IT/Web og Support i Oslo
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Barnehageadminstrativt fagsystem
Iktnh skal gjennomføre anbudskonkurranse på barnhageadministrativt system. Vi anser alle deltakende kommuner i denne felles anskaffelsen som en felles anbudskonkurranse. Kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Vaksdal og Sveio har etablert felles ikt driftsselskap, ikt Nordhordland kommunalt oppgåvefellesskap (iktnh). Iktnh har inngått driftssamarbeid med Etne, Tysnes og Vindafjord. Disse kommunene har inngått samkjøp med iktnh i denne anbudskonkurransen. Denne forespørselen gjelder i hovedsak: - Barnehage administrativt system Anskaffelsen skal sikre fremtidsrettet løsning for kommunene i samarbeidet, samt i størst mulig grad bidra til å forenkle, effektivisere etc. Hverdagen for alle brukere av løsningen. Tilbudt løsning må være forberedt på nye tjenester og være i kontinuerlig utvikling. Kommunene skal tilbys nye teknologier etter som de blir tilgjengelige og interessante. Funksjonalitet skal være tilgjengelig etter enklest mulig prismodell som ikke begrenser utvikling, og med størst mulig integrasjon mellom ulike tjenester og teknologier. Det stilles også krav til at løsningen og avtalen, på alle relevante områder, skal støtte opp under et stadig tettere samarbeid mellom de ulike kommunene samt. Leverandør skal i hele prosessen bidra til kommunenes arbeid for kompetansedeling, opplæring og erfaringsutveksling mellom kommunene. Leverandøren er ansvarlig for at leveransen er i overensstemmelse med norske lover og forskrifter, og at leveransen ellers er i samsvar med bestillingen fra oppdragsgiver. Leverandøren er ansvarlig for sine underleverandørers ytelser på lik linje som sine egne. Det forventes at valgt leverandør bidrar med sin kompetanse og samarbeider med fokus på å oppnå oppdragsgivers målsettinger på alle deler av leveransen. Iktnh skal ha et system som fyller kommunens og brukernes behov. Et system som forenkler hverdagen og optimaliserer ressursbruken. Vi vil være moderne kommuner som er rustet for den digitale utviklingen. • Ønske om brukervennlige system av høy kvalitet. • Systemet skal være helhetlig og ivareta alle behov beskrevet i denne avtalen. • Systemene skal kunne tas raskt i bruk. Det må gis tidlig og god opplæring og det må legges vekt på intuitive prosesser og enkelhet i utformingen av arbeidsoppgavene. • Hver kommune må kunne ha sin egen instans. Systemene skal konfigureres likt for alle kommuner. Systemene må likevel kunne tilpasses hver kommune, der det er særlig og faglig begrunna behov for variasjon i oppsett. • Arkivverdig dokumentasjon skal fortløpende arkiveres til kommunens arkiv • Skal til enhver tid støtte nasjonale standarder og felleskomponenter Den nye løsningen skal gi direkte og indirekte besparelser i form av å forenkle, effektivisere og automatisere prosesser. Anskaffelse og anvendelse av nye løsninger skal bidra til kontinuerlig utvikling av tjenestene, og gi gevinster i form av økt tjenestekvalitet, økt tilgjengelighet, redusert sårbarhet, bedre sikkerhet for tjenestemottakerne, økonomiske gevinster og bedre ressursutnyttelse. Den nye løsningen skal oppleves enkel, tilgjengelig og stabil for kontinuerlig drift. Oppdragsgiver forventer at nye teknologier, som eksempelvis automatisering og kunstig intelligens, gir endringer i hvordan tjenesteproduksjonen vil foregå i fremtiden. Leverandør skal være en tilrettelegger for integrasjoner av dagens og fremtidige løsninger. Lover, forskrifter, retningslinjer og standarder som er relevante må tilfredsstilles. Dette gjelder både dagens og fremtidige behov og krav. Kommunene har behov for et system som bidrar til enklere og sikker saksbehandling, samhandling og arkivering. Det vil bli lagt vekt på effektivisering av de digitale prosessene gjennom muligheter for automatisering og standardisering, som er en målsetning for kommunene i samarbeidet. Det må også være gode verktøy for styring, rapportering, kvalitetssikring og forbedringsarbeid. løsning må støtte mottak og bruk av strukturerte data som blir sendt til kommunen via digitale skjemaløsninger, og det må være mulig å gjenbruke data gjennom systemet. Systemet må ha gode funksjoner for arbeidsflyt og prosesstyring som kan bygges og tilpasses alle relevante saksområder i kommunen. Videre må systemet kunne legge til rette for samordning og samhandling mellom andre fagløsninger. løsningene skal samhandle med nåværende og fremtidige løsninger både internt i kommunene og eksternt hos andre samarbeidspartnere. Metadata og dokumenter skal arkiveres fortløpende til kommunens arkiv. løsningen skal til enhver tid støtte nasjonale fellesfunksjoner, felleskomponenter og integrasjonskomponenter.
-
Sted:Hele Norge
-
Registrert:Tirsdag 8. April 2025
Lignende oppdrag i Oslo
-
Utvikling av appJeg vil se på muligheter til å utvikle en app som har med folk med toginteresse å gjøre. Formålet med appen er å forbinde toginteresserte folk sammen, uansett alder. først i Norge. Slik kan jeg tenke...
-
Lunner
-
Søndag 30. November 2025
-
-
Web designJeg skal lage en ny hjemmeside eller rettere sagt en enkel landingsside som forteller om mine tjenester. Den jeg har i dag er for tung og altfor mye tekst. Jeg trenger bare å få gjort siden ferdig og...
-
Lier
-
Torsdag 27. November 2025
-
-
Problemer med utskrift og oppdatering på Windows 10-enhetKundetype: Privat Beskrivelse: Vi får ikke skrevet ut dokumenter. Har prøvd mye. får beskjed om at noen andre bruker vår pc. Oppdatere pc. Har Windows 10. Type: hp Envy 4524 Enheter: 1-3 Krav: Fjer...
-
Sola
-
Tirsdag 18. November 2025
-
-
Reperasjon av surround receiverTrenger å få byttet dps chip på en Yamaha Aventage surround receiver. Receiveren er fra 2012.
-
Oslo
-
Søndag 16. November 2025
-
-
Satelittmottak TVHybelhus i Colbjørnsens gate, 0256 Oslo. Benytter idag Astr og Bluebird - vi ønsker en sterkere og mer dekkende løsning - større antenne. Den er grei å skifte ut fra balkongen i ii etg. (vi har parke...
-
Oslo
-
Fredag 7. November 2025
-
-
Kople en Brother skriver til nettetSkriveren har tidligere vært koplet til vårt internett men har falt ut. Vi mangler kunnskap om hvordan vi får den til å virke igjen.-
Ås
-
Søndag 9. November 2025
-