IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Vedlikehold og utvikling av tilskuddsforvaltningsverktøyet PTA
Det ønskes å inngå avtale om vedlikehold og videreutvikling av pta-systemet. Hovedmålsettingen er å effektivisere arbeidet med tilskuddsforvaltning og sikre kvalitet i saksbehandlingen. Prosjektledelse av løsningsutvikling og programvareutvikling er viktig for oppdragsgiver. Det samme gjelder tjenesteledelse. Gode metoder/metodikk for å sikre konsistent kvalitet på leveranser av vedlikehold og systemutvikling er tilsvarende viktig. Innenfor systemutvikling og systemforvaltning er det en klar ambisjon hos oppdragsgiver å oppnå mer smidig og interaktiv utvikling.
pta-systemet er et forvaltningsverktøy som vil understøtte ca. 1200 saksbehandlere og ledere i deres daglige arbeid. løsningen er basert på ms sql database, . Net 4. 0, og noe FrameSolution, et rammeverk levert av Computas.
Vedlikehold- og videreutvikling av pta-systemet omfatter i hovedsak feilretting, endringer, beredskapstjenester, proaktivt vedlikehold samt videreutvikling basert på endrede politiske føringer, krav til effektivisering av forvaltningen, regelendringer og nye behov hos saksbehandlere.
pta driftes internt av ikt-seksjonen i ud, men det vil være aktuelt å bestille enkle driftstjenester under avtalen.
Etter kontraktsinngåelse ønskes overlapping og overføring fra gammel til ny leverandør, slik at ny leverandør kan overta ansvaret i løpet av første halvår.
Alle involverte fra leverandøren må kunne sikkerhetsklareres etter kontraktsignering.
Kundens forvaltningsmodell
Forvaltningsansvaret for pta er lagt til Tilskuddsforvaltningsenheten i Økonomiseksjonen. Enheten har ansvaret for at pta-systemet utvikler seg i takt med organisasjonens behov og kan forvaltes kosteffektivt på kort og lang sikt.
Oppgradering av pta-systemet skjer normalt gjennom 1-2 leveranse pr. år, uten at oppragsgiver er bundet til å bestille leveranser. Leveransene omfatter feilretting, mindre endringer, proaktivt vedlikehold samt all videreutvikling. Normalt vil kun kritiske feilrettinger og endringer vil bli levert utenom planlagt leveranseløp.
Systemleveransene organiseres som prosjekter. Prosjektorganisering blir brukt av flere grunner:
? For å sikre gode plan- og prioriteringsprosesser
? For å følge opp interne og eksterne leverandører som skal bidra til systemleveransene
? For systematisk oppfølging av tid, kost og kvalitet
? For å koordinere oppgraderinger på tvers av flere systemer.
Brukerstøtte er organisert gjennom en Helpdesk i Tilskuddsforvaltningsenheten. Helpdesken er åpen i kontortiden, og skal gi svar innen 24 timer.
Teknisk drift av systemet foregår i ud v/ikt-seksjonen.
De fire første årene er verdien anslått til 16-24 millioner (info fjernet) basert på tidligere kostnader og antatte behov.
pta-systemet er et forvaltningsverktøy som vil understøtte ca. 1200 saksbehandlere og ledere i deres daglige arbeid. løsningen er basert på ms sql database, . Net 4. 0, og noe FrameSolution, et rammeverk levert av Computas.
Vedlikehold- og videreutvikling av pta-systemet omfatter i hovedsak feilretting, endringer, beredskapstjenester, proaktivt vedlikehold samt videreutvikling basert på endrede politiske føringer, krav til effektivisering av forvaltningen, regelendringer og nye behov hos saksbehandlere.
pta driftes internt av ikt-seksjonen i ud, men det vil være aktuelt å bestille enkle driftstjenester under avtalen.
Etter kontraktsinngåelse ønskes overlapping og overføring fra gammel til ny leverandør, slik at ny leverandør kan overta ansvaret i løpet av første halvår.
Alle involverte fra leverandøren må kunne sikkerhetsklareres etter kontraktsignering.
Kundens forvaltningsmodell
Forvaltningsansvaret for pta er lagt til Tilskuddsforvaltningsenheten i Økonomiseksjonen. Enheten har ansvaret for at pta-systemet utvikler seg i takt med organisasjonens behov og kan forvaltes kosteffektivt på kort og lang sikt.
Oppgradering av pta-systemet skjer normalt gjennom 1-2 leveranse pr. år, uten at oppragsgiver er bundet til å bestille leveranser. Leveransene omfatter feilretting, mindre endringer, proaktivt vedlikehold samt all videreutvikling. Normalt vil kun kritiske feilrettinger og endringer vil bli levert utenom planlagt leveranseløp.
Systemleveransene organiseres som prosjekter. Prosjektorganisering blir brukt av flere grunner:
? For å sikre gode plan- og prioriteringsprosesser
? For å følge opp interne og eksterne leverandører som skal bidra til systemleveransene
? For systematisk oppfølging av tid, kost og kvalitet
? For å koordinere oppgraderinger på tvers av flere systemer.
Brukerstøtte er organisert gjennom en Helpdesk i Tilskuddsforvaltningsenheten. Helpdesken er åpen i kontortiden, og skal gi svar innen 24 timer.
Teknisk drift av systemet foregår i ud v/ikt-seksjonen.
De fire første årene er verdien anslått til 16-24 millioner (info fjernet) basert på tidligere kostnader og antatte behov.
Anbud id:
261966
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Tuesday 30. July 2013
Er du interessert i dette oppdraget?