Arkitekt i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Studie: value proposition i nordisk marine sektor - case study
Overordnet målsetning med denne studien er å gi:
? Bedrifter i marine sektoren ideer og eksampler om ulike forretningsmodeller og verdiforslag (value proposition) som de kan lære av og bruke som input i sin strategi prosess.
? Input til hvordan nasjonal og nordisk innovasjonssystem kan fremme utvikling av nye forretningsmodeller og konsepter i marine sektoren.
Studien deles i 2:
1. Studien skal ha sin departure i de diverse elementer av verdikjeden til marine sektoren. Dessuten skal den belyse ved eksempler? The locus of innovation?* og hvor verdiskapingen er høyest i marine sektoren. Studien skal peke ut hvilke deler av verdikjeden fra harvesting til marin baserte produkter, inkludert teknologi og tjeneste leverandører er den/de mest lønnsomme. Studien skal konkludere om det er overensstemmelse eller ei mellom de mest innovative og lønnsomme delene av verdikjeden. Studien skal gjøre en overordnet market analyse som viser markets størrelse og markedstrender for ulike elementer av verdikjeden. Studien skal se på både verdikjeden for vill fangst og akvakultur. Studien skal gi anbefalinger til marine innovasjonsprogrammet hvor fokuset skal være i denne verdikjeden. Hvilke deler av verdikjeden er mest innovativ og har mest vekstpotensial i et globalt perspektiv.
2. Studien skal se nærmere på ulike deler eller sub-sektorer av marine verdikjeden beskrevet i del 1 s. s harvesting metoder, prosessing og sporbarhet, sjømatsproduksjon og andre marine baserte produkter (ingredienser, helsekost etc.). Studien skal beskrive det generelle verdiforslaget (value proposition) i de ulike sub-sektorene (hva bedrifter konkurrerer på). Studien skal bruke cases til å gi en oversikt og kunnskap om bruk av ulike vellykkede forretningsmodeller i disse sub-sektorene. Casene skal beskrive karakteristikks på disse forretningsmodellene og forskjellen fra den generelle modellen med fokus på hvorfor de resulterer i økt konkurranseevne og lønnsomhet. Fokuset skal være spesielt rettet mot bruker dreven innovasjon; hvordan bedriftene bruker kjennskap og samspill med kunden/markedet i utvikling av sin forretningsstrategi, og produktutvikling og/eller tjenesteutvikling og endret verdiforslag (value proposition - trekant: pris, teknologi og opplevelse)
*Hvilken del av verdikjeden driver innovasjonen og utviklingen i marine sektor verdikjeden fra harvesting til marinebaserte produkter.
? Bedrifter i marine sektoren ideer og eksampler om ulike forretningsmodeller og verdiforslag (value proposition) som de kan lære av og bruke som input i sin strategi prosess.
? Input til hvordan nasjonal og nordisk innovasjonssystem kan fremme utvikling av nye forretningsmodeller og konsepter i marine sektoren.
Studien deles i 2:
1. Studien skal ha sin departure i de diverse elementer av verdikjeden til marine sektoren. Dessuten skal den belyse ved eksempler? The locus of innovation?* og hvor verdiskapingen er høyest i marine sektoren. Studien skal peke ut hvilke deler av verdikjeden fra harvesting til marin baserte produkter, inkludert teknologi og tjeneste leverandører er den/de mest lønnsomme. Studien skal konkludere om det er overensstemmelse eller ei mellom de mest innovative og lønnsomme delene av verdikjeden. Studien skal gjøre en overordnet market analyse som viser markets størrelse og markedstrender for ulike elementer av verdikjeden. Studien skal se på både verdikjeden for vill fangst og akvakultur. Studien skal gi anbefalinger til marine innovasjonsprogrammet hvor fokuset skal være i denne verdikjeden. Hvilke deler av verdikjeden er mest innovativ og har mest vekstpotensial i et globalt perspektiv.
2. Studien skal se nærmere på ulike deler eller sub-sektorer av marine verdikjeden beskrevet i del 1 s. s harvesting metoder, prosessing og sporbarhet, sjømatsproduksjon og andre marine baserte produkter (ingredienser, helsekost etc.). Studien skal beskrive det generelle verdiforslaget (value proposition) i de ulike sub-sektorene (hva bedrifter konkurrerer på). Studien skal bruke cases til å gi en oversikt og kunnskap om bruk av ulike vellykkede forretningsmodeller i disse sub-sektorene. Casene skal beskrive karakteristikks på disse forretningsmodellene og forskjellen fra den generelle modellen med fokus på hvorfor de resulterer i økt konkurranseevne og lønnsomhet. Fokuset skal være spesielt rettet mot bruker dreven innovasjon; hvordan bedriftene bruker kjennskap og samspill med kunden/markedet i utvikling av sin forretningsstrategi, og produktutvikling og/eller tjenesteutvikling og endret verdiforslag (value proposition - trekant: pris, teknologi og opplevelse)
*Hvilken del av verdikjeden driver innovasjonen og utviklingen i marine sektor verdikjeden fra harvesting til marinebaserte produkter.
Anbud id:
110095
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Friday 13. August 2010
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
1 anbud
-
Oppbygning av 2 stk boliger i osloTrenger entreprenør til å sette opp 2 boliger i (info fjernet) med oppstart så raskt som mulig. Kontraktsum på 6, 5 millioner. Arbeidene inkluderer blant annet tømrerarbeider, murer, betongarbeider, malerarb...
-
Oslo
-
Wednesday 18. December 2024
-