Verktøy for kostnad pr pasient - KPP tilbudsfasen
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Verktøy for kostnad pr pasient - KPP tilbudsfasen
I foretaksprotokollen for 2014 til landets regionale helseforetak ble det gitt et oppdrag om å etablere kvalitets- og styringsverktøy som gir informasjon om kostnader på pasientnivå (kpp) for somatisk virksomhet. En tilgang til bedre og mer presis informasjon på dette området vil være viktig for å kunne analysere medisinsk praksis og kvalitet, for styring på ulike nivåer i helsetjenesten og for sammenligning mellom organisatoriske enheter. målsettingen er at dette skal være implementert for alle helseforetak innen 1. Januar 2017 Det er utarbeidet en nasjonal strategi og metodikk for beregning av kostnader, men hver region er selv ansvarlig for å implementere selve kpp-modellen og står fritt til å velge hvilket it-verktøy som skal brukes for å presentere dataene. Helse Midt rhf startet i oktober 2014 et prosjekt kalt «Helhetlig virksomhetsstyring og kpp». Prosjektet «Helhetlig virksomhetsstyring og kpp» har sammen med en egen satsing i Hemit startet en etablering av et regionalt datavarehus som skal kunne dekke begge formålene beskrevet i prosjekttittelen. Etablering av et regionalt datavarehus vil være starten på et løp mot bedre helhetlig virksomhetsstyring både på hf- og rhf nivå, og samtidig vil det gjøre arbeidet med å tilrettelegge og oppdatere data for kpp-modellen enklere. Datavarehuset vil derfor være den primære kilden for data til beregninger av kpp. Formål og omfang på bakgrunn av overnevnte ønsker Helse Midt rhf å anskaffe verktøy for beregning og presentasjon av kpp-data for regionen. Verktøyet skal som et minimum kunne oppfylle den nasjonale standarden for kpp-beregning, som angitt i Vedlegg d. i tillegg til verktøyet skal det anskaffes tilhørende bistand knyttet til installasjon, konfigurasjon og videreutvikling, samt bistand knyttet til implementering av kpp-modellen for Helse Midt i verktøyet. Implementering av verktøyet som anskaffes er planlagt til å starte i Q1 2016 slik at arbeidet er avsluttet i god tid før 1. Januar 2017, slik føringen fra Helse og Omsorgsdepartementet tilsier. Det skal også inngås en vedlikeholdsavtale med tilhørende tjenester, herunder, men ikke begrenset til, brukerstøtte og eventuell videreutvikling av tilbudt verktøy. Kontrakten som inngås skal omfatte alle regionens helseforetak og sykehus. Kontrakten skal også omfatte andre relevante foretak som til enhver tid leverer helsetjenester til helseregionen. Verktøyet skal primært integreres mot et datavarehus som er under utvikling, men det er ønskelig at valgt løsning har mulighet for å ta inn andre datakilder. Begrensning i antall tilbydere
Anbud id:
390695
-
Sted:
-
Registrert:Friday 8. January 2016
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Reparere ventil til kaldtvann under vaskJeg får ikke til å stenge ventilen til kaldtvann under vasken. Mulig det bare er plast rattet som ikke har skikkelig tak i metallet ettersom vannet i huset kan stå på uten at det lekker fra vasken.
-
Bergen
-
Thursday 26. December 2024
-
-
Haster - Renholder til Airnbnb leiligheter i TønsbergEr du fleksibel, ansvarsbevisst og ønsker en ekstra inntekt? (info fjernet) søker en dyktig renholder til en ekstravaktstilling på ca. 10 timer i uken. Dine arbeidsoppgaver vil inkludere: - Klargjøring a...
-
Tønsberg
-
Thursday 26. December 2024
-
-
Heve hele taket 9x8mNåværende 2. Etasje er bare halv etasje. Jeg ønsker å heve hele taket slik at 2. Etasje blir full etasje. Med vennlig hilsen Thomas (info fjernet)
-
Kristiansand
-
Thursday 26. December 2024
-
-
Smekklås til ytterdør med nøkkelsystemØnsker tilbud på å få byttet til smekklås med vanlig nøkkelsystem på en ytterdør i tomannsbolig. Ønsker kun skriftlige henvendelser. på forhånd takk.
-
Oslo
-
Thursday 26. December 2024
-