IT/Web og Support i Innlandet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Innlandet
Avsluttet
Vedlikehold og support av verktøy for Service Management
Norsk Tipping as(nt) har behov for en ny avtale for vedlikehold og support av sitt verktøy for Service Management.
nt sitt verktøy for Service Management er i dag implementert som en on-premise løsning der nt selv er ansvarlig for drift av både applikasjon og infrastruktur (slik som server, database, overvåkning og operativsystem).
All utvikling, vedlikehold og 2/3-linje support av applikasjonen håndteres av ekstern leverandør, og nt har i dag en support-/vedlikeholdskontrakt som også omfatter konsulenttjenester på området.
1. 3 nt sin eksisterende løsning
? nt bruker i dag hp Service Manager (versjon 9. 21, oppgradering til 9. 31 er startet) til cmdb, Request, Incident, Problem og Change.
? hp Connect-It (versjon 9. 5) brukes for integrasjon med diverse eksterne og interne datakilder for oppdatering av Configuration Items inn/ut, samt for integrasjon med interne og eksterne systemer/leverandører ifbm. Incident saksbehandling.
? Vi er også i ferd med å implementere HPs Discovery-løsning for infrastruktur? ucmdb (versjon 10).
? Vi benytter i dag også følgende moduler levert av Symfoni Norge
o Rubik itsm Expanded Pack
o Rubik Dynamic Gateway
? On-premise løsningene som driftes hos nt kjører i dag på følgende infrastruktur
o ibm WebSphere Application Server 7
o Oracle Database 11G
o Windows server 2008
Dokumentasjonen for denne konkurransen er kun utarbeidet med norsk tekst.
Anskaffelsen er estimert til mellom 3-10 millioner (nok) kroner over en periode på 2+1+1 år. Dette er kun et estimat og er ikke å anse som bindende for oppdragsgiver mht. Omfanget.
nt sitt verktøy for Service Management er i dag implementert som en on-premise løsning der nt selv er ansvarlig for drift av både applikasjon og infrastruktur (slik som server, database, overvåkning og operativsystem).
All utvikling, vedlikehold og 2/3-linje support av applikasjonen håndteres av ekstern leverandør, og nt har i dag en support-/vedlikeholdskontrakt som også omfatter konsulenttjenester på området.
1. 3 nt sin eksisterende løsning
? nt bruker i dag hp Service Manager (versjon 9. 21, oppgradering til 9. 31 er startet) til cmdb, Request, Incident, Problem og Change.
? hp Connect-It (versjon 9. 5) brukes for integrasjon med diverse eksterne og interne datakilder for oppdatering av Configuration Items inn/ut, samt for integrasjon med interne og eksterne systemer/leverandører ifbm. Incident saksbehandling.
? Vi er også i ferd med å implementere HPs Discovery-løsning for infrastruktur? ucmdb (versjon 10).
? Vi benytter i dag også følgende moduler levert av Symfoni Norge
o Rubik itsm Expanded Pack
o Rubik Dynamic Gateway
? On-premise løsningene som driftes hos nt kjører i dag på følgende infrastruktur
o ibm WebSphere Application Server 7
o Oracle Database 11G
o Windows server 2008
Dokumentasjonen for denne konkurransen er kun utarbeidet med norsk tekst.
Anskaffelsen er estimert til mellom 3-10 millioner (nok) kroner over en periode på 2+1+1 år. Dette er kun et estimat og er ikke å anse som bindende for oppdragsgiver mht. Omfanget.
Anbud id:
255846
-
Sted:Hamar
-
Registrert:Monday 17. June 2013
Er du interessert i dette oppdraget?