Omtaler
-
Pris
-
Kvalitet
-
Service
-
GipsplaterTimeprisen vi hadde avtalt var helt grei. Hun jeg snakket med fortalte om at de hadde to flinke og meget erfarne håndverkere som kunne utføre dette oppdraget. Da dette skulle gjøres hos en kunde som jeg har. Vi ble da enige om at de skulle møte kl.14.00 påfølgende dag. Slik at vi kunne kjøpe gipsplater som de plukket å la i varebil for meg. Grunnen for dette var at jeg hadde en betennelse i lungene, å ikke var i stand til å løfte noe. På avtalt sted dukker det da opp en person. Med beskjed om at arbeider nummer to kom direkte til adressen hvor det skulle jobbes. Så det ble slik at jeg måtte være med å løfte inn gipsplater. Etter første plate holdt jeg på å besvime av mangel på tilstrekkelig luft. Så dro vi til adressen hvor dette skulle utføres. Når vi kom dit, så hadde den andre arbeideren fremdeles ikke dukket opp. Å han jeg hadde truffet først bare forsvant. Etter ca.1 time dukker begge to opp. Jeg forklarte de via Google Translate at jeg hadde avtalt kl.14.00, å at jeg hadde leid varebilen for en kort periode. Videre skulle jeg å hente en mindre kjøkkeninnredning når jeg hadde denne leiebilen. Så alt ble da forsinket å forskjøvet. Slik at det endte med 2 timer overleie på denne varebilen. Jeg slo meg til ro med at det ikke var mange gipsplatene som skulle på plass. Å regnet derfor med at de sikkert fikk opp disse platene i løpet av denne dagen. Slik at det kunne sparkles påfølgende dag. Jobben var kalkulert i program som benyttes til bygge kalkulasjon. Estimert tid ble da ca.6 timer med bruk av 1 ufaglært person. Så hva kunne vel gå feil med 2 "erfarne" personer. 2 "erfarne" håndverkere brukte ca.20 timer på å få opp 6 gipsplater. Jeg snakket med hun som var ansvarlig for disse to. Hun mente de ville gjøre en veldig god jobb, slik at dette ble perfekt. Tilslutt ble det så mye forsinkelser etc at jeg måtte ta dette opp med henne igjen. At jeg kom til å måtte tape penger på denne jobben. Noe som var helt uaktuelt fra min side. Da jeg hadde i følge henne fått 2 erfarne og flink håndverkere. Hun får da beskjed om alle de faktiske forhold med forsinkelser, tregt arbeid mm. Videre at jeg nekter å betale for det timeantallet som de fremlegger. Det eneste jeg er villig å betale for er det kunden skal betale meg. I dette går jeg uansett i tap pga venting på en arbeider første dagen. Jeg måtte jo betale timer for han som sto å ventet før han forsvant n time også. Videre hadde jeg kjøpt inn materialer som jeg da ikke kan viderefakturere kunden. Da jeg hadde fast pris på et lite enkelt oppdrag. Så begynte maset, de skulle ha oppgjør der å da. Jeg forklarte de at det kunne bli ordnes i løpet av påfølgende dag. Noe de ikke kunne slå seg til ro med. Selv med info til henne om at jeg har hektiske dager med byggemøter etc. Så fortsatte et mas uten sidestykke. Ved en anledning får hun beskjed om at jeg skal i et møte hos Plan og bygg. Sluttet de å ringe av den grunn? Nei ikke i det hele tatt. Telefonen og meldingene strømmet inn. Så kommer en av de mest urovekkende meldingene fra henne. "Hvis jeg ikke betaler omg. Så skal de ta dette opp med min kunde" Samt masse annet skitt mailer og meldinger i forkant før dette kom. Hva fxxxxx er dette for seriøsitet må jeg spørre meg selv om. Videre får jeg telefon fra Anbudstorget med spørsmål om hva som foregår. Forklarer saken her å får forståelse for dette. Jeg får så ordnet med betaling slik at jeg får ro rundt hva jeg holder på med. Da dette tar for mye tid og ressurser. Når jeg så drar for å se på det "gode" arbeidet de har utført på langt over estimert tid for 1 ufaglært. Så får jeg lyst å rive av meg det siste jeg har av hår. Å det er ikke av glede jeg tenker dette. Sorry å si det, men dette holder virkelig ikke mål, hverken byggkvalitet, kundebehandling, seriøsitet etc. fra denne bedriften sin side. Jeg hadde tenkt å tilby disse et oppdrag med å sette opp gips i noen boliger hvor jeg har oppdrag. Men inntrykket fra første til siste slutt er enkel. Jeg styrer langt unna denne typen holdninger og oppførsel. Jeg håper La Santos De Santana tar dette til etterretning. Begynn med å forstå at det ikke er dere som er i sentrum, det er faktisk kunden som er det. Lær dere å møt opp presis. Kom dere på kurs å lær dere effektivt arbeid og hvordan arbeid utføres. Lykke til videre
-
Harald Nilsen
-
Fredag 12. September 2025
-