IT/Web og Support i Agder
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Agder
Avsluttet
Trinn 1 Kvalifiseringsgrunnlag - Anskaffelse kundesystem
Vi har ca. 126. 000 innbyggere, ca. 56. 000 boenheter og ca. 3600 hytteabonnenter. Alle innsamlingsenheter er merket med rfid (unikt nummer som som identifiserer innsamlingsenheten).
Avfall sør er ansvarlig for:
- Innsamling av husholdningsavfall
- Hytterenovasjon
- Kommunalt næringsavfall fra kommunale enheter som barnehager, sykehjem, skoler og lignende.
- Kommunale småbåtshavner
- Utsetting/innhenting av beholdere og materiell til renovasjon.
- Kundekontakt og informasjon ut til innbyggerne.
- Drift av tre gjenvinningsstasjoner og ett avfallsanlegg.
Avfall sør as kjøper tjenester med innsamling av avfall ute hos boenheter, for tiden har vi avtale med Norsk Gjenvinning Renovasjon as og Petter løvaas as.
Anskaffelsens hovedmål:
Anskaffelsens hovedformål er et kundesystem på renovasjon hvor vi kan administrere og ha oversikt over kunder, abonnement, logistikk for beholdere, priser, tømmedatoer, tømminger/veiinger mm. Systemet må dekke dagens og fremtidige funksjonelle og tekniske behov for våre oppgaver. i tillegg skal fagsystemet danne grunnlag for fakturering av renovasjonsavgift og veiinger over vekt fra våre gjenvinningsstasjoner.
Dagens situasjon:
Dagens kundesystem er det viktigste dataverktøyet Avfall sør bruker. Kundesystemet registrerer og henter automatisk all informasjon direkte fra Matrikkelen, Norges offisielle eiendomsregister. Systemet brukes også til å levere, motta og systematisere data fra flere ulike datafangstsystemer knyttet til Avfall sør sin drift. i tillegg gjennomføres det en stor del manuell registrering av data inn i systemet.
Renovasjonsområdet er i kontinuerlig endring og utvikling. Et fremtidig kundeinforasjonssystem må derfor raskt kunne omstille seg for å håndtere dette. Dette vil også kreve samarbeid med andre offentlige aktører og ulike leverandører av nødvendig teknologi.
Brukere:
Vi har i dag under 20 brukere av kundesystemet.
Avfall sør er ansvarlig for:
- Innsamling av husholdningsavfall
- Hytterenovasjon
- Kommunalt næringsavfall fra kommunale enheter som barnehager, sykehjem, skoler og lignende.
- Kommunale småbåtshavner
- Utsetting/innhenting av beholdere og materiell til renovasjon.
- Kundekontakt og informasjon ut til innbyggerne.
- Drift av tre gjenvinningsstasjoner og ett avfallsanlegg.
Avfall sør as kjøper tjenester med innsamling av avfall ute hos boenheter, for tiden har vi avtale med Norsk Gjenvinning Renovasjon as og Petter løvaas as.
Anskaffelsens hovedmål:
Anskaffelsens hovedformål er et kundesystem på renovasjon hvor vi kan administrere og ha oversikt over kunder, abonnement, logistikk for beholdere, priser, tømmedatoer, tømminger/veiinger mm. Systemet må dekke dagens og fremtidige funksjonelle og tekniske behov for våre oppgaver. i tillegg skal fagsystemet danne grunnlag for fakturering av renovasjonsavgift og veiinger over vekt fra våre gjenvinningsstasjoner.
Dagens situasjon:
Dagens kundesystem er det viktigste dataverktøyet Avfall sør bruker. Kundesystemet registrerer og henter automatisk all informasjon direkte fra Matrikkelen, Norges offisielle eiendomsregister. Systemet brukes også til å levere, motta og systematisere data fra flere ulike datafangstsystemer knyttet til Avfall sør sin drift. i tillegg gjennomføres det en stor del manuell registrering av data inn i systemet.
Renovasjonsområdet er i kontinuerlig endring og utvikling. Et fremtidig kundeinforasjonssystem må derfor raskt kunne omstille seg for å håndtere dette. Dette vil også kreve samarbeid med andre offentlige aktører og ulike leverandører av nødvendig teknologi.
Brukere:
Vi har i dag under 20 brukere av kundesystemet.
Anbud id:
658086
-
Sted:Kristiansand
-
Registrert:Monday 13. July 2020
Er du interessert i dette oppdraget?