IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Aktiv
13-UDE-2025 Rammeavtale IKT-ansvarligtjenester for Osloskolen
Utdanningsetaten ønsker å inngå en rammeavtale med en leverandør på ikt-konsulenttjenester til de av skolene som ikke har egen ansatt ikt-ansvarlig
En ikt-ansvarlig har ansvar for å utføre ikt-relaterte oppgaver som forutsetter lokal tilstedeværelse på skolen. Eksempler på oppgaver er distribusjon av brukernavn og passord, installasjon av utstyr, teknisk oppsett i forbindelse med eksamen, og å melde inn og følge opp feil mot driftsleverandøren cgi. ikt-ansvarlige ivaretar kontakten mellom lærere og elever, og servicedesk hos cgi, og med UDAs egen servicedesk og øvrige roller sentralt i utdanningsadministrasjonen. Se vedlegg 4 for mer informasjon om hva ikt-ansvarliges oppgaver omfatter.
Skolenes behov for ressurser til ikt-ansvarligoppgaver er varierer. Store videregående skoler har gjerne flere heltidsansatte og noen har også lærlinger. Mindre barneskoler har kun behov for noen timer i uken og har dermed ikke behov for en heltidsstilling. Gjennomsnittlig stillingsstørrelse for en ikt-ansvarlig er estimert til å være 30-80 %. Skolenes behov på bakgrunn av dette er å kjøpe tjenester tilsvarende et fast antall timer/dager per uke (tilsvarende en stillingsprosent), eller mer sporadiske oppdrag i perioder med høy aktivitet eller ved ekstraordinære situasjoner. Det er p. t. 70-80 skoler som kjøper ikt-ansvarligtjenester på avtalen. Det benyttes totalt 30-40 konsulenter
Basert på tidligere forbruk er estimert verdi på anskaffelsen ca 20-25 mnok pr. år.
Anbud id:
1029742
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Lørdag 1. November 2025
Er du interessert i dette oppdraget?