av betong i tårn blir på hhv. Kote 172 og 175 m. Brua forankres på begge sider av fjorden i en tradisjonell bergforankring.
Sidespennene bygges i betong, på Karistranda (sørsiden) er viadukten 250 m, på Øyjordsia blir viadukten 148 m.
Total brulengde 1 533 meter og bygges med to kjørebaner samt gang- og sykkelveg.
Rigg for kabel- og stålarbeider med catwalk og kabelspinneutstyr
tårn- og spredesadler ca. 150 tonn
Kabelforankringer ca. 150 tonn
bærekabler ca. 4200 tonn
Hengestenger og fester ca. 220 tonn
Avstivningsbærer ca. 7150 tonn
Avfuktingsanlegg
Diverse utstyr og tilbehør, kabelvikling og elastomervikling
Anbud id:
244443
-
Sted:Narvik
-
Registrert:Thursday 11. April 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Nordland
1 anbud
-
SnøryddingSnørydding privat innkjørsel og parkeringsplass. Adr (info fjernet) og 19
-
Narvik
-
Sunday 3. November 2024
-