Arkitekt, Bedriftsrådgivning i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Åpen anbudskonkurranse etter forskriftens del I og III for anskaffeles av rammeavtale for utredning av administrative og økonomiske virkninger av organisasjonsendringer i Den norske kirke.
1. Anskaffelsens formål:
Kirkemøtet vedtok i april 2019 å be Kirkerådet "om så snart som mulig i kommende kirkemøteperiode å fremme et forslag til Kirkemøtet om fremtidig arbeidsgiverorganisering og den øvrige kirkeordning". Forslaget skal bidra til bedre styringsmuligheter av de samlede ressurser slik at mer ressurser kan rettes til kirkens primæroppgaver.
Kirkerådet har høsten 2019 igangsatt et arbeid som søker å finne en løsning på spørsmålet om felles arbeidsgiveransvar for alle som arbeider lokalt i Den norske kirke.
Kirkerådet har nedsatt et utvalg som skal utrede en mellomløsning der et nivå mellom kommunenivå og bispedømmet kan bli en ny arbeidsgiverenhet for alle ansatte lokalt i kirken. Utvalget vil som ledd i arbeidet bestille fire delutredninger fra egne underutvalg med særskilt avgrensede utredningsmandater. Hovedutvalget vil, basert på bl. a. Underutvalgenes delutredninger, utarbeide en utredningsrapport til Kirkerådets direktør innen 1. Januar 2021.
Utvalget vil som ledd i arbeidet bestille fire delutredninger fra egne underutvalg med særskilte avgrensede utredningsmandater. Hovedutvalget vil, basert på bl. a. Underutvalgets delutredninger, utarbeide en utredningsrapport til Kirkerådets direktør innen 1. Januar 2021.
i den tiden hovedutvalget er oppnevnt for skal Oppdragstaker arbeide for utvalget og være en ressurs i deres arbeid. Forventede bestillinger vil relatere seg til blant annet en kartlegging av dagens ressurssituasjon for Den norske kirke og konsekvensanalyser av forslag som fremmes av hovedutvalget. Det finnes i dag ingen samlet beskrivelse av kirkens ressursbruk. Dette vil være et prioritert arbeid for å ha et utgangspunkt for konsekvensanalyser av endringsforslagene. Dagens ressursbruk relaterer seg til gjennomføring av kirkelige handlinger, trosopplæring, forvaltning av kirkebygg, forvaltning av gravplasser, administrasjon og infrastruktur (it). Datakilder for kostnader er primært ssb/Kostra, men en må også finne frem andre oversikter.
når hovedutvalget har avsluttet sitt arbeid vil oppdragstaker utføre oppdrag for Kirkerådet i forbindelse med den kirkelige behandlingen av hovedutvalgets forslag.
2. Avtale:
Det inngås en rammeavtale for perioden frem til 30. 06. 2023, hovedtyngden i arbeidet vil foregå i 2020. Økonomiske rammer for oppdraget vil være inntil kroner kr. 4 000 000 ekskl. Mva.
3. Deltilbud og alternative tilbud:
Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget.
Alternative tilbud utenfor kravspesifikasjoner og formål vil ikke aksepteres.
4. el-info:
Kommunikasjon:
All kommunikasjon og informasjonsutveksling mellom Kirkerådet og leverandøren skal i utgangspunktet skje skriftlig ved bruk av elektroniske kommunikasjonsmidler, jf. afo § 22-1.
Signering ønskes elektronisk. i Mercell har du følgende alternativer for å signere:
- BankID på mobil
- Buypass mobil
- Java-fri signering med Commfides Ansatt id. Bank id med kodebrikke
- Virksomhetssertifikat fra Commfides
Linken til Oppdragsgiver og anbudet rettes mot:
Internettadresse: (info fjernet)
(info fjernet)
5. Vedlegg: Tildelingskriterier, økonomisk ramme for oppdraget og kravspesifikasjoner som leverandørene må forholde seg til ligger i vedlegg 1. Konkurransegrunnlag. Videre ligger vedlegg 2. Info om "Prosjekt kirkelig organisering".
Kirkemøtet vedtok i april 2019 å be Kirkerådet "om så snart som mulig i kommende kirkemøteperiode å fremme et forslag til Kirkemøtet om fremtidig arbeidsgiverorganisering og den øvrige kirkeordning". Forslaget skal bidra til bedre styringsmuligheter av de samlede ressurser slik at mer ressurser kan rettes til kirkens primæroppgaver.
Kirkerådet har høsten 2019 igangsatt et arbeid som søker å finne en løsning på spørsmålet om felles arbeidsgiveransvar for alle som arbeider lokalt i Den norske kirke.
Kirkerådet har nedsatt et utvalg som skal utrede en mellomløsning der et nivå mellom kommunenivå og bispedømmet kan bli en ny arbeidsgiverenhet for alle ansatte lokalt i kirken. Utvalget vil som ledd i arbeidet bestille fire delutredninger fra egne underutvalg med særskilt avgrensede utredningsmandater. Hovedutvalget vil, basert på bl. a. Underutvalgenes delutredninger, utarbeide en utredningsrapport til Kirkerådets direktør innen 1. Januar 2021.
Utvalget vil som ledd i arbeidet bestille fire delutredninger fra egne underutvalg med særskilte avgrensede utredningsmandater. Hovedutvalget vil, basert på bl. a. Underutvalgets delutredninger, utarbeide en utredningsrapport til Kirkerådets direktør innen 1. Januar 2021.
i den tiden hovedutvalget er oppnevnt for skal Oppdragstaker arbeide for utvalget og være en ressurs i deres arbeid. Forventede bestillinger vil relatere seg til blant annet en kartlegging av dagens ressurssituasjon for Den norske kirke og konsekvensanalyser av forslag som fremmes av hovedutvalget. Det finnes i dag ingen samlet beskrivelse av kirkens ressursbruk. Dette vil være et prioritert arbeid for å ha et utgangspunkt for konsekvensanalyser av endringsforslagene. Dagens ressursbruk relaterer seg til gjennomføring av kirkelige handlinger, trosopplæring, forvaltning av kirkebygg, forvaltning av gravplasser, administrasjon og infrastruktur (it). Datakilder for kostnader er primært ssb/Kostra, men en må også finne frem andre oversikter.
når hovedutvalget har avsluttet sitt arbeid vil oppdragstaker utføre oppdrag for Kirkerådet i forbindelse med den kirkelige behandlingen av hovedutvalgets forslag.
2. Avtale:
Det inngås en rammeavtale for perioden frem til 30. 06. 2023, hovedtyngden i arbeidet vil foregå i 2020. Økonomiske rammer for oppdraget vil være inntil kroner kr. 4 000 000 ekskl. Mva.
3. Deltilbud og alternative tilbud:
Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget.
Alternative tilbud utenfor kravspesifikasjoner og formål vil ikke aksepteres.
4. el-info:
Kommunikasjon:
All kommunikasjon og informasjonsutveksling mellom Kirkerådet og leverandøren skal i utgangspunktet skje skriftlig ved bruk av elektroniske kommunikasjonsmidler, jf. afo § 22-1.
Signering ønskes elektronisk. i Mercell har du følgende alternativer for å signere:
- BankID på mobil
- Buypass mobil
- Java-fri signering med Commfides Ansatt id. Bank id med kodebrikke
- Virksomhetssertifikat fra Commfides
Linken til Oppdragsgiver og anbudet rettes mot:
Internettadresse: (info fjernet)
(info fjernet)
5. Vedlegg: Tildelingskriterier, økonomisk ramme for oppdraget og kravspesifikasjoner som leverandørene må forholde seg til ligger i vedlegg 1. Konkurransegrunnlag. Videre ligger vedlegg 2. Info om "Prosjekt kirkelig organisering".
Anbud id:
625891
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Monday 20. January 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
4 anbud
-
Byggesøknad Osen kommuneHei, Jeg ønsker hjelp til å skrive en byggesøknad til en hytte i nfl området i Osen kommune. søknaden skal gå til fylkeskommunen.
-
Oslo
-
Sunday 26. January 2025
-
-
Prosjektering overvann og sikker byggegrunnFor kunde ønskes tilbud på prosjektering av naturbasert håndtering av overvann tiltaksklasse 2 for omsøkt tilbygg til bolig i Prost Hallings vei, Oslo. Det ønskes i tillegg tilbud på redegjørelse for...
-
Oslo
-
Wednesday 22. January 2025
-
-
Statiker oppdragSer etter statiker som kan komme på befaring på to byggsaker. Detter omhandler: Godkjent byggesak" • Fjerning av en bærebjelke, • Kapping av 1-2 bærebjelker for trapp tilgang. • Avrettingsmasse vekt...
-
Oslo
-
Friday 10. January 2025
-
-